kerbasi: (ναυτής)
[personal profile] kerbasi

Знов мав можливість спілкуватися з європейським low-middle class з родом занять у консервативній галузі (інженерія, яка ніяк не пов'язана з інфотехнологіями і телекомом). Звісно про угоду про асоціацію та всі драми навколо неї ніхто не чув. Як і про торгові війни з Росією. Митний Союз? Ви про що? А як там та жінка, все ще за гратами? Окремі індивіди, які все ж таки помітили, що чемпіонат з футболу відбувся не тільки у Польщі, впевнені, що тепер ми маємо чудову інфраструктуру. А у Борисполі тим часом оголосили про зачинення незабаром терміналу F.


Це не дивно зрештою, що так мало про нас знають. Запитайте в головного механіка яйцечавильного цеху заводу "Зуд Ілліча" про характер стосунків між Норвегією та Євросоюзом, про конфлікти навколо зон вилову оселедцю - багато почуєте? От європейська більшість і складається здебільшого саме з таких механіків, а не з академічного цвіту, громадсько збентежених активістів та креативного дурноцвіту, з якими переважно спілкується просунутий українець на міжнародних семінарах, вишколенях та воркшопах.


Тільки їхнього механіка за останні два століття навчили митися, користуватися дезодорантами, міняти сорочку та білизну щодня і створили умови, щоб він собі заробляв на красиву їжу і привчили витрачати гроші не тільки на найнеобхідніше, а й на панські забаганки штибу закордонної відпустки або посиденьок у кав'ярні.

У літаку переглянув Financial Times, присвячений КНР, а там дискутують, скільки потрібно мати середнього класу у суспільстві, щоб запустилися соціально-економічні реформи з реальною демократизацією та доступом людей до майна та соціальних благ. Приклади інших країн далекосхідного культурного ареалу свідчать, що не менше 14, а краще за 20.

Щоб там не казали про мовно-культурний патріотизм, про бойкот російських товарів в супермаркетах, чим би не закінчилися суперечки про значення вишиванки та кижки Кобзаря для української свідомості, а реально справа зсунеться з мертвоі точки тільки тоді, коли хтось відмиє та прищепить смак до життя у розмаїтому світі механікам з заводів ахмєтових-ленінів та базарним яточникам. І форма, мова, національні ознаки нового суспільства залежатимуть від того, хто і ким буде цей Хтось.

На мою нескомну думку, коли урбанізація завершиться, селяни стануть фермерами і буде їх не більше десяти відсотків, вусані зникнуть з патріотичної сцени, а тітушки - з політичної - ось це і означатиме, що середнього та підприємницького класу в Україні стало достатньо для початку серйозних дій. До цього моменту ніяка асоціація ні з ким не допоможе.

А наразі - приємного польоту у майбутнє, Україно!

Date: Tuesday, 24 September 2013 09:52 am (UTC)
From: [identity profile] pan-baklazhan.livejournal.com
Ну, так одне випливає з іншого.
Он, мій сусід дядя Вася (про себе ми його звемо "Рагуль", хоч він і непоганий дядько).
Приїхав з села, живе в місті давно, років із 10 працював в Чехії.
Навчився пити пиво замість горілки, купив онукам комп і кімнатну собачку, бабці - скайп встановив для переговорів з родичами в Росії... - цивілізується!
А якби не ті роки в Чехії?

Після перебувань в Угорщині наші люди починають вивішувати на балконах та у дворах горщики із квітами (кашне), це взагалі поширений бізнес на Закарпатті - індустрія домашніх квітів. Навряд чи вона поширена там, де до Європи не їздять.

Думка зрозуміла?

