kerbasi: (Default)
[personal profile] kerbasi
МШФ [livejournal.com profile] aniol7 пише про ставлення до "білих" монет теперішніх водіїв маршруток:
У маршрутці при оплаті за проїзд віддала водієві дрібні - там серед "нормальних" грошей було 10 коп. по 1 і 2 коп. і побачила, як він ці копійки викидає за вікно, наче сміття. Причому таку картину я спостерігаю вже не вперше!
 
Я подібне спостерігаю і на ринках, коли торгівки відмовляються брати монети 1 і 2 копійки.
В зв'язку з цим згадалося, що подібним чином за совітської доби поводилися вихідці з республік Кавказу. У мого кола були постійні виробничі зв'язки з Єреванським заводом електродвигунів, а до Грузії їздили у турпоїздки, тому розповідей я чув чимало. Кепкували з одного викладача мого інституту, який на кінцевій зупинці автобусу, власне у того заводу, почав в кондуктора вимагати квиток. Тоді ще там використовувалися ретроградні ленти, з яких квиток відривав кондуктор - у Миколаєві такого вже років 20 як не було: квитки компостували, хто такий кондуктор ми, діти, питали в старших, коли натрапляли на це дивне слово. Так от той кондуктор цілу стрічку тих квитків намотав на шию тому чоловіку, а потім, коли вже автобус проїжджав повз нього, просто висунувся з вікна та почав картинно викидати серпантини квітків з криками: "Білеті?! На тєбє білеті"! Ну й типова ситуація в Грузії, коли решту могли кинути просто в обличчя: "Ми ніщім тоже падайом"! У війську солдати кавказького походження мені пояснювали, що хто піклується про решту, той "нє мужік".

Втім, чим це все закінчилося, ми знаємо. З острівців добробуту ці республіки з початком перебудови перетворилися на руїни з дисфункціональними державами та злиденною економікою. Тільки тепер Грузія нібито починає виборсуватися, а Вірменія у списку найгірших економік світу журналу Форбз впала навіть нижче за Україну.  

Я вбачаю паралелізм у повединці "понтоватих" кавказців часів СРСР і теперешніх українців. Фінал, скоріш за все, буде також подібний: тих, хто викидає "білі" монети, Доля покарає дуже жорстоко, і опустить дуже низько. Разом з усім суспільством, яке їх породило.

Date: Thursday, 21 June 2012 06:16 am (UTC)
From: [identity profile] toprunner.livejournal.com
ІМХО, це не понти, це якісь забобони (щось назразок "до сліз", подробиць не знаю). Але згоден, що клепки їм таки бракує.

Date: Thursday, 21 June 2012 06:20 am (UTC)
From: [identity profile] der-sch-shall.livejournal.com
понти, саме понти

Date: Thursday, 21 June 2012 08:05 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
З побутових звичок старих людей видно, що такі забобони дуже ефективно лікуються такими подіями, як блокада Ленінграду та Голодомор, тому НМД, коли такі забобони починають поширюватися, то біда стає неминучою.

Date: Thursday, 21 June 2012 06:19 am (UTC)
From: [identity profile] der-sch-shall.livejournal.com
так, протестанська мораль ніколи не вкоріниться в нашому суспільстві
btw - і сучасна україна, і росія, і грузія з вірменією раніше входили в тбм візантійську культурну орбіту
можна прям заводити мову про "візантійську мораль" - пихату, зверхню, показову, понтовиту

Date: Thursday, 21 June 2012 07:17 am (UTC)
From: [identity profile] crema-catalana.livejournal.com
Про візантійство - гуд.

Date: Thursday, 21 June 2012 07:57 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Не знаюся на Візантії, але з точки зору окреслення регіону ця теорія виглядає ймовірною.

