kerbasi: (ναυτής)
[personal profile] kerbasi
Я уважніше прочитав статтю Фрідмана, яку цітував у вчорашньому допису.
http://www.stratfor.com/weekly/perspectives-ukrainian-protests

Нічого нового там немає, свої прогнози стосовно Східної Європи Фрідман написав давно:
http://www.rulit.net/books/sleduyushchie-100-let-prognoz-sobytij-xxi-veka-read-228664-1.html

Головне: Росія має історично обгрунтовану фобію західного вторгнення. На сьогодні Москва знаходиться менш, ніж за півтисячі кілометрів від українського кордону, і тисячу десь слід подолати від України до Казахстану, щоб відрізати Росію від Кавказу та Чорного моря. На сьогодні вірогідність того, що хтось має такий план дуже мала, але це сьогодні. Притомний політик мусить враховувати й далеку перспективу. Для КНР та США, наприклад, це нормальний підхід робити прикидки на півстоліття наперед. Найчастіше про це пишуть стосовно энергетики та демографії, але обидві сфери є чинниками геополітики також.

Стосовно даної теми скажу коротко: на місці Путіна я б також намагався унеможливити вступ України та Білорусі до неконтрольованих Росією воєнно-політичних блоків. Звісно, я б робив це без фофудьї та неосталінської риторики - її носії були б першими, за кими б приїхав "воронок", але Брюселю та Вашингтону я б повністю не довіряв. Особливо Брюселю. Їхні політики й у спокійний час однією своєю невербальною комунікацію, навіть коли розводяться про начебто правильні речі, викликають глибоку недовіру та стійку відразу, а що якщо час стане неспокійним? От заллє глобальне потепління Нідерланди, і потрібно стане кудись їх переселяти - чи не почнеться нова колонізація зі звільненням життєвого простору від аборигенного населення? Звісно, під егідою і з мандатом міжнародних гуманітарних організацій, а як же?  І ще не відомо, чим буде Турція через 20-30-50 років, і які в неї будуть наміри стосовно тюркського масиву народів Центральної Азії. Зараз Україна Турції не потрібна, кримські татари - непомітна меншина, яку Турція у разі загострення просто, щоб не втягуватися у закордонні конфлікти, прийме у себе, як месхетинців свого часу,  а у майбутньому - чому б ні, як плацдарм для пробиття коридору до Казахстану?

Що могло б задовольнити Путіна в українських справах? Фрідман вважає, що Путін не збирається проковтувати Україну. Його влаштує суверeнітет і відносно незалежна зовнішня політика України, крім вступу до зовнішньополітичних блоків. Він намагається утримувати над Україною "негативний контроль", тобто утримувати низку політичних "констант" на нульовому значенні, тобто відсутніми. Ступень ліберальності, демократичності, ідеологвчний антураж українського режиму - питання другорядне. Я з цим погоджуюся, і з урахуванням сказаного спробую вивести можливий ідеальний сценарій для України в планах російських стратегів.

1. Їх напевно влаштував би режим, який би підтримував єдність України, бо розділення означає появу кількох урядів, з якими домовлятися про транзит газу. Питання можливого наближення ворожих сил до кордонів РФ також ніхто не скасовував у такому випадку: бозна, як поведуть себе новоутворені режими.

2. Їх напевно влаштував би доволі м'який політичний режим, який би пропонував українцям "плюшки" взамін за лояльність. Саме "плюшки", а не "бульбу" - українці мають вищу планку потреб, ніж білоруси.

3. Вони б пережили навіть наявність націоналістичних пунктів у програмі, якби націоналісти не обстоювали євроінтеграцію, а були більш внутрішньо спрямованими. Іронія політичної долі, що вони такими і є, ізоляціоністсько-консервативними, тільки чомусь на ділі постійно солідаризуються з євроінтеграторами.

Зрозуміло, що теперішній режим цим критеріям не відповідає ніяк. Цей режим - це однозначна революція та винищення всіх до одного регіоналів та силовиків. Якщо не зараз, то за історичною аналогією 1905 - 1917. Причому революційні сили, чим пізніше станеться революція, тим більше будуть різнобарвними з точки зору регіонального походження та ідеології. Зараз східна та південна складова в простестах незначна, ліва - взагалі відсутня, але через кілька років це може докорінно змінитися. Отже, революціонери не матимуть спільної ідеології, тому неминуча децентралізація наступного устрою, а через це й ускладнення впливу на місцеві процеси ззовні.

