kerbasi: (Default)
Pro Nihilo ([personal profile] kerbasi) wrote2012-05-15 02:57 pm

Мій подарунок патріотам-історикам

Професор Бебик, який стверджує, що знайшов зв'язок сучасної України з народом «теукр», одним з народів, які робили набіги на Стародавній Єгипет з моря, тому й отримали назву «народи моря», напевно з давньоєгипетською мовою, зокрема з системою письма та фонологією не знайомий. Як не знайомі і патріоти, яких тішить будь-яка історична паралель або співзвуччя, що начебто доводять «древність» України і українців. Спробую частково ліквідувати цю прогалину у знаннях.

 Хто не знає про теукрів, які є начебто стародавніми українцями, зазирніть в українську Вікіпедію, там власне є така стаття «теукри».

 У словниках легко знайти назви народів моря давньоєгипетською мовою. На малюнку власне той славнозвісний «теукр».






Латиничними символами записується транскрипція. Голосні єгиптяни не писали, тому –одні приголосні. «Т» з підкресленням – це звук, який відрізнявся від «Т», мав парний «д з підкресленням», на пізній фазі мови ці звуки співпали з т і д відповідно. Різні порівняльні дані з іншими мовами афро-азійської (семіто-хамітської) групи, транскрипції іноземних імен, запозичення в інші мови натякають, що можливо та пара були подібна до ч – дж (українське Ч, а не російське «чь»). Хоча могли бути варіанти. Наприклад, ця пара могла на відміну від Т і Д мати при дихання або ежективну вимову (типово для   афро-азійських мов). Хай там як, за прийнятою в єгиптологів традицією транслітерують як ч – дж. Більшість єгиптологів протягом століття були французами або німцями. Коли німці хочуть написати єгипетське слово для широкої публіки, вони проблем не мають, бо німецькою можна написати «Ч» -
Tsch
. У французів проблема, з «Ч» їм не пощастило. Отже, як компроміс, вони вирішили писати tj (приблизно – тж). Щоб не ламати язика приголосними, єгиптологи домовилися використовувати довільно розставлений звук «е». Отже, назву цього давнього народу українською можна передати як «чекер», французькою - tjeker, німецькою – Tscheker.

Ще зверніть увагу на такий факт. Не так вже й давно не всі видавництва мали можливості відтворювати всі набори символів. Тому навіть у транслітерація (тобто без вставки «е») у французькій книзі назву цього народу могли транслітерувати, як tjkr. Через необізнаних невігласів, які при тому беруться писати статті про «народи моря», назва цього народу отримала зайвий «йот», який напівобізнані, тобто ті, хто читав книжки, як Жан-Франсуа Шампольон розшифрував єгипетську писемність, починаючи з імен Клеопатра і Птолемей, схильні читати, як «е», тому що у цих іменах, записаних у пізню добу, «йот» інколи «натякав» на «е». Але у «теукра» ніякого йоту немає взагалі, крім як в українській вікіпедії! Ну, а звідки взялося  «у»? Взялося зі співзвучного троянського племені τεύκροι. Тільки грецькою це не те-у-крі, а там дифтонг «еу», тобто якщо користуватися «старою» українською «ортографією», то слід писати «тевкри».

Таким чином, вся ця теорія про українців з Трої та «народів моря» базується на невмінні читати єгіптологічну літературу, на незнанні давньоєгипетської та грецької фонології. От тільки національно-свідомого ентузіазму не забракло.

Наостанку все ж таки хочу зробити обіцяний подарунок історикам та мовознавцям «бебиківцям». Згадайте перший ієрогліф з вашого «теукра». А тепер подивіться на малюнок нижче! Я б на місці цих науковців на це подрочив помедитував. Це ж скільки всього доводить така символічна подібність!





 От тільки не знаю, скільки користі Україні від національного міфу про походження від народу, який зазнав нищівної поразки від єгиптян і був вирізаний до останнього з усіма вояками, жінками, дітьми.  