(no subject)

From: [identity profile] der-sch-shall.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 08:10 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] der-sch-shall.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 08:14 am (UTC) - Expand

Date: Thursday, 21 June 2012 08:20 am (UTC)
From: [identity profile] odyn-owl.livejournal.com
>так, протестанська мораль ніколи не вкоріниться в нашому суспільстві

в цьому вина є і самих протестантів. Вони не донесли переваги цієї моралі, функціональну простоту і тд, а були якісь завжди усміхенні зомобовані фанатики.
Не знаю як для міст а для сіл і оклоиць така мораль в свій час була б дуже корисна і мала б грунт де вирости. Або принаймні створити конкуренцію православним, заставити прикрутити "візантійщину"

(no subject)

From: [identity profile] der-sch-shall.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 08:22 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] odyn-owl.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 08:32 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] der-sch-shall.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 08:36 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] odyn-owl.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 08:39 am (UTC) - Expand

Date: Thursday, 21 June 2012 09:17 am (UTC)
From: [identity profile] dniprovska.livejournal.com
По-моєму, головна суть візантійщини - домінування держави над особистістю (вкл. з Церквою, на чому розкол почався між "латинянами" і "греками"). Пихатість властива багатьом культурам, не лише візантійській. У європ. традиції епохи феодалізму теж пихатість була присутня.

Візантійщина властива перш за все Росії.

В Українців пихатість радше від шляхти пішла...

(no subject)

From: [identity profile] der-sch-shall.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 09:22 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] dniprovska.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 09:41 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] der-sch-shall.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 10:03 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] dniprovska.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 11:03 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] der-sch-shall.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 11:09 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] o-teren.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 09:49 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] der-sch-shall.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 10:10 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] o-teren.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 10:30 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] der-sch-shall.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 10:35 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] o-teren.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 10:51 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] der-sch-shall.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 10:53 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] o-teren.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 11:15 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] tin-tina.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 04:00 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] o-teren.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 04:31 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] tin-tina.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 04:45 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] o-teren.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 04:51 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] tin-tina.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 04:59 pm (UTC) - Expand

до теми візантійщини

From: [identity profile] odyn-owl.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 11:54 am (UTC) - Expand

Re: до теми візантійщини

From: [identity profile] der-sch-shall.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 12:09 pm (UTC) - Expand

Re: до теми візантійщини

From: [identity profile] odyn-owl.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 12:14 pm (UTC) - Expand

Re: до теми візантійщини

From: [identity profile] der-sch-shall.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 12:18 pm (UTC) - Expand

Re: до теми візантійщини

From: [identity profile] odyn-owl.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 12:22 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] limichka.livejournal.com - Date: Friday, 22 June 2012 08:39 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] der-sch-shall.livejournal.com - Date: Friday, 22 June 2012 08:46 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] limichka.livejournal.com - Date: Friday, 22 June 2012 09:20 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] der-sch-shall.livejournal.com - Date: Friday, 22 June 2012 09:21 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] limichka.livejournal.com - Date: Friday, 22 June 2012 09:27 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] der-sch-shall.livejournal.com - Date: Friday, 22 June 2012 09:36 am (UTC) - Expand

Date: Thursday, 21 June 2012 06:54 am (UTC)
From: [identity profile] sparrow-hawk.livejournal.com
саме так

не кидай копієчку - не викинеш гривню. гроші треба поважати - навіть у малих номіналах

Date: Thursday, 21 June 2012 08:05 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Повна згода!

(no subject)

From: [identity profile] vjn.livejournal.com - Date: Friday, 22 June 2012 01:45 pm (UTC) - Expand

Date: Thursday, 21 June 2012 07:20 am (UTC)
From: [identity profile] pskoryk.livejournal.com
на кассі часто не беруть решті білими.
я завжди забираю, це ж теж гроші.

Date: Thursday, 21 June 2012 07:55 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
На касі це як своєрідні чайові касиру можна трактувати. Але викидати у вікно, то те ж саме, що кидати у сміття хліб (коли я був дитиною, нас виховували, що це неприпустимо).