Date: Tuesday, 24 September 2013 10:01 am (UTC)
From: [identity profile] plauntago.livejournal.com
Щоб там не казали про мовно-культурний патріотизм, про бойкот російських товарів в супермаркетах, чим би не закінчилися суперечки про значення вишиванки та кижки Кобзаря для української свідомості, а реально справа зсунеться з мертвої точки тільки тоді

Загалом у розвинутих країн, на які ми любимо дивитись як на еталон перехід до модерності відбувався у два етапи - переформатування економічних відносин, економічне зростання, а потім - переформатування соціально-культурного життя. Однак у Східній і частково Центральній Європі модернізація почалась пізніше (загалом активно - вже у другій половині 19 ст.) і саме з культурної модернізації, з переходом, у разі успішності, до економічного переформатування і зростання. Україна є типовим прикладом другого шляху - ні, певні економічні і виробничі зміни відбуваються (і навіть цілком реальні потужні революції), але при тому вони завжди у тіні, а у центрі уваги - саме зміни у культурно-ідеологічній і, частково, соціальній сфері життя.

Це я не для того, щоб заперечити чи підтвердити допис (адже він загалом про інше), просто прочитав - і згадався мій роздум.

Date: Tuesday, 24 September 2013 10:13 am (UTC)

Date: Tuesday, 24 September 2013 10:14 am (UTC)
From: [identity profile] tymofii.livejournal.com
Але ж не тільки Східна Європа). Німеччина, Нідерланди, Норвегія - приклади країн пізньої модернізації (та сама друга половина 19го століття). Більше того, сучасні дослідження соціальних структур та соціальної мобільності показують, що модернізація сама по собі мало вплинула на становлення нових соціальних груп. Переформатування соціально-култьтурного життя відбувалось там, де модернізація відбувалась на влучному культурному тлі. Наприклад, протестантські регіони Нідерландів.

Тому, погоджуюсь з паном Кербасі -) приєднання саме по собі, без змін цінностей, не допоможе. Інша справа, що воно може підштовхнути ці зміни...але то вже складне моделювання для жж-ного коменту)

Date: Tuesday, 24 September 2013 10:15 am (UTC)
From: [identity profile] crema-catalana.livejournal.com
Так Ви "за", "проти", чи воздєржался? :)

Date: Tuesday, 24 September 2013 10:20 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Я проти вступу до ЄС, але про це й не йдеться.
Я за зону вільної торгівлі з ЄС, а решта з "асоціативних" смаколиків мене не цікавить.

Date: Tuesday, 24 September 2013 10:25 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Паралелі проводити завжди некоректно. Якщо вже - тоді важко сказати, чи ймовірніший розвиток саме за зразком європейських країн, чи все ж таки східні авторитарні країни з примусовою модернізацією на попередньому етапі розвитку нам ближчі. З навколо соціологічної преси, що лягає в основу бізнес-прогнозам та методам маркетингу вибігає, що більшість зараз переконана, що головним рушієм змін у сучасному світі є середній клас. Наскільки це правильно, я не можу судити, але запроповані моделі начебто виглядають переконливими.

Date: Tuesday, 24 September 2013 10:34 am (UTC)
From: [identity profile] jan grabowski (from livejournal.com)
> приємного польоту у майбутнє, Україно!

Но гроб и венки лучше приготовить заранее. :)

Date: Tuesday, 24 September 2013 10:35 am (UTC)
From: [identity profile] plauntago.livejournal.com
Ну я мав на увазі не коли почалась модернізація, скільки те, що поперед чого йшло - економіка поперед культури чи культура поперед економіки. От в Україні з певних причин - культура йде перед економікою. Це не вирок (подивимось он на сучасну Польщу), але цей факт, нмд, потрібно враховувати. Я неодноразово бачив думку, що для того, щоб Україні стати успішною країною - їй потрібне економічне зростання і зміна економічних стратегій (банально картоплю купувати у магазині, а не масово вирощувати на городі) - і я, загалом, з тією думкою згоден. Але при тому - на першому плані у нас культура, мова і питання "чим може справжній патріот у себе в гардеропі взагалі не мати жодної вишиванки". І змінити це, вивести у фокус уваги економіку (не змінити звичні повсякденні економічні стратегії поведінки, а просто хоча б зробити так, щоб люди приділяли їм увагу, цікавились і обговорювали) - штука сама по собі дуже і дуже складна.

