kerbasi: (Default)
Pro Nihilo ([personal profile] kerbasi) wrote2011-12-05 08:35 am
Entry tags:

Про російські вибори

Я раніше, поки не вийшов з російського культурного поля, багато спілкувався з росіянами. Тепер вже майже не спілкуюся давно. Не через політику, якось само так сталося. От за останні тижні зненацька прокинулася цікавість. Відкрив для себе, що в них парламентські вибори. Почитав, послухав – тепер хочеться дещо підсумувати.

З величезним задоволенням подивився я на еволюцію російської інтелігенції.

Коли 1991-го я казав, що повернення до поясного часу це небезпечне потурання консервативному плебсу та люмпенам, мені відповідали, що я перебільшую, це просто, щоб з роботи повертатися, коли ще світло.

Коли 1995-го я казав, що Примаков, це не прагматична політика, а передвісник великої біди реставрації, мені заперечували, що слід лицемірному Заходу продемонструвати характер.

Коли 1996-го я казав, що «Стариє пєсні а главнам» у новорічну ніч це не прикол, а естетика майбутнього режиму, співбесідники просто знизували плечима.

Коли 1999-го я казав, що Путін це ідеолог влади сірості і агресивної меншовартості, мені казали, що він, принаймні, молодий і не п’є, тому нехай, а там і нові обличчя з’являться.

Коли тоді ж я попереджав, що політики зі свічками у церкві, багатогодинні трансляції на живу з недобудованого ще на той час храму Христа спасителя, це початок обскурантизму та пришестя політруків від РПЦ, мені відповідали, що я бачу світ, як типовий безбожник.

Коли 2000-го казав, що фільми Бодрова молодшого та йому подібні випускають з пляшки джина нового, на цей раз російського «гітлерюгенду», мені відповідали, що це щось там творчі люди з коксу бісяться та, взагалі, ксенофобія, зокрема українофобія, це журналістські бздури, бо, мовляв, все життя живемо, та може, одного ідіота бачила, хто так говорить, та й то він вибачався, коли протверезів.

Коли 2001-го я казав, що Дугін та євразійство це не естетичний та популярно-історичний тренд, а засади майбутньої політики, мені відповідали, що Росія не схід і не захід, і від того, якщо вона знайде свою путь, світ тільки виграє, бо Росія стане більш гуманістичною.

Коли 2002-го я казав, що повернення гімну СРСР це початок ери охлократії та авториторизму, мені казали, що гімн, звісно, гидота, але в нього, принаймні, є слова, та й, взагалі, хто у сучасному світі вивчає та співає гімни...

Коли 2003-го тоді ж я казав, що керована демократія це ідеологічне оформлення авторитаризму, мені заперечували, що демократія це не вседозволеність, а керована демократія це кілька років тиші, щоб могло вирости нове, незіпсоване совком покоління.

Коли 2005-го я казав, мовляв, бачите, куди все прийшло: Беслан, Дубровка, Ходорковський, істерія проти "помаранчової" України, торгівельна війна з Грузією, підтримка одіозних режимів, інородців на вулицях Москви щотижня вбивають, статеве виховання та акції анти-СНІД з роздачею презервативів у школах заборонили, фактично закон божий впровадили - мені казали: "Так, так, дещо є, але не так густо, як ти це подаєш, позитивніше світ слід бачити, це все у нас десь на маргіналіях, легко можна не помічати, проте не стріляють бандити на вулицях, як у 90-ті за твого улюбленого Єльцина"...

Можна ще багато-багато сторінок написати у такому стилі…

Але тепер, здається, інтелігенція прокидається. Тепер вони відкрили, хто над ними сидить, і що з під них, на горі сидячих, на голову суспільству тече зовсім не мармелад. Тепер вони обмінюються аргументами дослівно такими, які я вживав ще десятиліття тому…

Молодці, звісно, що дійшло. Хоч і пізно. Краще, ніж ніколи. Тепер коли у кремлівському режиму починається доба застою (про це сказав хтось у передачі Еха Москви, і я з цим згідний), російська інтелігенція має років десять на вигадування дотепних політичних анекдотів та написання сміливих бардівських пісень…

Я у таких випадках, коли стаю пророком не через дар передбачення, а через те, що навколо здебільшого люди зі звичкою ховати голову у пісок, не можу втриматися від зловтіхи. От і тепер російським інтелігентам, що «прокидаються» та «відкривають очі» на гидотну реальність, яку оспівували та з якою примиряли свою свідомість орвелівським «двомисленням», я бажаю, щоб за цей період нового застою та майбутньої нової перебудови, щоб влада встигла їх пригостити добрячими копняками поліційним чоботом, і кийками по спині. Верства, яка замістьтого, щоб бути мозоком нації, обрала, за відомим висловом, стан гівна нації, мусить заплатити за свої невиконану суспільну роль.