(no subject)

From: [identity profile] nehrebeckyj.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 11:29 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 05:49 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] vjn.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 01:45 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 05:48 pm (UTC) - Expand

Date: Thursday, 21 June 2012 07:20 am (UTC)
From: [identity profile] crema-catalana.livejournal.com
"Хто копійки не підійме, той сам її не вартий" (С)

Памятаю, як мої друзі "знущалися" над торговцями в Грузії: дають менше, ніж він просить (хоча й більше ніж ціна), а потім підіймають на кпини "Што? бєдний, да?" ))

Date: Thursday, 21 June 2012 07:54 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Супер! Молодці!

(no subject)

From: [identity profile] strumok.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 10:35 am (UTC) - Expand

про вірмен

Date: Thursday, 21 June 2012 07:40 am (UTC)
From: [identity profile] odyn-owl.livejournal.com
дещо дивно, взагалі вірмени асоцювалися з чимось дуже подібним до євреїв. Торговці різного калібру, дрібні ремесла і тд. Тобто люди які вміють складати копійку до копійки. Виходить там теж був злам, коли перестали рахувати здачу

Re: про вірмен

Date: Thursday, 21 June 2012 07:53 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
В українців також репутація заощадливих, навіть жадібних, "усе до себе", але он, бачите, як почали грошима розкидуватися...

Date: Thursday, 21 June 2012 08:46 am (UTC)
From: [identity profile] dniprovska.livejournal.com
На цю ситуацію можна поглянути очима Азарова: ПАКРАЩЕННЯ! У людей грошей - кури не клюють, тому дріб'язок викидають.

У мене дома величезна копілка з 1 і 2 копійками. Їх ніхто не бере - не викидати ж. Приходжу з магазину - кладу у копілку. Набралося уже кілограмів 5, що з ними робити - не знаю, хоч з вікна викидай.

Date: Thursday, 21 June 2012 09:32 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
У банку обміняти. Тільки зтелефонуватися заздалегідь, щоб вони могли виділити працівника для того, щоб порахувати велику кількість монет.

(no subject)

From: [identity profile] dniprovska.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 09:44 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 10:28 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] zhouck.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 10:23 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] dniprovska.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 10:35 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] vjn.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 01:47 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] dniprovska.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 03:58 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Saturday, 23 June 2012 07:39 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] dniprovska.livejournal.com - Date: Saturday, 23 June 2012 09:15 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Saturday, 23 June 2012 10:10 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] dniprovska.livejournal.com - Date: Saturday, 23 June 2012 02:21 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Saturday, 23 June 2012 03:12 pm (UTC) - Expand

Date: Thursday, 21 June 2012 09:00 am (UTC)
From: [identity profile] odyn-owl.livejournal.com
взагалі з копійками ситуація серйозніша ніж на рівні водіїв маршутки. банки теж перестають з ними працювати і не тільки з білими

Date: Thursday, 21 June 2012 09:35 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Не знаю. Мені для закриття звітів по корпоративних картках часто доводиться знімати сумму, наприклад 37 грн. 87 коп. Ніколи проблем не бувало.
А якщо хочете обміняти велику кількість монет, то слід домовлятися заздалегідь, щоб у банку мали можливість виділити працівника, щоб порахувати монети.

в приваті наприклад

From: [identity profile] odyn-owl.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 09:42 am (UTC) - Expand

Re: в приваті наприклад

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 10:29 am (UTC) - Expand

Date: Thursday, 21 June 2012 09:08 am (UTC)
From: [identity profile] div4ysko.livejournal.com
ми з чоловіком раз в місяць-два сумлінно обмінюємо монети, які назбирались, в найближчому магазині на товари, або паперові гроші. продавщиці щасливі - беруть всі монети. може тому в тому магазині практично ніколи немає проблеми з видачею решти, існує він відколи себе пам'ятаю, а про те як розвинувся, то й говорити не стану, бо довго описувати.

щодо пантів і протестанства. я маю багато прикладів непантових католиків, які добре заробляючи на свому бізнесі їздять на 15-річних машинах, обклеєних рекламою того ж бізнесу і не мають з тим аніяких проблем.