Я ж кажу - мій коментар має досить побіжне відношення до ідеї посту добродія Кербасі. А так, безумовно - я теж вважаю, що приєднання до ЄС ось прямо так дасть не так вже й багато, теж не вважаю, що вся Європа, до останнього паризького бомжа, ночами не спить, а все переживає за українську справу.

Date: Tuesday, 24 September 2013 10:41 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Для більшості можливість подивитися на життя інших країн відкривається тільки з переходом на інший рівень заможності.

Date: Tuesday, 24 September 2013 10:42 am (UTC)
From: [identity profile] jan grabowski (from livejournal.com)
Monkey see, monkey barf

Date: Tuesday, 24 September 2013 10:46 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Дуже складна, але процес іде. Людей з середнім рівнем споживання стає дедалі більше. А яку етно-культурну і політичну форму для України вони оберуть мало б залежати від тієї культури, яка начебто йде попереду. Але тут я дуже не впевнений, що вона йде саме попереду середньої верстви, що формується. Попереду у часі - замало, потрібно, щоб йшла в авангарді.

Date: Tuesday, 24 September 2013 10:46 am (UTC)

Date: Tuesday, 24 September 2013 11:06 am (UTC)
From: [identity profile] jan grabowski (from livejournal.com)
Ну невозможно же в течении всей своей недолгой и, мягко говоря, отнюдь не блистательной истории пытаться усидеть между двух стульев. :)

Date: Tuesday, 24 September 2013 11:33 am (UTC)
From: [identity profile] istunoff.livejournal.com
відпочивав в Іспанії, власником готелю був британець, довго пояснював йому де знаходиться Україна, коли згадав про Крим, той зразу оживився: "Sevastopol!" - виявляється у нього прапрадід там воював))

Date: Tuesday, 24 September 2013 02:27 pm (UTC)
From: [identity profile] pan-baklazhan.livejournal.com
От було в мене відчуття, що щось я не так написав...

Date: Tuesday, 24 September 2013 02:28 pm (UTC)
From: [identity profile] pan-baklazhan.livejournal.com
Тоді поясніть популярність Криму, якій вимагає від клієнта більшої заможності, аніж у відвідувача Черногорії з Хорватією, приміром.

Date: Tuesday, 24 September 2013 02:29 pm (UTC)
From: [identity profile] crema-catalana.livejournal.com
Це не закид, а просто виправлення. З усіма буває ))

Date: Tuesday, 24 September 2013 02:35 pm (UTC)
From: [identity profile] crema-catalana.livejournal.com
Некоректне порівняння: сезон в Криму короткий, а мусить нагодувати увесь рік. Я був на Паску, вода градусів 18. Це не відпочинок. Сезон почався за два тижні, а закінчився, я відомо, на початку вересня. Тобто три місяці активного напливу дохів. Решту часу мешканці Криму ходять вагітними наступним сезоном ))
Ну, і інфраструктура не в п. А хто буде фінансувати її, коли сезон три місяці, а питання власності до сих пір не вирішені? Так і живуть українці в Криму та поза Кримом. Байдуже, що російськомовні та налаштовані дивним чином. Глобально Росію вони сприймають не патріотично, а споживацьки. Що й треба було довести, бггг

Date: Tuesday, 24 September 2013 03:15 pm (UTC)
From: [identity profile] nik-adams.livejournal.com
Поясніть, будь ласка, що нам дасть зона вільної торгівлі? Сьогодні вдосталь начитався в російських блогах, що тепер українській промисловості буде хана, бо наші товари неконкурентноспроможні і нікому в Європі не потрібні. Отже наші підприємства збанкротують, а громадянам України залишиться лише їхати до Європи працювати прибиральниками або проститутками. Звісно, чому так говорять росіяни зрозуміло, вони в черговий раз обісралися і, здається, остаточно втрачають свого найбільшого стратегічного партнера. Але по суті мені їм заперечити нічого. По- перше, я в економіці дуб, по- друге, ще зі школи пам'ятаю, що політику протекціонізму не дурні придумали. Може хоч ви поясните, бо в ЗМІ ніякої інформації про асоціацію з ЄС крім того, що вже завтра заживемо як в раю, не знайти.

