kerbasi: (Default)
[personal profile] kerbasi
Дуже-дуже давно, року, мабуть, 1977-1978-го ми з бабусею стояли у черзі за овочами у миколаївському магазині «Дари ланів» на центральній вулиці міста. Стояли в двох чергах – для того я й був потрібний. Черги були класично совітські: починалися на вулиці, робили кілька звивин, як великі кишки,заходили в середину магазину, де перепліталися, щоб учасники не нудьгували, а мали привід розважитися виясненням «каво тут нє стояло».
Як завжди за таких обставин, обов’язково з’являвся хтось, хто претендував на «без черги». Офіційно тоді не було багато пільговиків – тільки ветерани війни – саме ветерани, а не до них прирівняні. Звісно, й інваліди само собою. Але чимало було охочих тиснути на жалісливість громадськості.

І ось коли після низки тих, що запізнюються на літак на похорон брата до Воркути, після молодиць з немовлятами на руках до черги прослизнула стара баба. І цього вже не витримала душа кремезного пролетаря дещо на підпитку. «Женшіна, імєййтє совість», - загарчав він. «Ви тожє нє всєгда будєтє маладим, у вас тоже будут балєть ногі», - кричав хтось з черги, з того її місця, де до продавчині з вагами лишалося осіб на кілька хвилин. Зрештою пролетаря перекричали: бабуся, мовляв, важке життя прожила, і зараз, напевно, внуків доглядає. А може, й працює бабуся, десь вахтером, наприклад, бо що там тої пенсії. Сама бабуся при цьому анічичирк, але вже продавчиня їй висипала кіло картоплі до «авоськи». Зрештою пролетаря обламали, він махнув рукою і кинув з гіркотою у голосі: «Газом треба цих бабушок». Моя бабуся ще довго потім згадувала цей випадок, саме тому він запам’ятався і мені.

А згадалося це мені через те, що ці ненажерливі бабусі, що за СРСР виїдали всю картоплю, якої не вистачало пролетарям та інтелігентам, тепер знов взялися за підривну діяльність. Тільки тепер вони не доступ до харчових продуктів перекривають, тепер в них більш відповідальна місія. Вони блокують волевиявлення народу! Тепер вони не картоплю привласнюють, а незалежність і добробут цілої держави під назвою Україна!

На цю гостру загрозу відгукнулися непересічні творчі (без іронії кажу!) особистості з ЖЖ.

«А ще бабушку би спалить разом з гноївкою її, віковічними запасами "виборчої" гречки, консерв, і сервантами з фоточками Сталіна і совковим бздом, повивести як гниду, їй-богу. Бабушка маст дай, однозначно».
http://zzzulfiya.livejournal.com/1021215.html

Був ще один приклад від немолодої людини творчої професії з побажанням переїхати стару, що голосувала за ПР,  автомобілем, але він під замком, тому не цітую.

Тут, правда, не про бабусю, але тими ж методами:

Питаю, а чого ви за комуністів?
- Бо я за комуністів жила отак! (проводить рукою риску над головою)
-А зараз як живете?
- А мені і зараз непогано...
ну була б то бабуся столітня, ну то Бог з нею, а це ж 40 літня коровиська, шо з такими робить?! Скільки ж то дусту на неї треба!

http://aniol7.livejournal.com/13754.html

Отже, як тридцять п’ять років тому підступні бабусі позбавляли суспільство харчових ресурсів, тепер нове покоління підступних бабусь та «знов ягідок» позбавляє суспільство права на гідне життя.