Date: Thursday, 21 June 2012 09:38 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Я 99% розрахунків проводжу карткою, у Києві це можливо, тому монети збираються зазвичай в сезон окремих фруктів з базару. Без проблем монети примають на обмін в аптеках.

(no subject)

From: [identity profile] vjn.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 01:51 pm (UTC) - Expand

Date: Thursday, 21 June 2012 09:52 am (UTC)
From: [identity profile] tokach.livejournal.com
Збирати монети це круто. Дуже тішуся, коли в якихось магазинах можна зустріти ціну 9,46 (найчастіше це в кооперативних стареньких гастрономах). І точно не викидаю гроші. Тратити трачу часто на не дуже потрібне (борюся з цим у собі =) )
І взагалі, монети дуже потрібні державі, мені здається. Щоправда, люди дедалі частіше ходять з великими куп’юрами, це засмучує. Не за горами час, що введуть 1000 грн номінал.

Date: Thursday, 21 June 2012 10:33 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Тут біля сінагоги Бродського, неподалік мого офісу раніше стояв банкомат з табличкою "банкомат видає купюри номіналом 200 грн.", і ніколи я не бачив, щоб ним хтось користувався. Це було 2003-2004-го. В помаранчеву революцію донбаським "політтуристам" давали 200 грн. за вояж до Києва, так вони скрізь бігали, де розміняти. А тепер всі банкомати видають купюри по 500 "за замовченням".

(no subject)

From: [identity profile] tokach.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 10:57 am (UTC) - Expand
(deleted comment)

Date: Thursday, 21 June 2012 10:37 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
От! Циганщина! А кажуть - візантійщина!))

(no subject)

From: [identity profile] tokach.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 10:42 am (UTC) - Expand
(deleted comment)

(no subject)

From: [identity profile] odyn-owl.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 12:28 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] der-sch-shall.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 11:47 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] der-sch-shall.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 10:58 am (UTC) - Expand
(deleted comment)

(no subject)

From: [identity profile] der-sch-shall.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 11:41 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] odyn-owl.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 11:56 am (UTC) - Expand

Date: Thursday, 21 June 2012 12:40 pm (UTC)
From: [identity profile] stekunova-sem.livejournal.com
а я люблю заплатити "бэз сдачі", без білих монет тут не обійтися. а малу привчаю - знайшла - поднять і в копілку.

Date: Thursday, 21 June 2012 05:44 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Я власне так і позбуваюся монет: сплачую копійка в копійку.

(no subject)

From: [identity profile] stekunova-sem.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 07:39 pm (UTC) - Expand

Date: Thursday, 21 June 2012 12:55 pm (UTC)
From: [identity profile] anoushe.livejournal.com
О! Я буквально в неділю бачила таку сцену: кондукторша в звичайному автобусі продала квиток і демонстративно жбурнула копійки на вулицю (до речі, не тільки білі, там і по 25 летіло). Мене це якось дуже вразило. По-перше, звідки стільки злості, по-друге, ну, я розумію, якби у нас квиток сто гривень коштував і їй би видали все це копійками, але ж гривня п'ятдесят... Ну, мабуть, добре, що на вулицю, а не в обличчя.

Date: Thursday, 21 June 2012 01:50 pm (UTC)
From: [identity profile] vjn.livejournal.com
Бо пасажирські лохи дозволили, щоб маршрутне бидло зажралося.
Всі просто гроші дають, квитки ніхто не бере - от вони їм і ліку не знають, наприкінці дня просто спалюють чи викидають стільки квитків, скільки хочуть здати до каси, все інше - в кишеню. Там такі чорні гроші крутяться, що й по 10 копійок можуть собі дозволити викидати.