Re: Я чесно не розумію, чому всі ці орії з тевкрами цікав

[identity profile] chita-i.livejournal.com 2012-05-15 04:49 pm (UTC)(link)
Я перепрошую, але не можу погодитись з тим ще одним міфом, що ми ну просто завалені "інформацією". Чим ми завалені, так це шумом. Талановитих вчених мало. Більшість займається тим, що спромагається бути жрецем науки, не винахідником. Нездари що роздувають щоки. Не маю на увазі дуже вузьких дослідників. Тих треба цінити, у всякому разі, деяких з них.

Не профанаторів, але популяризаторів сучасної науки, як мені здається, так само мало як справжніх вчених. Також, як ви помітили, вся справа у колі власних інтересів. От ви, наприклад (тепер я і вас порахувала! сподіваюсь, не розсердитесь), викладаєте програмування, залазите у такі хащі, як казав той відмовник від українців про Берліоза з Мастера і Маргарити, може дозволити потрапити тільки спеціаліст, не ризикуючи зламати собі шию. Але вас щось зупиняє піти, ну наприклад на how stuff works (http://www.howstuffworks.com/) та дізнатися відповідь на дитяче запитання, як працює ключ. Але все це на поверхні, як ви самі помітили з літературою! То ніяка не секретна наука.

Тому, роблю висновок: середня людина цікавиться тільки тим, що їй потрібно безпосередньо для життя. Решту сприймає або як розвагу, або як роботу. Природна зацікавленість дуже функціональна.

[identity profile] anoushe.livejournal.com 2012-05-15 04:51 pm (UTC)(link)
От я теж не можу зрозуміти, навіщо всі ці вигадки. Є ж справжня багата історія. Тут держава була здавна, археологічних знахідок чимало. Це ж не колонізована Північна Америка. Є література, є оригінальна писемність, хай не того віку, що в Греції, Єгипті чи Персії, але ж є. Чому б не зосередитися на тому, що є? Мені так подобається слово "шануймося". Хочеться повторювати його цим йолопам, яких рік від року все більше і які нашу гуманітарну науку втоптують в багно все активніше.

Re: Я чесно не розумію, чому всі ці орії з тевкрами цікав

[identity profile] tin-tina.livejournal.com 2012-05-15 04:54 pm (UTC)(link)
Ага, сама дивуюся, чому то я ближче не зайнялася ключами :-) Мабуть тому, що з дитинства чула до них несвідомий острах. Все мені то ламалися, то губилися.

[identity profile] tin-tina.livejournal.com 2012-05-15 04:57 pm (UTC)(link)
і основне - нащо? Чи художній твір чи, скажімо, виграна битва гірші від того, що вони трапилися в 16 столітті нашої ери, а не на тисячу років раніше? Люди ж землю доволі давно заселили.
Але щоб не виглядало, що подібні речі - суто наша прерогатива, то от що уловилося того разу
http://www.zavtra.ru/cgi//veil//data/zavtra/05/631/81.html

Re: Я чесно не розумію, чому всі ці орії з тевкрами цікав

[identity profile] chita-i.livejournal.com 2012-05-15 04:59 pm (UTC)(link)
Тому, або людина віруюча (таку, як відомо, "лєгко абамнуть", така вона "щира"!), або має науковий підхід до життя і так, раніше ніж стати поборником якоїсь вузької галузі, особливо ідеологічної, як історія, просто мусить спочатку піддати її критиці.

Боротьба шкіл та напрямків то нормально та здорово, я вважаю. Завжди коли це не боротьба двух релігій. Тоді так, можно битися до нестями. ) І нехай нестача даних не буде для нас перепоною. Все рівно вони напрацюють "інформацію" без даних.

Я згодна з Кербасі. Поки комуністи у архівах та, по рецепту німкені-цариці "Росії" знищуються орігінали, історія переписується, фальсифікується. При тому голосно репетується що то роблять жертви.

[identity profile] gloria-ma.livejournal.com 2012-05-15 05:00 pm (UTC)(link)
ну, подивилась і що? так само не бачу натовпи "бебиківців".

