Про газ

Tuesday, 31 January 2012 01:47 pm
kerbasi: (Default)
[personal profile] kerbasi

Бачу, що інформпросторі почали циркуляцію різні думки про газову залежність від Росії. Але ж гуманітарії, такі гуманітарії… Дається взнаки відсутність індустріалістського та інфраструктурного компонент в українській свідомості.  

Нижче – що я думаю з цього приводу тезово.

1. Анулювати залежність від російського газу не можливо. Альтернативні шляхи поставки, зокрема морем – фікція. Під це немає інфраструктури, а вона дорога і складається не за рік і не два. Добре, якщо за десять. Особливо потішили наміри купувати газ в Норвегії. Це без коментарів. Є ще політико-економічна складова у цій темі. Газ вже давно розподілений по покупцях, довготермінові контракти укладені. «Баклан, прілєтающій позно – пролєтаєт мімо». І геополітична є. Навіщо продавати Україні, якщо вона просто нікому не потрібна і не має ніякого значення для світової економіки та політики, і ніякої від неї користі у двосторонніх відносинах? І через цього недоробленого карлика сваритися з Росією? За 20 років некомпетентної зовнішньої політики, за перетворення КІМО на місце, куди оформляють мажористих діточок та дорогих юних повій преміум-класу, доводиться платити. От час і прийшов.

2. Перехід на вугілля кажете? Раджу погуглити про екологічну ситуацію у Китаї, де більшість енергогенеруючих потужностей саме на вугіллі. А також про вплив на здоров’я твердих частинок. Якщо навіть теперішні Маріуполь, Запоріжжя, Єнакієво модно стало порівнювати з Мордором, то перехід на вугілля перетворить на Мордор всю Україну. Включно зі «справжньою українською Україною». Білі хатинки почорніють, до вишневого садочку без протидимного патрону не вийдеш, а як вивісиш на шворці вишиванку на двір сушитися… Краще про це не продовжувати…

3. Відновлювальні джерела енергії? Це хай-тек, любі друзі. Хай-тек. А Україна всі 20 років тільки втрачала НДІ та КБ, систему підготовки та перепідготовки наукових та інженерних кадрів. Залишила собі тільки те, що стосується технологічно найпримітивніших галузей «бери більше – кидай далі». Написане тут стосується і різних альтернативних джерел, як то біопальне, утилізація газу зі сміттєзвалищ, енергія з водоростей і т.д. При тому, що все це красиво виглядає у статтях, технологічно це не для українських наявних інженерних та робітничих ресурсів.

4. Який вихід? З реалістичних - два: енергозбереження у побуті та комунальній сфері, а також енергозбереження у промисловості (особливо у сировинній: металургія, хімія). Це знизить обсяги споживання газу. За нього можна буде собі дозволити платити хоч 500 доларів тоді.

5. Обидва виходи ніхто не збирається використовувати. Ця влада приходила саме для того, щоб забезпечити еліті гедоністичний, безтурботний і безвідповідальний спосіб життя.. Складовими такого способу життя є відсутність необхідності інвестувати в нові технології. Тобто гроші з металургійного комбінату щоб крапали, а витрат і вкладень щоб ніяких (в ідеалі), або мінімальні та бажано також на гедоністичні цілі. Стадіон побудувати, наприклад. А бюджетні гроші потрібні не на енергозбереження у комунальній сфері та побуті, а на підгодовування наступних черг гедоністів, на кого великих активів не вистачило. Як би не тиснули на цю еліту обставини, вона свою природу не змінить. Запитайте в обізнаних людей чи погугліть, скільки крадіїв після відсидки «зав’язують». Жалюгідний відсоток! Бо якщо здатний красти, то працювати не будеш. Це несумісні життєві стратегії.

Ніяких шансів нічого покращити у газових питаннях не буде раніше, ніж пройде повне оновлення правлячої верхівки в усіх сферах: політика, державне управління, власники ключових галузей, наука. Якісне оновлення. Не таке, що було 2004-го.

Page 1 of 5 << [1] [2] [3] [4] [5] >>

Date: Tuesday, 31 January 2012 11:46 am (UTC)
From: [identity profile] nehrebeckyj.livejournal.com
Оновлення? На кого? На описаний вами випускників різного роду КІМО? Сумно...

Date: Tuesday, 31 January 2012 11:51 am (UTC)
From: [identity profile] der-sch-shall.livejournal.com
в копілку:

http://korrespondent.net/business/economics/1309494-korrespondent-zakony-sohraneniya-energii-vysokaya-cena-na-rossijskij-gaz-uchit-ukrainskij-biznes-ekon

* по сабжу: хай РФ і далі максимально брутально викручує Україні руки в газовому питанні
тільки в цьому випадку наші бджолярі-кровосісі почнуть бодай чимось корисним займатися

Date: Tuesday, 31 January 2012 11:52 am (UTC)
From: [identity profile] bajdykevic.livejournal.com
ну вобщім то давно відомо :-)

(с) растрэлять

Date: Tuesday, 31 January 2012 11:52 am (UTC)
From: [identity profile] stekunova-sem.livejournal.com
так по контрактам нынешним нам вроде начисляют штрафы за недобор?