(no subject)

From: [identity profile] anoushe.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 02:15 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 05:39 pm (UTC) - Expand

оффтоп

From: [identity profile] stekunova-sem.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 07:41 pm (UTC) - Expand

Re: оффтоп

From: [identity profile] anoushe.livejournal.com - Date: Friday, 22 June 2012 07:41 am (UTC) - Expand

Re: оффтоп

From: [identity profile] stekunova-sem.livejournal.com - Date: Friday, 22 June 2012 10:27 am (UTC) - Expand

Re: оффтоп

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Saturday, 23 June 2012 07:40 am (UTC) - Expand

Date: Thursday, 21 June 2012 01:57 pm (UTC)
From: [identity profile] oranzhopa.livejournal.com
Така поведінка кавказців - правильна для їхніх історичних умов еволюційна стратегія - аристократична поведінка максимізовувала конкурентоспроможність.

Date: Thursday, 21 June 2012 05:36 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Та де ж тут аристократична поведінка? Власне поведінка плебейська, ні?

(no subject)

From: [identity profile] bogoeb.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 06:01 pm (UTC) - Expand

Date: Thursday, 21 June 2012 04:04 pm (UTC)
From: [identity profile] tin-tina.livejournal.com
...Ніколи такого не бачила. Може, справді якась прикмета?
(Ці "білі копійки" не надто зручні в користуванні - слизькі, легко випадають з рук, мені, короткозорій, з ними тяжко. Тому від здачі переважно відмовляюся.)

Date: Thursday, 21 June 2012 05:35 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Навряд прикмета. Зажралося жлобйо. Давно кризи не було.

Date: Thursday, 21 June 2012 08:58 pm (UTC)
From: [identity profile] chita-i.livejournal.com
Не втримаюсь, ще я з своїм вузьким кругозором влізу. ) А то читати не можу: «візантійщина», «циганщина», обов’язково треба помітити територію. Я бачила в Нікарагуа, серед жебраків, таку саму зневагу до «мілких» грошей, і також спеціалізацію одного розумного напівпаралічного хлопця, який як раз і просив «білетики» по 25 нікарагуанських центів (чи навіть по 5 чи 10 копійок), і я бачила його колись у черзі у банк, у нього був свій рахунок з цих білетиків, і так він знайшов свою «нішу» і так «заробляв», бо інші ці гроші просто викидали на асфальт. З цього я роблю висновок, що така риса є загальнолюдською.

Не знаю, як там у грузинів та вірменів, цілком припускаю, що описана тобою поведінка має зовсім інше підґрунтя, але не розумію, як можна порівнювати багачів, які «кидаються» грішми та їх «прожигають», мабуть, у буквальному сенсі, з водіями, кондукторками, жебраками, касиршами, та іншими людьми низького статку. Мені здається, що ті «прості» люди пов’язують силу грошей та владу, й, таким чином, виказують своє презирство, зневагу, крайню роздратованість а) до власної бідності, б) до діючого ладу (можливо, конкретно проти влади вони виступити не наважаться), с) до недіючих правил гри, якими, на жаль, є цивілізація. Тому потім у таких націй і розвалюються держави. Один раз починаєш зневажати, і потім вже не довіряєш нікому, тільки продаєшся і купляєш що можеш.

Тим більше, таке, як було помічено, теж спостерігається серед націй працьовитих, заощадливих. То якщо себе поставити на їхнє місце, то можна відповісти: при яких умовах особисто б Я викидала(в) мілкі гроші? Може «жабу сьевши, станешь ди думать о яичнице?»

Date: Thursday, 21 June 2012 09:14 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Про візантійщину я утримаюся от коментарів. Не так вже й багато сфер в культурології, у яких я не обізнаний, але Візантія власне є такою лакуною в моїй ерудиції. Циганщина... Також не мною вона була згадана - я тільки відмітив можливість і такого пояснення - та й там інші коментатори пояснили, що це за явище... Це власне про багатіїв, а не про етнічних циган більше.

"як можна порівнювати багачів, які «кидаються» грішми"

От власне й багатії не є темою мого допису. А саме кондуктори, базарні торгівки та інші "олігархи по духу".