Щоб ви не подумали, що я такий ідеально гуманістичний та мудрий, з висоти свого польоту інших повчаю, я визнаю, що я сам періодично у такому ж дусі висловлююся. Раніше більше, тепер менше, але не через те, що став толерантнішим, а просто раціональними роздумами прийшов до висновків, що більшість людей не добра і не зла. Вона набуває якості в залежності від силового поля, яке створюється елітою або так званою елітою, управлінцями, ідеологами, політиками тощо. Поки інтелектуальна, творча частина суспільства епатує з того, дустом чи газом повиводити баб-шкідників, ті, хто створив, підтримує систему керування як розподілом картоплі за совка, так і забезпеченням прав і свобод громадян тепер, чудово собі живуть гедоністичним способом життя і переконані, що нічого їм не загрожує і не загрожуватиме.

Хоч і часто кажуть завчену максиму, що кожний народ має такий уряд, на який заслуговоє, принаймні, у наші дні цей вислів слід перефлрмулювати. Не якийсь абстрактний "народ", а інтелектуальний та креативний клас (чи як їх ще назвають). Якщо ця верства не створює силового поля у суспільстві, щоб маси набували кращих якостей, хтось інший створюватиме поле з протилежним зарядом.

PS: Грузія демонструє наочний приклад, як "поганий народ" можна швидко виправити без дусту, і як душевні страждання та духовні хитання інтелігенції можуть знов створити умови для повернення до минулого.

Date: Monday, 29 October 2012 07:01 am (UTC)
From: [identity profile] lena-ua-mk.livejournal.com
Почала судорожно думать що особисто я писала учора про бабусь:))
У запалі виборчої "боротьби" чого не скажеш...
А чому Ви обмежились бабусями? тут не тільки бабусь - народ треба дустом...

Date: Monday, 29 October 2012 07:06 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Чомусь саме бабуся стала мемом. Я пам1ятаю ще у розпал помаранчевої революції хтось писав у статті на "Українській правді", що в кучмізні винні бабусі, які такі бідні, але зібрали тищонку баксів "на похорон".

(no subject)

From: [identity profile] lena-ua-mk.livejournal.com - Date: Monday, 29 October 2012 07:21 am (UTC) - Expand

Date: Monday, 29 October 2012 07:17 am (UTC)
From: [identity profile] Василь Мельник (from livejournal.com)
Все правильно пишеться. Україна не зможе стати багатою допоки будуть жити люди з менталітетом совків.

Date: Monday, 29 October 2012 07:38 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Такі люди завжди домінуватимуть, навіть якщо від совку мене сотня років, якщо переможними стратегіями у житті будуть нічого не робити - чекати на соцдопомогу або влаштуватися до розкрадання суспільних благ та ресурсів. А відповідальні за створення умов для переможних стратегій саме інтелектуальні верстви. Отже, проблема не у совковій бабусі, а у недоробках в політиці та навколо неї. Почитайте мій вчорашній допис, а особливо коментарі під ним: скільки ж у нас неглупих людей, які готові толерувати "недоношеність". Бабуся тут ні до чого.

(no subject)

From: [identity profile] Василь Мельник - Date: Monday, 29 October 2012 07:50 am (UTC) - Expand
(deleted comment)

Re: давно треба віковий ценз, але

Date: Monday, 29 October 2012 09:09 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Історія питання сягає далі, ніж фашизм: Раскольніков і старуха-процентщиця.

Date: Monday, 29 October 2012 07:55 am (UTC)
From: [identity profile] odyn-owl.livejournal.com
це суспільство дуже хворе.
одні старі виживаючі з розумі і в більшості на межі бідності, ініші моляться на світле минуле в якому не жили, здається менше стає тих кому байдуже. Радує що менше ведетья на зовсім підставних осіб типа королевської.
Причому хтось толерує забутому паспорту, а хтось толерує показушній бійці за права.
можливо цей організм вражений надто сильно і попереду вибір між ефтаназією та агонією.

Date: Monday, 29 October 2012 09:44 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Так, попередній результат Королевської дуже тішить. Як і "Нашої України".
А стан суспільства називається словом "аномія", тобто коли втрачені орієнтири, що таке добре, що таке погане.