Date: Tuesday, 31 January 2012 11:55 am (UTC)
From: [identity profile] tobycrackit.livejournal.com
Согласен со всем, кроме возобновляемых источников. Ну какой хай-тек?
Солнечные панели даже в Украине клепают и выстроили уже в Крыму чуть ли не крупнейшую ветроэлектростанцию в Европе. Ветряки можно закупить у (условно) немцев и поставить, было бы желание. А если и поставить сами не можем, то те же немцы и поставят. Точно так же и со всем остальным.
Другое дело, что это все мелочи, полностью дыру они не закроют.
Edited Date: Tuesday, 31 January 2012 11:55 am (UTC)

Date: Tuesday, 31 January 2012 11:56 am (UTC)
From: [identity profile] der-sch-shall.livejournal.com
я готов хоть сійчас чьтото возглавіть
МЗС, ілі, к прімєру, мінпаливенерго
* тока чур МВС не прідлагать
From: [identity profile] ortep75.livejournal.com
А чому тільки еліті? Маленькі українці теж нічим особливо не переймаються.
Щоправда зараз трохи холодно, але то нічого, скоро весна.

Date: Tuesday, 31 January 2012 12:10 pm (UTC)
From: [identity profile] tobycrackit.livejournal.com
Тем более.

Date: Tuesday, 31 January 2012 12:14 pm (UTC)

Date: Tuesday, 31 January 2012 12:16 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
До хай-теку належать вироби/галузі, де доля, як то в СРСР називали НІОКР, складає значну частку. Це поняття "значний" може варіюватися. У консервативних галузях це може бути й менше половини собівартості, а у фармацевтиці, наприклад, до 90%. І в вітряках і в інших технологіях достаньо вузлів, що є хайтек-виробами, а особливо у сфері накопичення та розподілу енергії. В німців купують, тільки експлуатують місцеві рученьки. Та й гроші це все... І 20 років насправді була не альтернативна енергетика, а імітація. Багато бла-бла-бла, про той самий Южмаш, але реально встановлені порля вітряків - то просто сльози. За 20 років тут можна було вітрякову "тайгу" насадити...
Так, ці джерела енергії не закривають дірку. Але у нас на високому рівні подається, що Україна просто знайшла чарівну паличку.

Date: Tuesday, 31 January 2012 12:19 pm (UTC)
From: [identity profile] nboyko.livejournal.com
Ви не згадали сланцевий газ. Та й про відновлювальні джерела не все так погано. Хоча й прориву немає
а. http://konec-nefti.livejournal.com/63616.html
b. http://www.bloomberg.com/news/2012-01-30/vetrianye-parki-of-ukraine-may-build-wind-plants-izvestia-says.html

Date: Tuesday, 31 January 2012 12:21 pm (UTC)
From: [identity profile] larry-bc.livejournal.com
То дякую.

Date: Tuesday, 31 January 2012 12:23 pm (UTC)
From: [identity profile] pskoryk.livejournal.com
Опять же, эту энергию покупает государство по завышенной цене, чтобы стимулировать развитие это новыйх источников.

Про газ

Date: Tuesday, 31 January 2012 12:23 pm (UTC)
From: [identity profile] pingback-bot.livejournal.com
User [livejournal.com profile] larry_bc referenced to your post from Про газ (http://larry-bc.livejournal.com/166856.html) saying: [...] Originally posted by at Про газ [...]

Date: Tuesday, 31 January 2012 12:24 pm (UTC)
From: [identity profile] tobycrackit.livejournal.com
>>> За 20 років тут можна було вітрякову "тайгу" насадити

Я, собственно, об этом и говорю. Какая разница, хайтек или нет, было бы желание - можно было все сделать, в крайнем случае купить за бугром. По сравнению с деньгами, которые ежегодно уходят за газ или раскрадываются по карманам, это все вполне посильно.
Я спорю-то не о том, что у нас на высшем уровне подается, а с позицией: это хай-тек, и мы сделать не сможем ничего. Сможем, потому что это или не хай-тек, или можно закупить. Только дыры это не закроет.

Date: Tuesday, 31 January 2012 12:24 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
То лайно, а не вітряки. Той самий Южмаш за іноземними ліцензіями збирав, своє - тільки металоконструкції, але все одно масштаби всього цього були дуже сильно перебільшені. Єдине, що добре зробила ця влада, це поклала край цій імітації.

Date: Tuesday, 31 January 2012 12:25 pm (UTC)
From: [identity profile] tobycrackit.livejournal.com
Я подверг сомнению только один тезис: это хай-тек, поэтому мы не способны ничего сделать.