Date: Tuesday, 24 September 2013 04:36 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
То з життя не тих людських ресурсів, які мене цікавлять.

Date: Tuesday, 24 September 2013 04:41 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Українській промисловості вже хана.
А що дасть ЗВТ? Можу пояснити на прикладі свого шлунку. Він в мене з дитинства вразливий. Щось поїм - печія, іншого - гидкий присмак у роті і т.д. Почав їздити за кордон до старих капіталістичних країн - дивлюся - все гаразд зі шлунком. Повертаюся - знов. Так от якщо, наприклад, брати Польщу, то їхні продукти мені також не йшли, поки їхній виробник не почав опікуватися виходом на ринки Європи. А ТС це шанс для українських виробників продовжувати годувати нас неїстівними речовинами.

Date: Tuesday, 24 September 2013 04:52 pm (UTC)
From: [identity profile] nik-adams.livejournal.com
Дякую, зрозумів. Боляче буде.

Date: Tuesday, 24 September 2013 06:15 pm (UTC)
From: [identity profile] larry-bc.livejournal.com
Тільки реєстри, тільки відкриті! )

Дякую. )

Date: Tuesday, 24 September 2013 06:19 pm (UTC)
From: [identity profile] larry-bc.livejournal.com
ВК, ФБ.

Date: Tuesday, 24 September 2013 06:32 pm (UTC)
From: [identity profile] mazhorka-klusha.livejournal.com
Іншалла!

Date: Tuesday, 24 September 2013 07:32 pm (UTC)
From: [identity profile] docent030.livejournal.com
Не відношу себе до евроскептиків, але до цієї тіпо-інтеграції чим далі, тим більше скепсису.

От на вихідних святкували ДН доньки. Щебетали потроху про все і до інтеграції дійшла черга. От дядько і розповідає (по бізнесу він з прибалтами зав'язаний): дзвонить йому партнер із Талліна і проміж іншим питає: ну як ти ставишся до вашої інтеграції? .... Ну ось я тобі розповім, це - повна жопа. У нас після вступу до ЄС повністю здохла с/г промисловість, звичайна промисловість ледь-ледь жевріє - квотами все, що можна придушили. Працювати нема кому - вся молодь звалила до Німеччини, залишились самі пенсіонери

Date: Tuesday, 24 September 2013 07:52 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Заісно, є в них усіх проблеми. Шанси на лобіювання своїх інтересів в новачків примарні.

Date: Tuesday, 24 September 2013 08:08 pm (UTC)
From: [identity profile] docent030.livejournal.com
==Шанси на лобіювання своїх інтересів в новачків примарні
А з таким поспіхом та проффесіоналізмом як у нас - зіллють все що можна, ще й доплатять

Date: Tuesday, 24 September 2013 10:40 pm (UTC)
From: [identity profile] candrika.livejournal.com
Ну, з поміж двох стрільців впасти - то ще не обов'язково вбитися, а от з літака - зовсім інша історія - тут і вінок не допоможе... :)

Date: Wednesday, 25 September 2013 09:06 am (UTC)
From: [identity profile] jan grabowski (from livejournal.com)
Ну беженцам видней, конечно. :)

Date: Wednesday, 25 September 2013 01:58 pm (UTC)
From: [identity profile] ak-possum.livejournal.com
коли хтось відмиє та прищепить смак до життя у розмаїтому світі механікам з заводів ахмєтових-ленінів та базарним яточникам
Я думаю, механики и палаточники с удовольствием отмываютсяся сами, если есть горячая вода, да и вкус к жизни в разнообразном мире давным-давно привит.
Проблема в другом - уровень дохода и государственных (общественных) услуг. И то и другое крайне низко, ниже чем при небогатом народном быте в СССР, причем на Украине даже в "1-й половине 2000-х" не имело стойкой тенденции к повышению, в последнюю пятилетку имеет стойкую тенденцию к понижению, а после пинка под украинский зад в направлении Европы, верноятно, упадет еще. Вот и всё.
Судя по вашим постам, можно заключить, что вы считаете, что "Кто-то" специально не платит гражданам Украины. То есть зажимает имеющиеся ресурсы. Я вас правильно понимаю?
Edited Date: Wednesday, 25 September 2013 02:00 pm (UTC)