Цей режим - результат компромісного вибору для Кремля, вибору кращого з гіршого. Тимошенко певно відповідала б критеріям, але була б непередбачуваною і неконтрольованою. Щоб там не патякали противсіхи. Ідеальним був би Медведчук, але він майстерно програв всі операції. Смішно, але навіть Тягнибок з його ізоляціоністською програмою задовольнив би Путіна. Мабуть, тому ще режим не змусили його прибрати. Але який вплив Тягнибока в Україні і що він робить поруч з євроінтеграторами Яценюком та Кличко в одній трійці? А впливу має ще менше, ніж  Медведчук та ще й без багатомільярдних статків.

Зараз ситуація ще гірша: режим ніяк не може впоратися зі своєю місією, Тимошенко вже не підняти, нових непомітно: лояльних Москві і неодіозних фігур немає... Крім підтримки кволого сепаратизму у Криму про всяк випадок, режим примудрився, роздаючі кримінальні вотчини, створити загрозу розпаду України аж до рівня ділянок смотрящіх, якщо моноліт Партії Регіонів почне тріскатися.

В цих умовах найбільш ймовірно, що стратеги РФ зроблять наступне.

1. Спробують зробити ставку на якусь перехідну фігуру, того ж Schokolade König'а, наприклад, одночасно пробуючи розкрутити на наступне президентство давно знайомого Медведчука. Перехідна фігура мусить забезпечити, щоб майданівці розійшлися по домівках.

2. Сепаратизм спробують обмежити тільки Кримом. Відтяти Крим зараз самий час - відволікатиме увагу й влади, й опозиціі, й неафільованих громадян. Отже, нова фігура при владі мусить приборкати неадекватів при владі, яких критично багато у Луганську та дуже багато, більше прийнятного рівня - у Харкові, Одесі. При чому нова фігура мусить "не помічати" процесів у Криму.

3. На "плюшки" РФ грошей не вистачить, але від дефолту рятуватимуть, поки нова фігура, якщо така знайдеться та зможе перебрати владу, не почне притомну економічну політику.

4. Пильнуватимуть і далі, щоб у Європі домінував скептицизм або негативне ставлення до перспектив України. У короткотерміновій перспективі США не заважатимуть РФ, про середнєтермінову РФ намагається дбати через Сирію та Іран.

Це ідеальний сценарій. Реальний залежатиме ще й від ситуації у полі, в середині владної еліти та в опозиції, як "плюшевій", так і майданній.

Головний висновок: напевно, після Олімпіади чинник Росії в Україні збільшить свою присутність. Ймовірне й пряме втручання, не військове, але з елементами й військового "точкового" тиску. Окуповувати та свідомо розшматовувати не будуть, якщо до цього не спонукає ситуація. Януковича й далі триматимуть в ізоляції, когось активно просуватимуть на посаду голови уряду та розкручуватимуть на наступні президентські вибори. Можливі комбінації з конституцією та парламентською республікою. Це залежить від того, наскільки вони впевнені в можливості контролювати депутатський корпус. З моєї точки зору, для Кремля це задорого.

Отже, слід поводитися обережно, але не надто тихо. В нережимних політиків є достатньо поля для маневру. В них плану схоже, що немає й мети, ось це загроза. І шкода, що немає пулу кандидатів для перехідних фігур з достатніми дипломатичними талантами, щоб правильно поводитися перед Путіним, але й свою, тобто не свою приватну, а проукраїнську гру вести. В Schokolade König'а, якого вчора називали, як можливого кандідата на місце Азарова, я не вірю. Це саме той, в кого буде своя гра, за свій бізнес.

PS: судячи зі зливів від Балоги до соцмереж, він також на себе місце альтернативної фігури приміряє. В нього дуже сумнівне минули провідника російських інтересів в Закарпатті, спонсора русинського сепаратизму і даху сепаратизму угорського, а також людини, яка через впливи та компромати зв'язала по руках та ногах та повністью дискредитувала Ющенка, сприяла роздмухуванню ворожнечі між таборами Ющенка та Тимошенко, була автором законодавчої оборудки, яка зробила теперішнє одоробло президентом. Втім, саме в якості перехідної фігури він, можливо, був би не найгіршим варіантом. У цьому я не впевнений. Це просто думки вголос...

Date: Wednesday, 29 January 2014 10:39 am (UTC)
From: [identity profile] kampfflieger.livejournal.com
Сценарій класний, але все упирається в ефективність.

Поки головний аргумент кацапів - бабло. І тут настає сюрпрайз, чим більше дають бабла, тим більший наглішенбаблосенпіздінг.

Ну вбухали, скажімо, в проросійські організації, чи в медвучукчу овер дохуя, і де результат?

Date: Wednesday, 29 January 2014 11:11 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Впевнений, що вони шукають альтернативу Медведчуку, тільки я їм не заздрю. Навряд чи знайдуть. Порошенко - не те. Ні їм, ні нам.