А про українських інтелігентів ще говорити зарано. У них ще все попереду. Порозмовляємо років через десять…

[identity profile] mapumba.livejournal.com 2011-12-05 07:15 am (UTC)(link)
очінь цікаво і паучітільно, тіки я не знаю шо таке "охлократії"

[identity profile] kerbasi.livejournal.com 2011-12-05 07:17 am (UTC)(link)
Не вірю, але, якщо наполягаєте, то перекладу: охлократія - влада черні. По-сучасному кажучи, популісти.

Не вірю

[identity profile] mapumba.livejournal.com - 2011-12-05 07:22 (UTC) - Expand

[identity profile] tobycrackit.livejournal.com 2011-12-05 07:19 am (UTC)(link)
Что ж, все так и есть.
А какие Ваши прогнозы по части украинской ситуации?

[identity profile] kerbasi.livejournal.com 2011-12-05 09:04 am (UTC)(link)
Після Євро-2012 влада спробує реалізувати російський сценарій: правляча партія з конституційною більшістю, вічний президент, опозиція у вигляді карикатурних антицивілізаційних демагогів. На відміну від Росії цей сценарій в Україні має більше шансів реалізуватися не просто гладко, а навіть занадто гладко. Наскільки стабільною буде ця система і наскільки довго протримається, залежатиме від обставин. Якщо ніхто з очільників не з'їде з глузду до Каддафі-подібного фріка, не втягнеться у військовий конфлікт (наприклад, у Придністров'ї), то режим має шанс протривати дуже довго, не менше 20 років, а то й більше. Якщо у Росії режим зненацька розвалиться, тоді влада розіграє то й самий сценарів "а у нас стабільность", яким вивела Україну з-під загрози російських радикальних реформ 1991-го.

(no subject)

[identity profile] tobycrackit.livejournal.com - 2011-12-05 09:15 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] kerbasi.livejournal.com - 2011-12-05 09:19 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] toi-samyi.livejournal.com - 2011-12-05 12:16 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] tobycrackit.livejournal.com - 2011-12-05 13:33 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] toi-samyi.livejournal.com - 2011-12-05 13:48 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] tobycrackit.livejournal.com - 2011-12-05 13:55 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] kerbasi.livejournal.com - 2011-12-05 14:02 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] toi-samyi.livejournal.com - 2011-12-05 14:11 (UTC) - Expand
(deleted comment)

(no subject)

[identity profile] kerbasi.livejournal.com - 2011-12-22 07:03 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] tobycrackit.livejournal.com - 2011-12-22 07:05 (UTC) - Expand

[identity profile] groben.livejournal.com 2011-12-05 08:01 am (UTC)(link)
Поміть, коли теж саме я кажу й щодо сучасної Європи, котра стрімко котиться до тоталітарної прірви, це теж викликає масоване обурення у іншому лагері. Бо розлучатися з красивими іллюзіями зазвичай мало хто має в собі сили.

[identity profile] henyk.livejournal.com 2011-12-05 08:46 am (UTC)(link)
Я казав те саме вже давно але зараз мовчу бо затюкали :/

[identity profile] kerbasi.livejournal.com 2011-12-05 08:52 am (UTC)(link)
Достоєвський жахи Європі прогнозував. І порятунок з Росії. Тільки Достоєвського вже й кістки згнили, а ні жахів, не порятунку...