Re: Я чесно не розумію, чому всі ці орії з тевкрами цікав

[identity profile] chita-i.livejournal.com 2012-05-15 05:01 pm (UTC)(link)
Ну так то тоді просто персональний ритуал "не знати". Всі ми такі. То просто гра. Я не дуже серйозно про все це, хоч буває і непомітно, чють що.

[identity profile] chita-i.livejournal.com 2012-05-15 05:04 pm (UTC)(link)
Мабуть це тому що такого штибу люди плекають комплекс неповноцінності та вже народилися сиротами. )

[identity profile] kerbasi.livejournal.com 2012-05-15 05:05 pm (UTC)(link)
А хто казав про натовпи? Кількох достатньо, якщо їх друкують, дають слово на радіо, телебаченні і т.д.
Та й їх не кілька, а чимало. Я ніколи не ставив собі завдання скласти їх каталог. Але за три роки цього блогу у різних дискусіях френди називали своїх викладачів або сторонніх авторів.

[identity profile] kerbasi.livejournal.com 2012-05-15 05:11 pm (UTC)(link)
Я маю можливість відслідковувати тільки якісь епізоди. Це далеко не все, що потрібно для справжніх досліджень. До того ж, мої знахідки втрачають вагу через те, що я не маю дипломів, формальної освіти у сферах таких зацікавлень. Я колись глибоко копав в одній сфері, а коли зрозумів лііміти, то роздав всі знахідки молодим "фахівцям" на дисертації. Життя не таке довге, щоб марнувати його на отримання папірців з печатками.

[identity profile] kerbasi.livejournal.com 2012-05-15 05:12 pm (UTC)(link)
Тіночко, я здаюся!))) Я ж не з "Що, де, коли".

Re: нас не вилікують )))

[identity profile] kerbasi.livejournal.com 2012-05-15 05:15 pm (UTC)(link)
Я погано орієнтуюся у сучасній "иліті". Он жлоб-арт творять як стьоб і глузування, а клієнти купують цілком серйозно, бо себе хочуть побачити. Зараз доба ідіотів та люмпенів настала, тому важко до чогось підходити з мірилами здорового глузу або естетичного смаку.

[identity profile] anoushe.livejournal.com 2012-05-15 05:15 pm (UTC)(link)
Та, звісно ж, не лише наша прерогатива. Я в цьому і не сумніваюся. Взяти он хоча б Фоменка (http://ru.wikipedia.org/wiki/Новая_хронология_(Фоменко)). Ну, дуже він популярний в певних колах. Навіть поважні вчени вже витрачають час на спростування його "теорії".
До такого схильні, по-моєму, всі народи. Я з іранськими теоріями трохи знайома (незважаючи на те, що в них є все підстави називати себе чи не найдавнішим народом, перебільшення, м'яко кажучи, там теж є). А всі їхні сусіди час від часу намагаються вустами найбільш одіозних своїх "вчених" переплюнути іранців. Я вже мовчу про такі країни як Північна Корея чи Туркменістан.

Але мене російські (чи будь-які ще) історичні бздури не дуже хвилюють. Тому що осбисто на мене вони не впливають. А от Тищенко, цитований в попередньому дописі, викладає там, де я вчилася і захищалася. І саме мої дипломи (зокрема мої, звісно ж) знецінюються після розголосу таких "досліджень".

Re: Я чесно не розумію, чому всі ці орії з тевкрами цікав

[identity profile] tin-tina.livejournal.com 2012-05-15 05:18 pm (UTC)(link)
Але як ми можемо піддати щось критиці, якщо неспроможні розібратися в матеріалі?
Щоб далеко не ходити - справжня революція відбувається зараз в біології, точніше в генній інженерії. Сам цей факт ніхто не заперечує, але що там реально відбувається? Там тільки щоб зрозуміти вступ і онови, треба роками інтенсивно працювати тільки над цим одним, а хто з неспеціалістів може собі таке дозволити? В результаті ми обходимося крихтами з панського столу і мусимо вірити чи не вірити, чи ГМО є шкідливим чи нешкідливим для людей. Або чи наявність-відсутність якогось гену чи галогрупи (:-) ) свідчить про те, що хтось належить-не належить до якогось народу?
І оцей погляд на науку як останню найвищу інстанцію... Та наука над багатьма ще вчора загальновизнаними теоріями переходить до порядку, навіть не спростовуючи їх. Просто вони виходять з вжитку.