Особисто я ніколи за жодних обставин не викидав би дрібних грошей. В крайньому разі в мене склалася б нумізматична колекція. Мене виховували люди, які збирали крихти хлібу зі столу, хоча поруч пихаті "олігархи по духу" казали, що це погана прикмета. Голод Поволжья і Голодомор в Україні, а також друга світова залишили за собою потужні рефлекси. І назавжди вилікували від дурних забобонів. Власне я бачу кореляцію між марнотратно-блюзнірською поведінкою зовсім не багатих людей і мізерною кількість свічок у пам'ять жертв Голодомору у листопаді. Забули, не знали і знати не хочуть. Не відчувають ані серцем, ані спинним моском, ані дупою. Нічим.

(no subject)

From: [identity profile] chita-i.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 09:25 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 09:33 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] chita-i.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 09:45 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 09:53 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] chita-i.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 10:05 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 10:14 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] chita-i.livejournal.com - Date: Friday, 22 June 2012 11:35 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Saturday, 23 June 2012 07:31 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] chita-i.livejournal.com - Date: Monday, 25 June 2012 03:31 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Monday, 25 June 2012 05:39 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] chita-i.livejournal.com - Date: Monday, 25 June 2012 02:56 pm (UTC) - Expand

Date: Thursday, 21 June 2012 09:56 pm (UTC)
From: [identity profile] aniol7.livejournal.com
як на мене то "візантійщину" тут дійсно дарма приплели, Візантія значно глибша і багатогранніша - в даному випадку маємо справу з елементарним безкультур"ям і жлобством, як то кажуть понти в селі дорожче денєх, я на "копієчку" дивлюсь абсолютно іншими очима - серед моїх друзів є кілька художників, які працюють на монетному дворі - вони роблять проекти цих копієчок, і мушу вам сказати, це доволі складна, відповідальна праця, в яку вони вкладають душу - зробити таку копієчку значно дорожче, ніж її номінал, тому бачити таке свинство, як викидання грошей я не в силах, але приємно що тема виявила стільки небайдужих людей.

Date: Thursday, 21 June 2012 10:06 pm (UTC)
From: [identity profile] chita-i.livejournal.com
Я ж кажу: антицівілізаційний жест.

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Thursday, 21 June 2012 10:17 pm (UTC) - Expand
(deleted comment)

Date: Saturday, 23 June 2012 07:44 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Дивно, що життя нічому не вчить, і пам'ять коротка. Бо вже були періоди роздмуханих понтів: і за застою, і за доби кооперативів, і перед кризою 2008-го. Але нічого не доходить.

Date: Monday, 25 June 2012 07:03 am (UTC)
From: [identity profile] odyn-owl.livejournal.com
Ви колись гнівно (і заслужено) критикували систему радянських і пострадянських пільг. Пільги, які підривають культуру розумного використання грошей. Розумна держава сама вирішить які твої витрати за тебе оплатити. Вся та система пільг та блатів різного калібру знецінювало вагу грошей. Одна з причин, а викидання дрібних грошей наслідок. Судячи з описаної ситуації 20 років незалежності ситуацію не змінили.

Причому наша иліта набагато більш притаманна система цінносте "блатів, пільг і потрбіних людей" якась класична ситуація про "верхи" і "низи"

Протів лома нєт прийома

Date: Monday, 25 June 2012 02:59 pm (UTC)
From: [identity profile] chita-i.livejournal.com
Це тому що менталітет ще той, феодальний. Такі важелі клієнтизму та свій по чуже їм близькі. Вони не вміють діяти цивілізаційно. І не хочуть вчитися. Дикунам сила здається найсильнішою, а цивілизація видається слабкістю.

Re: Протів лома нєт прийома

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Tuesday, 26 June 2012 12:18 pm (UTC) - Expand

Re: Протів лома нєт прийома

From: [identity profile] chita-i.livejournal.com - Date: Tuesday, 26 June 2012 11:10 pm (UTC) - Expand

Профіль

kerbasi: (Default)
Pro Nihilo

March 2022

S M T W T F S
  12345
6789101112
13141516171819
20 212223242526
2728293031  

Популярні теги

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Monday, 26 January 2026 09:46 pm
Powered by Dreamwidth Studios