(no subject)

[identity profile] henyk.livejournal.com - 2011-12-05 09:01 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] groben.livejournal.com - 2011-12-05 12:31 (UTC) - Expand

[identity profile] larry-bc.livejournal.com 2011-12-05 08:26 am (UTC)(link)
А хрен с ихними выборами, они ж все равно ничего кроме империи строить не умеют. )

(no subject)

[identity profile] larry-bc.livejournal.com - 2011-12-05 08:47 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] henyk.livejournal.com - 2011-12-05 09:02 (UTC) - Expand

[identity profile] lesya123.livejournal.com 2011-12-07 08:34 pm (UTC)(link)
так. хай у своєму самі поваряться - менше до нас зазиратимуть та хоч взнають "что почем"

(no subject)

[identity profile] larry-bc.livejournal.com - 2011-12-07 21:32 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] kerbasi.livejournal.com - 2011-12-08 08:11 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] lesya123.livejournal.com - 2011-12-08 19:49 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] kerbasi.livejournal.com - 2011-12-10 20:46 (UTC) - Expand

[identity profile] kerbasi.livejournal.com 2011-12-08 08:09 am (UTC)(link)
Я написав про те, що час довів мою рацію у різних давніх дискусіях. Передбачаю, що наступні 10 років підтвердять рацію моєї позиції і в українських питаннях. Хрін чи не хрін з русскімі революціямі - це тут навіть не пропонувалося для обговорення.

(no subject)

[identity profile] larry-bc.livejournal.com - 2011-12-08 10:06 (UTC) - Expand

[identity profile] higher-caps.livejournal.com 2011-12-08 07:59 pm (UTC)(link)
==они ж все равно ничего кроме империи строить не умеют

світова практика у них

(no subject)

[identity profile] larry-bc.livejournal.com - 2011-12-08 20:00 (UTC) - Expand

[identity profile] kerbasi.livejournal.com 2011-12-09 10:18 am (UTC)(link)
Alter ego?

http://larry-bc.livejournal.com/143977.html


(no subject)

[identity profile] larry-bc.livejournal.com - 2011-12-09 10:21 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] larry-bc.livejournal.com - 2011-12-09 10:23 (UTC) - Expand
(deleted comment)

(no subject)

[identity profile] larry-bc.livejournal.com - 2011-12-22 14:49 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] spitfire38.livejournal.com - 2011-12-22 15:15 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] larry-bc.livejournal.com - 2011-12-22 15:16 (UTC) - Expand

[identity profile] spitfire38.livejournal.com 2011-12-22 02:42 pm (UTC)(link)
мої тривалі спостереження за означеним явищем і вивчення відповідних історичних першоджерел підказують, що Ви маєте цілковиту рацію

[identity profile] anoushe.livejournal.com 2011-12-05 08:38 am (UTC)(link)
Ех, не зловтішайтеся. У нас нічого хорошого немає і не буде, а там, по-моєму, ще гірше, та й Кавказ з війною на додачу. Мені шкода людей.

[identity profile] tobycrackit.livejournal.com 2011-12-05 08:52 am (UTC)(link)
Знаете, после прихода у нас к власти бело-голубых уже и не сказал бы, что там в чем-то особо хуже.
У них больше денег и выше в среднем доходы населения, легче вести бизнес и, по моим ощущениям, Путин и ко меньшие беспредельщики, чем ПР.
Демократии пока что у нас больше, но ее душат с ужасающей скоростью, так что и это преимущество быстро улетучивается.
Единственное - у нас больше шансов на смену власти, поскольку у ПР нет таких ресурсов для поддержания социальной стабильности, как у их российских собратьев, и ситуация может просто взорваться.

Живу то в Украине, то в России, поэтому все написанное - это собственные наблюдения.

(no subject)

[identity profile] anoushe.livejournal.com - 2011-12-05 09:06 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] kerbasi.livejournal.com - 2011-12-05 09:15 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] henyk.livejournal.com - 2011-12-05 10:42 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] kerbasi.livejournal.com - 2011-12-05 10:46 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] henyk.livejournal.com - 2011-12-05 10:50 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] kerbasi.livejournal.com - 2011-12-05 10:57 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] henyk.livejournal.com - 2011-12-05 11:01 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] kerbasi.livejournal.com - 2011-12-14 06:13 (UTC) - Expand

[identity profile] henyk.livejournal.com 2011-12-05 08:58 am (UTC)(link)
Не погоджуюся:
а) поясний час – природній, а волюнтаризм із законами природи неприпустимий;
б) про українську інтелігенцію і 10 років – раніше (коли мине "єврозачарованість")
А взагалі сусіди зараз перебувають в стані подібному на наш 2004 рік, лише дуже ймовірна ще одна тимчасова "реставрація"