Date: Tuesday, 31 January 2012 12:30 pm (UTC)
From: [identity profile] pskoryk.livejournal.com
массово - пока не способны.
но да, это спорно. потому что АЭС это тоже хайтек.

Date: Tuesday, 31 January 2012 12:36 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Ідеологія всіх українських керівників - все робити самотужки. Імпортозамєщєніє. Тому я перед усім і написав, що самі нічого не зробимо. Пішов наш потяг вже давно і без нас.
Закупівлі також не допоможуть. Чому не спрацював той самий южмаш та його дочірні проекти з вітроенергетики? Не було системного підходу на більш високому рівні. Слід було запрошувати експертів, з тим самим Світовим Банком співпрацювати, що реальні концепції енергетичної системи країни розроблялися. А у нас завжди був підхід: "Ми самі розумні, он у нас у Великозадротському політехнічному інституті є професор, він розумний, я йому 20 років тому курсовик 5 разів носив, тому ми йому доручимо, і він нам все спроектує краще за будь-яких експертів Світового Банку чи росіян".
Це не жарт. Подібний стиль мислення завжди був в наших "державотворців". І в теперішньої влади також.

Date: Tuesday, 31 January 2012 12:38 pm (UTC)
From: [identity profile] tobycrackit.livejournal.com
Может таки дорогой газ доконает нашу власть, и ко власти придет кто-нибудь с другим подходом?

Date: Tuesday, 31 January 2012 12:43 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Металургам потрібен газ. Інвестувати в інші технології вони не будуть. Гедонізм, про який я згадав. Скорочувати експорт електрики не будуть. Знов-таки, гедонізм. Тільки інших. Значить, ТЕЦ переведуть на вугілля. Розширення потужностей з електрики на АЕС не буде, бо це політика, а Україна вже всі можливі дипломатичні дуелі у цій сфері програла.

Date: Tuesday, 31 January 2012 12:44 pm (UTC)
From: [identity profile] groben.livejournal.com
Цілком згоден з фінальним висновком.

Не дуже згоден з деякими деталями.

Під це немає інфраструктури, а вона дорога і складається не за рік і не два. Добре, якщо за десять.

Між тим, 10 років - нормальний строк для такого багатоходового проекту. Якби їм займалися, то вже мали б.


Перехід на вугілля кажете? Раджу погуглити про екологічну ситуацію у Китаї, де більшість енергогенеруючих потужностей саме на вугіллі.

Можна звернутися й до прикладу ПАР часів економічної блокади. В екологічних негараздах Китаю винна не сировина, що використовується, а розповсюджена економія на системах очищення. Між тим, технології ефективного спалювання та ефективних димо- та газоочищення існують вже давно. Їх тільки треба впровадити.

Але це вже так - чипляння до дрібниць. Доки фінальний висновок не буде реалізованим, всі пункти з 1 по 4 можуть розглядатися суто теоретично.

Eterum censeo. Elite delendum est.

Date: Tuesday, 31 January 2012 12:52 pm (UTC)
From: [identity profile] nehrebeckyj.livejournal.com
Не зазираючи у Вікі, скажіть, що таке "аґріман". Якщо знаєте - запишемо в революційну номенклатуру. Спочатку побудете культурним аташе в Ґабоні, потім розглянемо на колегії.
Якщо ж читали книжку "Єс, міністер" та знаєте закони Паркінсона - купляйте портфель.
Я особисто готовий очолити міністерство оборони.

Date: Tuesday, 31 January 2012 12:53 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Через таких "Блумбергів" колись наша компанія відкрила представництво в Україні. Для мене це класно, бо я вже другий десяток років маю непогану роботу. От тільки всі плани швидко скоригувалися, і займаємося ми не тим, чим планували з початку (добре, що диверсифікованість компанії дозволяє гнучкість у пропозиції на ринку).

Один з моїх великих босів більш великим босам на "мітінгах" каже, коли вони починають щось таке з "Блумбергів" виуджувати: "Не робіть висновків з будь-якої інформації, поки ви не відвідаєте особисто цю країну і не порозмовляєте з людьми".
Дійсно однієї зустрічі з енергочиновником і відвідування енергетичного НДІ навіть без перекладача достатньо, щоб второпати, що ніякого сланцевого газу, ніяких вітряків, ніякого чого завгодно іншого тут не буде. будуть якісь потьомкінські села, у кращому випадку.

Date: Tuesday, 31 January 2012 12:56 pm (UTC)
From: [identity profile] nboyko.livejournal.com
Так вже ж побудували соняшну станцію. Вважеєте, що фікція?
Page 1 of 5 << [1] [2] [3] [4] [5] >>

Профіль

kerbasi: (Default)
Pro Nihilo

March 2022

S M T W T F S
  12345
6789101112
13141516171819
20 212223242526
2728293031  

Популярні теги

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Tuesday, 27 January 2026 01:14 am
Powered by Dreamwidth Studios