"А там не шутка, землячок, там все же зона"...
Friday, 15 March 2013 12:21 pmШляхетне жіноцтво, виховане на гусарсько-мушкетерських книжках, мало б усвідомити, що ми живемо у сучасному світі, де діє закон, а право на використання насилля має винятково державні службовці, спеціально на те уповноважені, як то військові, міліція і т.д. Громадянам надається право на використання насилля у дуже обмеженому колі випадків, як то особистий самозахист, захист своєї оселі та інше подібне - див. КК. Закон не дозволяє викликати на дуель тих, хто образив прекрасну діву, як і за знищення в стилі Брюса Лі бешкетника на підпитку, що не дає шляхетним дамам проходу у маршрутці, на лаву підсудних сяде власне гусар-мушкетер. При чому шляхетні дами про це можуть і не дізнатися, бо розійдуться по домівках ще до приїзду міліції і проведення невідкладних слідчих дій. "А там не шутка, землячок, там все же зона"...
Навіяне деякими коментарями тут:
http://moy-compas.livejournal.com/104828.html ,
Рішення ситуації насправді просте: оскільки за порядок у маршрутці відповідальний водій, він і мусить мати інструкції щодо таких ситуацій та виконувати їх. Пасажирам не слід втручатися в ситуацію, безпосередньо звертаючися до бешкетника, як і не слід зі своїх телефонів одразу ж викликати міліцію, бо це напевно спровокує агресію з боку бешкетника. Натомість слід звернутися до водію: "Водію, що там трапилося? Ви не могли б розібратися"? Десь так. Далі за обстановкою.
Адекватне зауваження від
rich_ka :
Штовхати п"яного - небезпечно для життя, і так само просити інших людей, щоб вони його вгамували, - це ставити їх у ситуацію небезпечну для їх життя. От їде чийсь батько чи чоловік в цій маршрутці, і стає на захист жінок, йому добре дають в голову, і що, ті жінки потім доглядатимуть його і його родину? Платитимуть за квартиру і навчання дітей? І воно того варте?
І мій коментар звідти на зауваження, що найбільшу активність у тій ситуації проявляли жінки:
"Жінки майже нічим не ризикують, бо кожен хуліган знає, що якщо він вдарить жінку, навіть якщо вона провокувала, дуже малоймовірно, що свідки свідчитимуть не на її, а на його користь. Я з ранньої молодості спостерігав або сам опинявся у гущині подій, коли так жінки необачно загострюють ситуацію, яка б розсмокталася наступної хвилини без сліду, а чоловікам потім доводиться вже по повній програмі "вирішувати питання". І скільки отримали "перо" чи "заточку" у серце саме тому, що навколо дуже сміливі жінки"!
Останній епізод, коли я втручався в ситуацію, яка мене не стосувалася, трапився три роки тому. У супермаркеті "донецького" вигляду боров "наїхав" на молоду пару. Я не втримався і їх підтримав. В результаті вони швиденько зникли, а я лишився виясняти стосунки з боровом. На щастя все минулося, але якщо що, то головних свідків не було б, а ті, хто знаходився не близько, а також німі камери спостереження показали б, що це я почав сварку першим. Це був останній епізод мого джентельменства. Тепер я подумаю про втручання хіба що якщо буде дійсно явна загроза громадському порядку, життю та безпеці громадян. То й те, скоріш за все, просто непомітно подзвоню 102.
Навіяне деякими коментарями тут:
http://moy-compas.livejournal.com/104828.html ,
Рішення ситуації насправді просте: оскільки за порядок у маршрутці відповідальний водій, він і мусить мати інструкції щодо таких ситуацій та виконувати їх. Пасажирам не слід втручатися в ситуацію, безпосередньо звертаючися до бешкетника, як і не слід зі своїх телефонів одразу ж викликати міліцію, бо це напевно спровокує агресію з боку бешкетника. Натомість слід звернутися до водію: "Водію, що там трапилося? Ви не могли б розібратися"? Десь так. Далі за обстановкою.
Адекватне зауваження від
Штовхати п"яного - небезпечно для життя, і так само просити інших людей, щоб вони його вгамували, - це ставити їх у ситуацію небезпечну для їх життя. От їде чийсь батько чи чоловік в цій маршрутці, і стає на захист жінок, йому добре дають в голову, і що, ті жінки потім доглядатимуть його і його родину? Платитимуть за квартиру і навчання дітей? І воно того варте?
І мій коментар звідти на зауваження, що найбільшу активність у тій ситуації проявляли жінки:
"Жінки майже нічим не ризикують, бо кожен хуліган знає, що якщо він вдарить жінку, навіть якщо вона провокувала, дуже малоймовірно, що свідки свідчитимуть не на її, а на його користь. Я з ранньої молодості спостерігав або сам опинявся у гущині подій, коли так жінки необачно загострюють ситуацію, яка б розсмокталася наступної хвилини без сліду, а чоловікам потім доводиться вже по повній програмі "вирішувати питання". І скільки отримали "перо" чи "заточку" у серце саме тому, що навколо дуже сміливі жінки"!