(no subject)

From: [identity profile] odyn-owl.livejournal.com - Date: Monday, 29 October 2012 10:13 am (UTC) - Expand

Date: Monday, 29 October 2012 08:02 am (UTC)
From: [identity profile] hvylya.livejournal.com
ви відкидаєте етологію, і міркуєте про сферичну бабусю у вакуумі.

Date: Monday, 29 October 2012 09:53 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Я не відкидаю етологію, я просто з нею не знайомий настільки, щоб використовувати. Планую заповнити цю лакуну в освіті.
А бабуся це мем, відомий ще з часів Достоєвського. Тоді - процентщиця, тепер - пенсіонерка з гречкою та виборчим бюлетенем.

Date: Monday, 29 October 2012 08:25 am (UTC)
From: [identity profile] crema-catalana.livejournal.com
Без коментарів (http://gorlohvat.livejournal.com/209411.html?thread=1238275#t1238275):
"Мы с ребятами пошли по Осиевской, потом через Репьяхов яр вышли на гребень и залегли. Внизу стояли столбы с колючей проволокой, за ними было полно чемоданов, вещей и прочего. Какая-то женщина подползла к "колючке", взяла клюку и стала подтягивать к себе один из чемоданов. Пулеметчик на вышке ее заметил и сразу поцелил прямо в голову. Потом заметил нас и полоснул по нам, но мы уже скатились с гребня, и пули просвистели над головами. Ну, и мы, конечно, сразу дали дёру".

Date: Monday, 29 October 2012 09:48 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
...Нет, вот что я тебе скажу. Я бы эту проклятую старуху убил и ограбил, и уверяю тебя, что без всякого зазору совести, -- с жаром прибавил студент.
Офицер опять захохотал, а Раскольников вздрогнул. Как это было странно!
-- Позволь, я тебе серьезный вопрос задать хочу, -- загорячился студент. -- Я сейчас, конечно, пошутил, но смотри: с одной стороны, глупая, бессмысленная, ничтожная, злая, больная старушонка, никому не нужная и, напротив, всем вредная, которая сама не знает, для чего живет, и которая завтра же сама собой умрет. Понимаешь? Понимаешь?
-- Ну, понимаю, -- отвечал офицер, внимательно уставясь в горячившегося товарища.
-- Слушай дальше. С другой стороны, молодые, свежие силы, пропадающие даром без поддержки, и это тысячами, и это всюду! Сто, тысячу добрых дел и начинаний, которые можно устроить и поправить на старухины деньги, обреченные в монастырь! Сотни, тысячи, может быть, существований, направленных на дорогу; десятки семейств, спасенных от нищеты, от разложения, от гибели, от разврата, от венерических больниц, -- и всё это на ее деньги. Убей ее и возьми ее деньги, с тем чтобы с их помощию посвятить потом себя на служение всему человечеству и общему делу: как ты думаешь, не загладится ли одно, крошечное преступленьице тысячами добрых дел? За одну жизнь -- тысячи жизней, спасенных от гниения и разложения. Одна смерть и сто жизней взамен -- да ведь тут арифметика! Да и что значит на общих весах жизнь этой чахоточной, глупой и злой старушонки? Не более как жизнь вши, таракана, да и того не стоит, потому что старушонка вредна. Она чужую жизнь заедает: она намедни Лизавете палец со зла укусила; чуть-чуть не отрезали!
-- Конечно, она недостойна жить, -- заметил офицер, -- но ведь тут природа.
-- Эх, брат, да ведь природу поправляют и направляют, а без этого пришлось бы потонуть в предрассудках. Без этого ни одного бы великого человека не было...

