kerbasi: (Default)
[personal profile] kerbasi
На вихідних завітав до пошти, щоб передплатити періодичні видання. Це дещо ретроградно у сучасному світі, але я все ще цим займаюся. До того ж, можливість копійчиною підтримати український інтелектуальний продукт. Якщо це, звісно, його виробникам потрібно…

Більше не потребує моєї допомоги журнал «Всесвіт». Про його наочну творчу кризу, підлабузництво теперішніх керівників та нового могутнього спонсора я вже писав. І справа навіть не у цьому. Отримав число 9-10 за цей рік, поперегортав сторінки… Жодного твору ще живого автора! Якийсь літературний цвинтар талантів! Мені це не цікаво.

Взагалі, можна було не чекати такого розвитку, а відмовитися від передплати ще років 5 тому, коли у «Всесвіті», журналі іноземної літератури, Микитенки друкували романидло якогось свого коріфана на езотерично-екстрасенсорні теми. Важка хвороба починається з першого чиху, а я вже не перший раз зберігаю ненормальну лояльність. Ні, японський підхід, таки до українців застосовувати не варто.

Отже, передплатив «Кур’єр Кривбасу» і «Український тиждень». КК, на жаль, також починає проявляти ознаки покриття патиною (а може й цвіллю), але ще трапляється, що там читати.

УТ, здається, поступово знаходить себе. На жаль, після красивого старту через конфлікт у редакції його рівень швидко впав, до того ж саме у ті роки, коли суспільство конче потребувало такого видання. Тепер виправляється, але чи має це тепер якесь значення?..

Ще на півроку я цей часопис передплатив (на більше каталог Укрпошти не дозволяє). Взагалі, часопис нормальний, от тільки моїм вимогам до публіцистики він не задовольняє. Але це вже не стільки часопису вада, скільки середнього читацького рівня.

Щоб не залишитися без періодичного чтива у майбутньому, придивляюся до іноземних видань з можливістю передплати на електронну читалку.

Date: Monday, 21 November 2011 09:43 am (UTC)
From: [identity profile] lena-ua-mk.livejournal.com
Добру справу робите що підтримуєте.Треба і собі придивитись до друкованих журналів.

Date: Monday, 21 November 2011 09:46 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Та особливо й придивлятися, немає до чого. Крім названих, ще, мабуть, "Дніпро", але він надто молодіжний, як на мій смак.

Date: Monday, 21 November 2011 09:59 am (UTC)
From: [identity profile] lena-ua-mk.livejournal.com
Ви сказали про товсті журнали-а в мене вже давно по ним ностальгія(в інтернеті читати-це все не те:).Хоча товсті книжки намагаюсь читати тільки друковані:)А що мене нещодавно порадувало-моя дочка почала писати листи від руки подругам:купляє на пошті конверт,марки,пише листа,вкладає,йде вкидає в поштову скриньку-не можу ще поки зрозуміти,чи це бажання щире такого "встарілого" спілкування,чи якась данина ретро-моді...

Date: Monday, 21 November 2011 10:43 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Зі зміноюю технологій масове стає артефактом. Це нормально. Я також вже кілька років пишу наливною ручкою. Практичної потреби у цьому немає, бо я вже давно комп'ютерна людина. Просто для релаксу.

Date: Monday, 21 November 2011 10:09 am (UTC)
From: [identity profile] nehrebeckyj.livejournal.com
О, добре, що нагадали. Піду передплатю "Камуфляж" і дітям що-небудь. "Всесвіт" - безграмотне лайно з недорікуватими перекладами. Маю на нього ще й особистого зуба. "Тиждень" мені нецікавий. Хіба що зняти бан з "Країни", але в неї такі погані нечитабельні шрифти й така мудацька верстка.
Іще - паперові журнали захаращують житло. Давно пора робити передплату на смартфони/планшети/читачки, пакетом, MMS-кою, у PDF. Чи як завгодно. Технічні можливості для цього, думаю, є.