[identity profile] kerbasi.livejournal.com 2011-12-05 09:09 am (UTC)(link)
а) вони ж і скасували "природний". У пізню перебудову скасували "декретний", перейшли на поясний, разом з нами, а вже восени 91-го не витримали і повернулися до "декретного" (поясний+1), а тепер - взагаля, якийсь аномальний час, причиною якого є те, що путіномедведєви книжок не читають.
б) та яка там єврозачарованість? Самі "консерватори", совки, клерикали, "третя путь", "укротрипільці". Єврозачарованих не більше, ніж десята відсотка.

(no subject)

[identity profile] henyk.livejournal.com - 2011-12-05 10:32 (UTC) - Expand

До речі

[identity profile] kerbasi.livejournal.com - 2011-12-05 10:15 (UTC) - Expand

Re: До речі

[identity profile] henyk.livejournal.com - 2011-12-05 10:22 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] kerbasi.livejournal.com - 2011-12-07 17:05 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] kerbasi.livejournal.com - 2011-12-08 08:14 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] mamay-m.livejournal.com - 2011-12-08 18:26 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] lesya123.livejournal.com - 2011-12-07 20:53 (UTC) - Expand

[identity profile] stekunova-sem.livejournal.com 2011-12-05 09:10 am (UTC)(link)
і у випадку з нами, і з РФ - чим гірше буде, тим краще.
хоча буде боляче.

[identity profile] kerbasi.livejournal.com 2011-12-05 09:22 am (UTC)(link)
http://www.gr-oborona.ru/texts/1056918868.html


Будет очень вольно
Будет очень больно
Будет так трагично
Будет так подавно.

[identity profile] lapina-natalya.livejournal.com 2011-12-05 09:32 am (UTC)(link)
"А про українських інтелігентів ще говорити зарано"
Шкода

[identity profile] kerbasi.livejournal.com 2011-12-05 09:34 am (UTC)(link)
Говорити гіпотетично про майбутнє - це ж нікого не переконає, тільки многабукав не срач зійде.

[identity profile] blessedthirteen.livejournal.com 2011-12-05 11:49 am (UTC)(link)
інтелігенція це що?

[identity profile] kerbasi.livejournal.com 2011-12-05 11:53 am (UTC)(link)
http://en.wikipedia.org/wiki/Intelligentsia

(no subject)

[identity profile] kerbasi.livejournal.com - 2011-12-05 13:28 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] spitfire38.livejournal.com - 2011-12-22 14:37 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] kerbasi.livejournal.com - 2011-12-22 20:45 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] spitfire38.livejournal.com - 2011-12-23 06:20 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] kerbasi.livejournal.com - 2011-12-26 22:45 (UTC) - Expand

дуже влучно

[identity profile] toi-samyi.livejournal.com 2011-12-05 12:10 pm (UTC)(link)
но грустно всё это

[identity profile] lena-ua-mk.livejournal.com 2011-12-05 02:05 pm (UTC)(link)
Згодна з Вами.Я пам'ятаю як Новий 2006 рік зустрічала у Москві у самий розпал першої газової війни-рос. інтелігенція(жінка-викладач німецької в МГУ) казала як це все негарно,що робить рос. влада щодо України,який стид.Я кажу-а як Ви терпите чекиста над собою:опустивши очі інтелігенція почала розказувати про якусь досягнену у країні стабільність,і нехай рот прикрили інтелігенції,але живемо ми краще ніж у 90-і роки і дуже боїмося їх повернення.Я кажу-ну й ми живемо краще.ніж в 90-і роки-для цього є об'єктивні причини,і до чого тут Путін?Вона не змогла мені відповісти...

[identity profile] docent030.livejournal.com 2012-01-07 09:03 pm (UTC)(link)
--повернення до поясного часу це небезпечне потурання консервативному плебсу та люмпенам
А в чому ви бачите загрозу?

[identity profile] kerbasi.livejournal.com 2012-01-07 09:40 pm (UTC)(link)
http://kerbasi.livejournal.com/117390.html

І тоді ж, у жовтні, про адаптивні життєві стратегії.