Останній епізод, коли я втручався в ситуацію, яка мене не стосувалася, трапився три роки тому. У супермаркеті "донецького" вигляду боров "наїхав" на молоду пару. Я не втримався і їх підтримав. В результаті вони швиденько зникли, а я лишився виясняти стосунки з боровом. На щастя все минулося, але якщо що, то головних свідків не було б, а ті, хто знаходився не близько, а також німі камери спостереження показали б, що це я почав сварку першим. Це був останній епізод мого джентельменства. Тепер я подумаю про втручання хіба що якщо буде дійсно явна загроза громадському порядку, життю та безпеці громадян. То й те, скоріш за все, просто непомітно подзвоню 102.
no subject
Date: Friday, 15 March 2013 11:07 am (UTC)Заминати питання в міліції доведеться саме Брюсу Лі і платити з власної кишені. І, якщо в найгіршому випадку переможного Брюса система зхрумає, то малознайома дама передачі йому не носитиме.
Так, атомізоване суспільство, так, хами, несправедливість і невиправдані очікування, але це кулаками не вирішується.
Приблизно раз на місяць-квартал в різних частинах міста (Київ) я бачу на асфальті краплі або й калюжі крові. Нагадування про те, що треба бути обережним і не загострювати ситуацію.
no subject
Date: Friday, 15 March 2013 11:34 am (UTC)таким варто, наприклад, б Мартина почитати з його Game of Thrones, там чітко описується, що роблять в повсякденному житті "лицарі"
no subject
Date: Friday, 15 March 2013 11:35 am (UTC)І взагалі я не зрозуміла, до чого тут гендерний етикет, фемінізм і все інше. А якби там не жінкам треба було вийти, а чоловікам? Вони що, повинні власноруч того чоловіка з проходу усувати?
no subject
Date: Friday, 15 March 2013 12:16 pm (UTC)жінкибезмозглі баби часто самі ситуацію загострюють, а потім кліпають оченятамиno subject
Date: Friday, 15 March 2013 12:36 pm (UTC)no subject
Date: Friday, 15 March 2013 12:42 pm (UTC)no subject
Date: Friday, 15 March 2013 12:47 pm (UTC)no subject
Date: Friday, 15 March 2013 12:50 pm (UTC)no subject
Date: Friday, 15 March 2013 12:52 pm (UTC)no subject
Date: Friday, 15 March 2013 12:52 pm (UTC)no subject
Date: Friday, 15 March 2013 12:53 pm (UTC)no subject
Date: Friday, 15 March 2013 12:54 pm (UTC)no subject
Date: Friday, 15 March 2013 12:55 pm (UTC)no subject
Date: Friday, 15 March 2013 12:57 pm (UTC)Стандартна романтика патрірхального ладу.
no subject
Date: Friday, 15 March 2013 01:01 pm (UTC)Там ще одна особа збиралася газ використовувати у салоні. Це, мабуть, менш принижує жінку, ніж асиметрія психології та рукопашки.))
no subject
Date: Friday, 15 March 2013 01:04 pm (UTC)no subject
Date: Friday, 15 March 2013 01:06 pm (UTC)Тобто з одного боку я розумію вашу чоловічу позицію, і дійсно мабуть все одно завдяки (чи навпаки?) власне кажучи джентельментським стереотипам часто буває так, що жінка кашу заварила, а розплачуватись доводиться чоловікові, бо він "захисник", (мій тато теж колись давно мені казав мимохідь щось типу того, що мама була така в'їдлива, що могла спровокувати бійку на голову місці, а ти потім розрулюй), ну і що завдяки тим таки стереотипам все-таки в аналогічній конфліктній ситуації жінці менше загрожуватиме пряме фізичне насильство, ніж чоловікові, бо "жінок не б'ють". Хоч насправді таки б'ють але не всі і не всіх.
А з іншого боку, коли ти жінка, і сама в ситуації (як ото в автобусі), або коли ти з кимось, а через тебе без жодного твого приводу чіпляються до твого хлопця чи чоловіка (знаєте ж прекрасно, що найбільше люблять "пропустити" чоловіка в присутності жінки, і власне сама присутність жінки чи дівчини може стати приводом пропускання, а не її поведінка), тоді якось незрозуміло що можна зробити, крім як перестати бути жінкою, чи взагалі перестати бути. І це неприємно, бо ж абсурдно - бо що ж це за ситуація така, коли ніби "краще б я не була жінкою" або "краще б мене не було".