Date: Monday, 21 November 2011 10:36 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
"Камуфляж" це для мазохістичного задоволення? Щоб читати, як московські попи благославляють українське військо, і як крєпнєт баєвоє братство славянскіх народав?

Date: Monday, 21 November 2011 01:36 pm (UTC)
From: [identity profile] nehrebeckyj.livejournal.com
Та наче ні. Я цей рік не передплатив, а от торік там було з цим досить акуратно.
Хай буде хоч якась інформація, що там діється у війську.

Date: Monday, 21 November 2011 10:25 am (UTC)
From: [identity profile] selfhiker.livejournal.com
передплачував цей рік "Країну", батьки з компа читати не будуть, не люблять вони ґаджетів всіляких.

Date: Monday, 21 November 2011 10:27 am (UTC)
From: [identity profile] ripnyk.livejournal.com
На жаль, вирішив для себе відмовитись від Тижня. Дуже погана робота головного редактора, який просто не працює над покращенням читабельності текстів. Ще мінус - давно вже не говорять нічого нового, все вже пишеться по знайомій колії. Ще є "Країна", де якраз редакторська робота справді відчувається. Але як правило охарактеризував їх один з читачів, це видання починає все більше змахувати на жіноче видання для жіночок бальзаківського віку. Ще мінус - іноді у намаганні стати народними вони падають набагато нижче паркету. Ну фактично і все, більше ніяких видань я серйозно не розглядаю.

Date: Monday, 21 November 2011 10:34 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Принаймні, УТ відверто прозахідний, а "Країни" до мене потрапляли, либонь, два числи, і одразу ж якісь фантазії, про найщиріших слов'ян, яким незручно на меркантильному Заході.
УТ став знов цікавих людей залучати, інтерв'ю або статті. Це дає надію, бо у 2008-2009 там здається нічого не було, крім писанини їхнього журналістського молодняки рівня студентських рефефратів та прововідей Макарова про "божствєнноє".

Date: Monday, 21 November 2011 01:19 pm (UTC)
From: [identity profile] ferike.livejournal.com
До теперішнього рівня УТ теж є багато претензій - і за надмірну, як на мене, провокативність ("Пристосуванці і провокатори"), і за "студентські" заяложені штампи (суперноваторська передовиця "Світ після 11 вересня", ха-ха). Мене особисто дуже дратує їхня звичка "підсилювати виразність" неперекладеними російськими висловами (чи то реалії, чи то чортзна-що).

Але, подлубавшись у черговому номері, завжди можна випорпати три-чотири цікаві речі, а решта матеріалів просто непогано вбиває час. Тому не припиняю читати (переважно онлайн-версію з очевидних причин).

Date: Monday, 21 November 2011 01:33 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Ага! До "пристосуванців та провокаторів" О.З. потрапила! :-))

Мене дратує не провокативність, як така, а запізніла провокативність. Коли дійсно був час боротися за розуми, вони були ніякі-ніякі, а Макаров проповідував у передовицях християнські цінності у власній інтерпретації. А тепер вже пізно пити "Боржомі"...

Неперекладені рос.слова це тепер такий тренд. Якщо не зловживати, то має сенс. Якщо лайно сюди тече від сусіда і російською, то чому б не якорити за лайном саме сусідські ярдики? Це такий прийом пропаганди. Якщо він тебе дратує, значить, ти не в адресній групі, і цей журнал до тебе не дотягує. От власне тепер я можу сформулювати свій головний закид УТ: нмд, зараз варто не пропагандою займатися, а консолідувати той український інтелект, який ще залишився. Обиватель (це русизм-реалія?) все одно УТ не читатиме, а інтелектуалів пропагандистські трюки дратують.

Date: Monday, 21 November 2011 01:59 pm (UTC)
From: [identity profile] ferike.livejournal.com
У 70-і роки теж був тренд не перекладати російські слова, а тиснути до українських словників різні утюги, галстуки та чемодани :) Жартую. Якщо серйозно, то надмір неперекладених висловів показує, що журналіст погано володіє засобами виразності власної мови. А це вже біґ проблем.