Date: Wednesday, 25 September 2013 02:04 pm (UTC)
From: [identity profile] plauntago.livejournal.com
Продукцію Житомиської панчішної фабрики підробляють і в Туреччині, і в Китаї. Рошен успішно продає солодощі в Європі.
Гадаю ситуація дещо складніша, ніж пишуть у певних російських блогах.

Date: Thursday, 26 September 2013 08:54 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Відмиваються повільніше, ніж заможнішають. Я це маю можливість спостерігати на прикладі жителів Києва. Втім, процес йде.

Низькі зарплати є частиною існуючої економічної моделі. Модель потрібно міняти.

Date: Thursday, 26 September 2013 06:00 pm (UTC)
From: [identity profile] archmute.myopenid.com (from livejournal.com)
Міф про "курортний" Крим
http://www.rosbalt.ru/ukraina/2011/05/27/852730.html

Date: Thursday, 26 September 2013 06:01 pm (UTC)
From: [identity profile] archmute.myopenid.com (from livejournal.com)
Це я до того, що якщо з розумом підійти, то Крим міг би жити не тільки курортниками.

Date: Thursday, 26 September 2013 06:03 pm (UTC)
From: [identity profile] crema-catalana.livejournal.com
Ви розмієте, що сказане Вами знаходиться за межею раціонального? :)

Date: Thursday, 26 September 2013 07:59 pm (UTC)
From: [identity profile] lawer-liar.livejournal.com
навчили митися, користуватися дезодорантами, міняти сорочку та білизну щодня

только ради этого нужно вступать в ЕС

Date: Thursday, 26 September 2013 07:59 pm (UTC)
From: [identity profile] archmute.myopenid.com (from livejournal.com)
чому?

Date: Thursday, 26 September 2013 08:55 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Хочеться спихнути наші завдання на іноземців?))))

Date: Friday, 27 September 2013 12:52 pm (UTC)
From: [identity profile] b-al-u.livejournal.com
Некоректне порівняння: сезон в Криму короткий, а мусить нагодувати увесь рік
А кого це цікавить? Цікавлять сервіс та ціна.

Date: Friday, 27 September 2013 12:59 pm (UTC)
From: [identity profile] b-al-u.livejournal.com
РФ так само зіллють.

Date: Friday, 27 September 2013 01:52 pm (UTC)

Date: Sunday, 29 September 2013 11:12 am (UTC)
From: [identity profile] daf-andrew.livejournal.com
те, що ви в економіці дуб - це видно.

Date: Sunday, 29 September 2013 11:13 am (UTC)
From: [identity profile] daf-andrew.livejournal.com
коментарі смалять

Date: Sunday, 29 September 2013 11:21 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Слухай, а ти зараз в Одесі чи деінде? Може статися так, що я наступного тижня буду в Одесі.

Date: Sunday, 29 September 2013 11:23 am (UTC)
From: [identity profile] daf-andrew.livejournal.com
ні, я ж в Польщу знов переїхав. жив в Кракові 4 місяці, а зараз в Варшаву знов повернувся.

Date: Sunday, 29 September 2013 11:26 am (UTC)
From: [identity profile] nik-adams.livejournal.com
Це добре. Я й хотів, щоб всі помітили.

Профіль

kerbasi: (Default)
Pro Nihilo

March 2022

S M T W T F S
  12345
6789101112
13141516171819
20 212223242526
2728293031  

Популярні теги

Зміст сторінки

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Tuesday, 27 January 2026 06:49 pm
Powered by Dreamwidth Studios