(no subject)

From: [identity profile] crema-catalana.livejournal.com - Date: Monday, 29 October 2012 03:45 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Monday, 29 October 2012 07:51 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] crema-catalana.livejournal.com - Date: Monday, 29 October 2012 09:16 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] vent-de-la-mer.livejournal.com - Date: Wednesday, 31 October 2012 02:44 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] crema-catalana.livejournal.com - Date: Wednesday, 31 October 2012 05:25 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Wednesday, 31 October 2012 05:42 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] vent-de-la-mer.livejournal.com - Date: Wednesday, 31 October 2012 10:57 pm (UTC) - Expand

Date: Monday, 29 October 2012 08:38 am (UTC)
From: [identity profile] ridah.livejournal.com
Легко і приємно валити все на бабусь, пияків сусідів, совків - тобто на тих, хто поряд і не надто небезпечний :)

Date: Monday, 29 October 2012 09:08 am (UTC)
From: [identity profile] Василь Мельник (from livejournal.com)
Якраз це найнебезпечніша категорія людей

(no subject)

From: [identity profile] ridah.livejournal.com - Date: Monday, 29 October 2012 10:24 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] vent-de-la-mer.livejournal.com - Date: Wednesday, 31 October 2012 02:45 am (UTC) - Expand

Date: Monday, 29 October 2012 01:34 pm (UTC)
From: [identity profile] jabogdan.livejournal.com
а ніхто не думав, що в Галичині бабусі чомусь голосують так само як молоді і завжди патріотично?
навіть якщо це за бют чи, як зараз, удар.
звичайним є коли старі відаються в молодих за кого треба їм голосувати.
навіть одинокі зазвичай питаються в молодих за кого їм голосувати, бо то ж вам молодим більше треба.
може щось не так там в інших регіонах не лише з бабусями?
чому для одних бабусь молодші родичі чи просто односельці є більший авторитет ніж телевізор і влада, а інші все одно за гречку і КПУ-ПР голосують?

Date: Monday, 29 October 2012 02:27 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
НМД, краще, коли голосують за своїми переконаннями, а не як внучок скаже. Втім, дійсно, для Сходу/Півдня характерний соціальний егоїзм старших поколінь. Я про це колись писав:
http://kerbasi.livejournal.com/141629.html
А патріотизм там совітський, що в молодих, що в старих, тому те, що одні других не слухають, може, це й добре.

(no subject)

From: [identity profile] jabogdan.livejournal.com - Date: Monday, 29 October 2012 03:38 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] chita-i.livejournal.com - Date: Monday, 29 October 2012 03:51 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] jabogdan.livejournal.com - Date: Monday, 29 October 2012 05:06 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] chita-i.livejournal.com - Date: Monday, 29 October 2012 05:18 pm (UTC) - Expand

расти над сабой

Date: Monday, 29 October 2012 03:43 pm (UTC)
From: [identity profile] chita-i.livejournal.com
Шалено плюсую, і ні, не можу однією рисочкою. )) Так, мабуть, повинен почуватись пролісок, як прокинеться у силовому полі. )

PS Тільки тепер вони не доступ до продуктів харчування перекривають, тепер в них більш відповідальна місія. Як вчив п. Негребецький, "харчових продуктів".
Edited Date: Monday, 29 October 2012 03:45 pm (UTC)

Re: расти над сабой

Date: Monday, 29 October 2012 07:52 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
А, точно! Виправлю.

Re: расти над сабой

From: [identity profile] chita-i.livejournal.com - Date: Monday, 29 October 2012 08:26 pm (UTC) - Expand

Date: Monday, 29 October 2012 03:57 pm (UTC)
From: [identity profile] chita-i.livejournal.com
А якщо серйозно, то дякую що так гарно виклав!
Edited Date: Monday, 29 October 2012 03:57 pm (UTC)

Date: Monday, 29 October 2012 04:07 pm (UTC)
From: [identity profile] gloria-ma.livejournal.com
Якщо ця верства не створює силового поля у суспільстві, щоб маси набували кращих якостей, хтось інший створюватиме поле з протилежним зарядом.
-------
щось в цьому є.