Date: Wednesday, 29 January 2014 11:14 am (UTC)
From: [identity profile] kampfflieger.livejournal.com
Ну чо, хтось шось пообіцяє, візьме гроші і з'їбе в найкращих традиціях.

Скидається на те, шо в наших північно-східних сусідів з баблом зараз зовсім не райдужно і це вселяє певну надію.

Date: Wednesday, 29 January 2014 11:16 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Головне, що б це крадійсьтво нас не розвалило до рівня дільниць сиатрящіх. Бо вже клептократія пертнула в масштабах всі критичні рівні для національної безпеки.

Date: Wednesday, 29 January 2014 04:48 pm (UTC)
From: [identity profile] anoushe.livejournal.com
овер дохуя! Ю мейд май дей :)

Date: Wednesday, 29 January 2014 11:31 am (UTC)
From: [identity profile] vmel.livejournal.com
Дуже цiкаво, дякую.

Date: Wednesday, 29 January 2014 11:32 am (UTC)
From: [identity profile] jan grabowski (from livejournal.com)
Причем описываемый Вами "идеальный сценарий", насколько я понимаю, является также идеальным для "пэрэсичного громадянына": его хрустальная мечта — "батькина беларусь", только с на порядок высшим уровнем потребления.
Есть несколько возражений, которые, с Вашего позволения, озвучивать не стану: поживем — увидим. Исключительно в плане упомянутых "мечт" "пэрэсичного громадянына" — все-таки, Викторфедырыч их воплощает.
Почитал поляков: за исключением самых отпетых радикалов, разговор начинается и тут же заканчивается на вопросе легитимности избрания Янучески. Полагаю, если это для поляков так, то для остальных европейцев и подавно. Т.е., заграница не поможет ни при каких условиях, разве что, тут вторая Югославия начнется. И то, скорей всего, как Вы писали ранее, выдаст мандат миротворческих сил России.

Date: Wednesday, 29 January 2014 11:45 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Вам до колекції:
http://aromasze.salon24.pl/564059,o-co-chodzi-na-ukrainie
А коментарі там - просто пєстня!

Дозволю собі не погодитися, що яник втілює мрії пересічних. Його модель базується на соціальній допомозі олігархів взамін за податковий рай. Це більш менш працює в містах, де є так звані містоутворювальні підприємства. Але й в тих містах місцеві охло-клептократи, які через членство у ПР пролізли до влади, настільки ефективно перетворюють міста на пустелю, що ніяких олігархічних спонсорських подарунків та зарплат на малопотрібних олігархам, втім придбаних за угодою з владою підприємствах, не вистачає. Система наочно вичерпалася ще десь на початку минулого року.

А жителям великих міст, середній верстві, як би до неї не ставитися, ВФЯ ніяких "плюшок" і не планував.
Edited Date: Wednesday, 29 January 2014 11:46 am (UTC)

Date: Wednesday, 29 January 2014 07:25 pm (UTC)
From: [identity profile] zynovij.livejournal.com
Дякую за допис. Дуже цікаво!

Date: Friday, 31 January 2014 01:26 am (UTC)
From: [identity profile] les2.livejournal.com
" Тимошенко певно відповідала б критеріям, але була б непередбачуваною і неконтрольованою. Щоб там не патякали противсіхи." Оце погано. Це дуже погано. Бо це вислів ідіота й психопата, який, приховуючи свою нездатність бодай трохи обгрунтувати свій вислів, вдається до хамства. Відповіно й якість самого тексту швидше за все невисока. Бо автор просто втратив контроль над собою.

Date: Friday, 31 January 2014 01:34 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Твоя якість - соціальне сміття, комахо. Лети на йух!

Date: Monday, 3 February 2014 09:17 pm (UTC)
From: [identity profile] docent030.livejournal.com
Дядько начебто розумний, але якось воно все не те. Важко (і головне довго) писати про різні нюанси з якими не згоден.
Якщо грубо - вважаю зараз іде робота з промовистою назвою "Мюнхенська конференція".

Date: Tuesday, 4 February 2014 11:37 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Дядько пише з позицій замовників. А це державні служби та інші приватні консультаційні та академічні структури. Головне для нього - визначити місця появи регіональних суперпотуг з глобальними претнзіями. Яка в деталях буде доля України між Росією, Полщею та Туреччиною в найближчі півстоліття його менше цікавить.

Профіль

kerbasi: (Default)
Pro Nihilo

March 2022

S M T W T F S
  12345
6789101112
13141516171819
20 212223242526
2728293031  

Популярні теги

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Monday, 11 August 2025 06:25 pm
Powered by Dreamwidth Studios