дипломи знецінюються

[identity profile] kerbasi.livejournal.com 2012-05-15 05:21 pm (UTC)(link)
Авжеж! А скількох студентів та аспірантів такі змусять писати різні бздури! А потім, років через 10-20-30 хтось напише серйозну роботу, а йому/їй під ніс роздруківку з курсовика давно минулої молодості: "Так ви в нас праукр, шановний професоре? Ай-ай-ай"!..

Re: Я чесно не розумію, чому всі ці орії з тевкрами цікав

[identity profile] kerbasi.livejournal.com 2012-05-15 05:25 pm (UTC)(link)
Я класифікую джерела, яким я схильний довіряти, і яким - ні. З тих, яким довіряю, я беру стислу інформацію та коментарі стосовно нових галузей та відкриттів. А розібратися з джерелами нелегко, але цілком можливо, якщо володіти методологічним арсеналом науки, тим самим системним аналізом. Тоді можна глибоко не розбиратися в темі, але одразу помітити місця, де слабина. І якщо таких місць занадто багато, тоді залучати інші джерела. Десь так.

[identity profile] tin-tina.livejournal.com 2012-05-15 05:36 pm (UTC)(link)
І дуже жаль... Чи не є це свідченням майбутньої чи й теперішньої наукової кризи?

[identity profile] tin-tina.livejournal.com 2012-05-15 05:37 pm (UTC)(link)
Ну добре. Завтра виставлю. Може, не будете уявляти собі Галичину як винятково заповідник застою :-)

[identity profile] tin-tina.livejournal.com 2012-05-15 05:39 pm (UTC)(link)
О! Іранськими теоріями на цю тему я б охоче зацікавила :-)
Про Тищенка оце вперше довідалася...

Re: Я чесно не розумію, чому всі ці орії з тевкрами цікав

[identity profile] tin-tina.livejournal.com 2012-05-15 05:40 pm (UTC)(link)
Це непоганий метод, але, на жаль, 100% певності не дає й він.

Re: нас не вилікують )))

[identity profile] chita-i.livejournal.com 2012-05-15 05:42 pm (UTC)(link)
Я з тобою згодна.

Також хочу додати, що тому що я не живу в Україні вже стільки років, можу помилятись у своїх "діагнозах".

[identity profile] kerbasi.livejournal.com 2012-05-15 05:48 pm (UTC)(link)
Не знаю, наскільки мої особисті обставини можна розповсюджувати на всю сучасність. Я ніколи не був у науці, тому що через родинні та зовнішні обставини вчився не тому, чим прагнув займатися. А потім на перенавчання не було можливостей через наслідки "геополітичної катастрофи" та економічних та фінансових криз. Не знаю, наскільки моя історія типова. Хіба що для людей мого року народження.

[identity profile] tin-tina.livejournal.com 2012-05-15 05:49 pm (UTC)(link)
Я чула про багато подібних історій.

[identity profile] kerbasi.livejournal.com 2012-05-15 05:50 pm (UTC)(link)
Тут вся країна вже заповідник застою. Такий абсурд чиниться, що аж не віриться, що це може тривати навіть до наступного дня, не кажу вже про кілька років. Але якийсь голос пошепки каже: "Це - назавжди"!((

[identity profile] kerbasi.livejournal.com 2012-05-15 05:55 pm (UTC)(link)
Кумедно, що найдревнішої древності шукають навіть в Індії, хоча чого б шукати тим, в кого є Мохенджо-Даро, Хараппа, санскрит і веди зрештою.

Page 3 of 6