Date: Monday, 29 October 2012 04:10 pm (UTC)
From: [identity profile] chita-i.livejournal.com
У цьому є все. )

Мем про бабушек

Date: Monday, 29 October 2012 07:56 pm (UTC)
From: [identity profile] livejournal.livejournal.com
Користувач [livejournal.com profile] chita_i посилається на ваш запис з Мем про бабушек (http://chita-i.livejournal.com/92283.html) пишучи: [...] така п'янка, і я вдалася до мілких крадіжок, ще один дуже цінний і своєчасний допис МШФ Кербасі [...]

Мем про бабушек

Date: Monday, 29 October 2012 07:56 pm (UTC)
From: [identity profile] livejournal.livejournal.com
Користувач [livejournal.com profile] chita_i посилається на ваш запис з Мем про бабушек (http://chita-i.livejournal.com/92283.html) пишучи: [...] про традиційно "кто виноват?", як вірно помічено пані hvylya [...]

Date: Tuesday, 30 October 2012 12:20 am (UTC)
From: [identity profile] vent-de-la-mer.livejournal.com
Якби не бабусі, ми давно б вже збудували комунізм Незалежну Українську Європейську Націоналістичну Демократичну Україну!!!

Date: Tuesday, 30 October 2012 05:30 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
То расово неправильні бабусі! А расово правильні вишивають вишиванки, варять борщі,ліплять вареники, чим бережуть високу найдревнішу культуру світу та закладають підвалини Української України!

а раса тут до чого? ми ж не юдеї.

From: [identity profile] jabogdan.livejournal.com - Date: Tuesday, 30 October 2012 08:12 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] vent-de-la-mer.livejournal.com - Date: Wednesday, 31 October 2012 02:51 am (UTC) - Expand

Згадався допис

Date: Tuesday, 30 October 2012 04:44 pm (UTC)
From: [identity profile] b-scout.livejournal.com
Якщо я правильно вловив суть, то мені здається, що думка про "силове поле"; про тих, на кого воно впливає і хто є його провідником; про те, що більшість людей не добрі, не погані; домінантні якості в суспільстві -- під іншим кутом, але добре подана отут: http://dali-bude.livejournal.com/682024.html

Re: Згадався допис

Date: Wednesday, 31 October 2012 05:47 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Так, дякую за посилання! Схоже, схоже. Там, до речі, мій шановний френд прокоментував з посиланням на мій давній допис.

Date: Wednesday, 31 October 2012 07:28 am (UTC)
From: [identity profile] tin-tina.livejournal.com
Ото либонь я не туди зіб"юся :-), але злобна стара баба - це зовсім не суто російське. це міжнародний архетип. Десь я читала, що більшість жінок, звинувачених у відьомстві (в Західній Європі) були старші 60 років. Тобто знана баєчка про те, що жертвами інквізиції ставали насамперед освічені сексапільні красуні, після винищення яких в Європі перевелися гарні жінки - всього лиш баєчка.
От чогось хочеться винуватими саме цю верству населення зробити. Вони, звісно, бувають незносними, але бувають також нестерпні підлітки та й, загалом, люди будь-якого віку.

Date: Wednesday, 31 October 2012 07:34 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Так. Тільки, Ви ж знаєте, в Росії будь-що більше, ніж в інших :-))

(no subject)

From: [identity profile] maryxmas.livejournal.com - Date: Thursday, 1 November 2012 07:18 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] tin-tina.livejournal.com - Date: Thursday, 1 November 2012 08:50 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] maryxmas.livejournal.com - Date: Thursday, 1 November 2012 09:23 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Friday, 2 November 2012 05:43 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] maryxmas.livejournal.com - Date: Friday, 2 November 2012 07:26 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] jabogdan.livejournal.com - Date: Friday, 2 November 2012 06:12 pm (UTC) - Expand

Профіль

kerbasi: (Default)
Pro Nihilo

March 2022

S M T W T F S
  12345
6789101112
13141516171819
20 212223242526
2728293031  

Популярні теги

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Monday, 26 January 2026 11:33 pm
Powered by Dreamwidth Studios