Я якраз не натягувала б на "УТ" роль "інтелектуального" журнала, бо доведеться відрізати рукави, щоб полатати поділ :) Між нечисленними "інтелектуалами" та неосвіченим "обивателем" є прошарок "масової аналітики": насущні теми, жвавий стиль, доступність для заклопотаного підприємця/менеджера/студента, але достатній рівень якості. Власне, цей прошарок "УТ" і намагається заповнити, але якість... див. попередній комент.

Руки геть від Забужко, ха-ха. Насправді її варто лаяти, і на багато ладів, але ж "за діло", а не для красного слівця. Найбільша біда для інтелектуала - це коли його публіка поділяється на солодкавих облизувачів і некомпетентних обгавкувачів, а для справжнього дебату партнерів немає.

Date: Monday, 21 November 2011 02:11 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Може, я перескочив через статті з русизмами, бо не згадую чогось, крім суту стилістичного. З наступного числа почну звертати увагу. Взагалі, нмд це вплив блогерства. Ти ж бачиш, блогосфера поступово переходить до УТ :)

Погоджуся стосовно "масової аналітики", але сам УТ (і особисто головреда) регулярно заносить у месіанство. Та й обсяг не дуже сприяє. Такого обсягу він мусив би виходити щодня, а не щотижня.

Стосовно Забужко... Знаєш, якби таких забужок в нас були, ну, хоча б десятки... А так, на тлі повного убозтва інтелектуальної публічної сфери чисто статистично, якої теми не торкнешся, обов'язково згадаєш Забужко.

Date: Monday, 21 November 2011 02:24 pm (UTC)
From: [identity profile] ferike.livejournal.com
Або вона сама згадається. Тут рекламую мій останній пост (напівсерйозно).

А може, це мене російські транслітерації надто шокують. Коли я бачу передовицю "Реальные VIPы", думаю - ну як ці хлопці-дівчата (блогери :)) не цінують свій шанс! Адже вони мають нагоду створити повноцінний україномовний наратив "доби Януковича" - і так нерозумно тою нагодою користуються.

Date: Monday, 21 November 2011 02:32 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
І це, здається, не у перший раз вона до тебе "приходить"?

Коли я був малим, я часто чув від російськомовних вживання укр. слів у зневажливому контексті: ну почему тьі такой впертьій? Це було розповсюджене явище, обговорень його в інтернеті - мільйон. Можливо, тепер ми це віддзеркалюємо вжитком транслітерованих російських слів у зневажливому контексті.

Date: Monday, 21 November 2011 02:44 pm (UTC)
From: [identity profile] ferike.livejournal.com
Не вперше - то мусить бути якийсь меседж :)

Ти торкнувся теми суржику, вічної й невичерпної :) На рівні блоґів я тільки за експерименти, запозичення, реалії тощо - блоґи це як термометри, що замірЯють температуру соціуму тут і зараз. Але мейнстрімовому друкованому журналові, імхо, пасує дещо більший консерватизм.
Edited Date: Monday, 21 November 2011 02:44 pm (UTC)

Date: Monday, 21 November 2011 02:49 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
То не суржик. Стовідсотково расово чисті русскіє з довершеною рос. мовою так вживали українські слова. Це вжиток іншомовних слів для емфази.

Date: Monday, 21 November 2011 03:23 pm (UTC)
From: [identity profile] ferike.livejournal.com
Розумію. Але це був для них один із багатьох іншомовних засобів емфази, поруч із "шерше ля фам" та "дура лекс сед лекс".
А для більшості простих українців вживання росіянізмів є головним (і часом єдиним!) засобом для стилістичних нюансів узагалі. Їхня-бо власна мова непридатна для інших регістрів, крім невиразно-середнього, та стилів, крім штивно-офіційного (державна мова, ага) та етнографічно-художнього ("заливався соловейко").