Ну це я все якось сумбурно написала, але йшлося з одного боку про те, що ніби ж ми говорили про гендерно нейтральні форми поведінки, коли дієш так чи інакше не тому що ти і хтось інший чоловік або жінка, а тому що і ти і інший - просто людина. А з іншого боку, хотілося б плекати все таки здорову і позитивну гендерної ідентичність типу я жінка, і це прекрасно, а ти чоловік, і це чудово, а не "ти жінка, і мене через тебе вбили", або "ти чоловік, а за мене не заступився". Щось таке.
no subject
Date: Friday, 15 March 2013 01:09 pm (UTC)no subject
Date: Friday, 15 March 2013 01:10 pm (UTC)Мій ідеальний розвиток ситуації був зовсім не в тому, щоб хтось тому п"яному врізав. Навпаки, дуже б того не хотіла.
Але байдужість, аби чого не вийшло, теж не підтримую, називайте це ілюзією і неадекватністю. В мене кілька разів крали у маршрутках гаманці-телефони. І один раз водій зупинив маршрутку, хтось карманника притримав і трохи піднажав (без кулаків), поки той не віддав гаманця. Другий раз там був цілий довгий сценарій, і очевидно що люди все бачили, а коли злодій вийшов, а водій тут же поїхав (хоч я вже обурювалась), всі відводили очі...
no subject
Date: Friday, 15 March 2013 01:20 pm (UTC)Стандартних рецептів немає. Слід вміти оцінювати ситуацію, і відповідно діяти, а це дуже складно. Але в будь-якому разі не робити зайвого загострення.
З карманниками краще обережніше. Часто вони не поодинці процюють. Якщо напарник неадекват, то може й перо у нирку сунути тому, хто його кореша намагається затримати. Якщо вже хапаєте карманника, то одразу ж ставайте спиною до найближчої стінки, а його витягуйте на себе, використовуючи якийсь прийом, який знаєте найкраще. А краще хай цього з Вами більгше не трапляється, взагалі.
no subject
Date: Friday, 15 March 2013 01:26 pm (UTC)В самообронних ситуаціях важливо вірно оцінити ризики та сценарії. Це дуже важко людині, яка не має належної підготовки та не живе оборонноюю свідомістю. Тому краще уникати конфронтацій. Краще хай заберуть гаманець, ніж вб*ють. Хай посміються з жінки чи супутника, ніж родичі будуть домовлятися про спільну ділянку на цвинтарі. А сталим парам краще домовитися про дії під час таких ситуацій і періодично обговорювати сценарії. Але це знов-таки - для тих, хто живе оборонною свідомістю.
no subject
Date: Friday, 15 March 2013 01:27 pm (UTC)no subject
Date: Friday, 15 March 2013 01:29 pm (UTC)no subject
Date: Friday, 15 March 2013 01:42 pm (UTC)no subject
Date: Friday, 15 March 2013 01:58 pm (UTC)На щастя, обійшлося без жертв, але в того з маршрутки теж могла бути якась зброя.
no subject
Date: Friday, 15 March 2013 02:10 pm (UTC)no subject
Date: Friday, 15 March 2013 02:39 pm (UTC)no subject
Date: Friday, 15 March 2013 02:41 pm (UTC)(І, перепрошую, мій коментар зовсім не Вас стосувався, а був відповіддю на іронію, може, непомічену, автора посту).
no subject
Date: Friday, 15 March 2013 02:50 pm (UTC)no subject
Date: Friday, 15 March 2013 02:52 pm (UTC)no subject
Date: Friday, 15 March 2013 02:53 pm (UTC)no subject
Date: Friday, 15 March 2013 04:42 pm (UTC)Назагал з вами згоден, хоча дозволю собі зауважити, що закони часто "криві" так як і держава, навіть у моделі найкращої демократії.
А "у сучасному світі, де діє закон, а право на використання насилля має винятково державні службовці, спеціально на те уповноважені, як то військові, міліція і т.д. Громадянам надається право на використання насилля у дуже обмеженому колі випадків, як то особистий самозахист, захист своєї оселі та інше подібне - див. КК. " -- так це дуже ідеалізований варіант.
І я не впевнений, коли давати право використовувавти силу, і НАВІТЬ ЗБРОЮ, ЛИШЕ "державним службовцям" це правильне рішення. Нерівні умови утворюються, там би мовити....
no subject
Date: Friday, 15 March 2013 07:43 pm (UTC)no subject
Date: Friday, 15 March 2013 07:44 pm (UTC)no subject
Date: Friday, 15 March 2013 07:46 pm (UTC)no subject
Date: Friday, 15 March 2013 07:50 pm (UTC)no subject
Date: Friday, 15 March 2013 08:22 pm (UTC)Варта лише бути дуже обережним, якщо навіть щось маленьке вони "забороняють".
Вони ж походять від "держави", чи не так? ;)
no subject
Date: Saturday, 16 March 2013 04:44 pm (UTC)