Date: Monday, 21 November 2011 03:59 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Мене дивує, що українці аж дотепер вживають без перекладу (або перекладені - що навіть гірше) цитати з російської класики штибу "Горя от ума" або з фільмів Гайдая. Хай це роблять негуманітарії, але гуманітаріям ніхто не заважає розтягти на цитати Котляревського, Карпенка-Карого та фільм "За двома зайцями".

Date: Monday, 21 November 2011 10:32 am (UTC)
From: [identity profile] spitfire38.livejournal.com
мушу зізнатися, що друкованої української періодики вже років 10 не купую ((( все в клятому інтернеті =
хіба для підростаючого покоління виписав з цього пів-року журнал "Професор Крейд", поки що цікаво дитині, а далі будемо дивитися...
про Всесвіт прикро дізнатися, досі не викинув горбачовських часів номери...
позитив відчуваю принаймні в тому, що хтось все ще передплачує

Date: Monday, 21 November 2011 04:03 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
З одного боку, паперові ЗМІ нібито залишки минулого. З іншого боку, навіть менші і значно більш технологічно просунуті нації мають паперові ЗМІ у реальних накладах, а українські ЗМІ навіть наклади приховують, бо соромно зізнатися...

Date: Tuesday, 22 November 2011 07:56 am (UTC)
From: [identity profile] spitfire38.livejournal.com
згоден. якщо б у нас було щось щоденне типу ну нехай навіть не Таймс, а хоча б Gazeta Wyborcza, я б підписався без сумніву

Date: Monday, 21 November 2011 11:40 am (UTC)
From: [identity profile] adamnet.livejournal.com
я підписку роблю через інтернет)
на наступне півріччя підписав одну(1!) газету
так за два роки я у 10 разів скоротив свої періодичні уподобання(

Date: Monday, 21 November 2011 02:13 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Я завжди був більше людиною радіо. "Всесвіт" - давня любов. А решта - то більше з доброчинності. Але все ж має межі розумного. Тому і "Всесвіт" більше не любов. І доброчинність, мабуть, я останній рік виявляю.

Date: Monday, 21 November 2011 05:11 pm (UTC)
From: [identity profile] adamnet.livejournal.com
саме так - доброчинність
моя закінчилась минулого понеділка
лишилось тільки "дзеркало тижня"

Date: Monday, 21 November 2011 01:02 pm (UTC)
From: [identity profile] div4ysko.livejournal.com
теж передплачую УТ. із закордонного тижневик Focus Historia (PL) (http://www.focus.pl/historia/)

Date: Monday, 21 November 2011 01:54 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Я іноземні передплачуватиму тільки на читалки, бо катастрофічно бракує фізичного простору. Ье, що наші перейдуть на сучасні формати, я вже й не сподіваюся.

Date: Monday, 21 November 2011 02:10 pm (UTC)
From: [identity profile] div4ysko.livejournal.com
мені паперові журнали дістаються з рук від друзів в такій собі "черзі читання" :) від мене теж з часом до когось помандрують, хто буде охочий.
може Ви мені підкажете якусь програму для перетворення текстів в мр3, як от http://www.expressivo.com/pl/index.php?lang=polish тільки для української мови...чи російської?
мало з тих книжок, які хотілося б послухати зараз є начитані...

Date: Monday, 21 November 2011 02:26 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
У Києві дуже важко домовлятися, щоб щось передати. Легше до іншого міста поїхати, ніж у Києві за "нестандартним" маршрутом.

З програмами не підкажу, з усіх користувачів будь-якого програмного продукту, я, мабуть, останній, хто починає ним користуватися. І не через технофобію, а через лінощі.

Date: Monday, 21 November 2011 02:30 pm (UTC)
From: [identity profile] div4ysko.livejournal.com
в мене схожа ситуація :) от і шукаю когось, хто б вже конвертував книжки в мрз для iPod українською

Date: Monday, 21 November 2011 01:08 pm (UTC)
From: [identity profile] ferike.livejournal.com
Кажуть, скоро з"явиться вкотре відроджена "Сучасність". Заїхавши до України, обов"язково куплю примірник - цікаво.

Date: Monday, 21 November 2011 01:52 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Мене "Сучасність" оминула. Гадав, що це вже далека діаспорна минульщина. Довелося гуглити:
http://ukrslovo.org.ua/ukrayina/kultura/suchasnist-bez-majbutnogo/druk.html

Я не дуже вірю, що можна відродити видання за духом, бо дух несуть люди і редакційна та не тільки редакційна - інтелектуальна атмосфера. Втім, український проект зайвим не буде. Можливо, тепер, коли вже майже все втрачено, українську справу люди цінуватимуть більше, ніж коли її Хтось мусив за кошт Держави принести до кожної оселі на блюдечку.

Date: Monday, 21 November 2011 02:03 pm (UTC)
From: [identity profile] ferike.livejournal.com
Побачимо, порядком експерименту.

до речі

Date: Monday, 21 November 2011 01:22 pm (UTC)
From: [identity profile] ferike.livejournal.com
майже офтоп: теґ "пропре су" - це дуже по-французьки і дуже доречно в цьому пості :)

Re: до речі

Date: Monday, 21 November 2011 01:46 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
proprée sous- ? :-))
щось типу "чиста недоробка" виходить. :-))

Re: до речі

Date: Monday, 21 November 2011 01:49 pm (UTC)
From: [identity profile] ferike.livejournal.com
ні, propres sous = власні гроші. "як я витрачаю свої кревно зароблені".

Re: до речі

Date: Monday, 21 November 2011 02:02 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
А, ну це ж ще треба згадати про e caduc, щоб здогадатися!

Date: Monday, 21 November 2011 02:06 pm (UTC)
From: [identity profile] ferike.livejournal.com
носій паризької вимови, еге ж, зреагує не завжди.

до речі, не збираєшся сюди?

Date: Monday, 21 November 2011 02:17 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Наразі немає приводів. Але все може змінитися. Щось мені життя все більше і більше на Францію натякає.
(deleted comment)

Re: а мені не щастить

Date: Monday, 21 November 2011 02:22 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Я купував "Новинар", зібрався передплатити, а його закрили.

Date: Tuesday, 22 November 2011 01:33 pm (UTC)
ext_460755: (Default)
From: [identity profile] klodius.livejournal.com
Всесвіт я вже кілька років не передплачую, бо там нема чого читати, на жаль. А був дуже добрий журнал.
Передплачую "Дзеркало тижня" та "Кур'єр Кривбасу".

Date: Tuesday, 22 November 2011 07:54 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
ДТ вже котрий рік загрожує перейти остаточно в інтернет, але все ніяк - а я не передплачую :))

Date: Tuesday, 22 November 2011 03:19 pm (UTC)
From: [identity profile] odyn-owl.livejournal.com
друковані видання це це постійна боротьба з укр поштою. Батько виписує "Українського пасічника" так відслідковує його з редакції, далі відділенні на вокзалі де сортується по міських відділеннях, далі вже міське відділення. все рівно гублять, доказують що журнал взагалі не виходив, плктають адресу. або замість того щоб покластив скриньку пошотову, втикають, в метрі від неї, в паркан, від чого журнал мокне. причому поштарка не змінювалася років 20 і об`єми періодики мізерні

Date: Tuesday, 22 November 2011 07:53 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Абонентська скринька у поштовому відділенні може бути рішенням. І коштує копійки.

Профіль

kerbasi: (Default)
Pro Nihilo

March 2022

S M T W T F S
  12345
6789101112
13141516171819
20 212223242526
2728293031  

Популярні теги

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Wednesday, 25 June 2025 08:23 pm
Powered by Dreamwidth Studios