kerbasi: (Default)
[personal profile] kerbasi
Сьогодні виповнюється 15 років, як я переїхав до Києва.  На місяць зі шматочком раніше я знайшов свою першу роботу в іноземній фірмі, а 27 листопада після численних роз’їздів нарешті зняв першу більш-менш постійну квартиру.
На тижні, коли згадав про цю річницю, у голові кружляли пафосні слова, але сьогодні випарилися.  Для людей мого профілю в інших місцях України можливості обмежені.  Отже, й вибору не було: або продовжувати борсатися у злиднях, або – до Києва. Або – за кордон.

Поки жив на півдні, вважав Україну практично гомогенною, крім заходу країни. Про особливості Донбасу я тоді не чув, про Крим не думав.  Як потрапив до Києва, переконався, що ці 500 км на північ роблять різницю, як між різними країнами і різними народами. Разом утримує тільки ментальний конструкт «Україна». Чи триватиме він у наступних поколіннях?
По переїзді на мене чекали усі складнощі емігрантського життя, як то повна втрата колишнього кола, напрацьованих зв’язків, заробленої репутації,  спільної біографії, спільної ментальності з навколишніми жителями. Якби я знав, що так буде, може, подався б ще далі, туди, де ще більше можливостей.  

П'ятнадцять років тому мені подобалося, що кияни практично не мали столичного снобізму. Порівняно з моїми земляками в киян була практично відсутня агресивність, тому тут було значно менше хамства, більше доброзичливості.  Ця здорова основа ще сильна й дотепер і дозволяє асимілювати хвилі приїжджих. Нас тут багато, але ми не створюємо тут нових миколаєвів, донецьків, львовів, і тут не відтворюються вади наших малих батьківщин.

Дух міста тут ще не настільки сильний, щоб протистояти дурному смаку скоробагатьків, але це не страшно: їхні монструозні споруди можна буде розібрати, дерева можна знов насадити та виростити, виходи до берегів Дніпра розчистити – була б на то воля людей.

Коли переїхав, всі мої пожитки перевіз у спортивній сумці. Якщо переїжджатиму далі, то розпродати-роздати всього доведеться на контейнер.  Але практично ні до чого матеріального я прив’язаності не відчуваю, мені не потрібно нічого, крім ноутбука.  Міщанський , як раніше казали, «вещизм» до мене не прищепився.

Date: Sunday, 27 November 2011 01:47 pm (UTC)
From: [identity profile] philosofff.livejournal.com
Вітаю з ювілеєм. А прописка є? )

Date: Sunday, 27 November 2011 01:53 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Дякую!
Так, є, купив хату 8 років тому.

Date: Sunday, 27 November 2011 01:58 pm (UTC)
From: [identity profile] batacat.livejournal.com
про міщанський "вещизм" - це цікаво, суто радянська формула, але через отаке ставлення до речей нічого матеріального не зберігається для наступних поколінь і губимо певний шар історії. Я веду не про прив'язку до речей, та не поклоніння їм, а про бережне ставлення до них, адже то є певна матеріяльна культура сьогочясся і у якомусь майбутньому цінуватимуть те, що зараз ми відкидаємо. Звісно, що кожен живе як хоче і оточує свій простір згідно своїх переконань та цінностей.

Date: Sunday, 27 November 2011 02:04 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Так, погоджуся. Мені з дитинства було боляче дивитися, як люди викидали просто на подвір'я старі, ще "старорежимні" меблі: "тєперь такоє нє модна". Через 20 років почали збирати залишки по селах, щоб використати в інтер'єрах.
Але сучасні речі не розраховані на тривале життя. Сподіваюся, що ця культура матеріальної ефемерності не назавжди вкорінюється.

Date: Sunday, 27 November 2011 02:13 pm (UTC)
From: [identity profile] philosofff.livejournal.com
в музеї краєзнавчі можна здавати. підкажу, що існує для музейних працівників план здачі експонатів кожного року. тому вони несуть у фонди, що тіки можуть. так що є нагода і людей виручити і річ зберегти.

Date: Sunday, 27 November 2011 02:10 pm (UTC)
From: [identity profile] larry-bc.livejournal.com
То дякую.

В Мелитополь около 10 коробок вещей.
4 - книги )

Date: Sunday, 27 November 2011 02:28 pm (UTC)
From: [identity profile] tin-tina.livejournal.com
4 - книги
О, так! Після двох переселень протягом одного року дуже оціниш переваги електронної читалки.

Date: Sunday, 27 November 2011 03:17 pm (UTC)

Date: Sunday, 27 November 2011 02:13 pm (UTC)
From: [identity profile] anoushe.livejournal.com
Вітаю з ювілеєм. Хороша дата, приємний коментар щодо міста. Я часто думаю про те, наскільки тут все погано. Часто і говорю. Але ж... мені приємно, коли хтось, порівнюючи Київ з іншими місцями, каже про нього щось хороше. Все ж таки, мабуть, я його люблю.

А я от усе думаю, якщо доведеться переїжджати, що ж я робитиму з книжками. Мені шкода їх, хоч я зараз майже не читаю, а що читаю, то переважно з екрана.

Date: Sunday, 27 November 2011 02:19 pm (UTC)
From: [identity profile] nehrebeckyj.livejournal.com
Коли я виїжджав з парубоцької однокімнатної, то книжок назбиралося вісімнадцять картонних ящиків. А тепер їх значно більше. Потроху викидаю, та їх не меншає. Якщо переїжджатиму ще раз - віддам у якусь бібліотеку. Навряд чи я їх перечитуватиму.

Date: Sunday, 27 November 2011 02:28 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Книги зі мною поступово переїжджали. Я їх до речей не зараховую. :)) А тепер дивлюся на полиці, я декотрих роками не торкався. Роздаю потихесеньку. Я сильно змінився за останні роки, вже мало що цікавить з попередніх періодів життя.

Date: Sunday, 27 November 2011 06:45 pm (UTC)
From: [identity profile] anoushe.livejournal.com
Я теж навряд чи перечитуватиму (а дещо й не читатиму). Але я люблю, щоб у помешканні були книжки. Якось мені не подобається ідея переїхати і лишитися без них :)

Date: Sunday, 27 November 2011 02:36 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Дякую!
Я у віці "під 40" відкрив для себе, що я навіть люблю своє рідне місто, хоча мені там було настільки дискомфортно, що просто слів підібрати важко, щоб описати. Точніше, навіть не сам відкрив. Зустрів людину, яка дуже позитивно та об'єктивно мені про моє ж місто розповіла. При чому ми не земляки. От таке буває!

Книжки я поступово роздаю. Найскладніше з вузькоспеціалізованою літературою. Зацікавлення в мене пройшли, література залишилася. Важко знайти, кому віддати. Бібліотеки не люблю. Якось зі мною так порозмовляли, нібито я не віддаю книги, а забираю в них місячну зарплату всього колективу. Мені тяжко дається спілкування з бюджетною сферою...

Date: Sunday, 27 November 2011 06:43 pm (UTC)
From: [identity profile] anoushe.livejournal.com
О, бібліотеки і я не люблю. Але в цьому плані у нас зними повне порозуміння, бо вони мене також. Майже не бачила адекватних бібліотекарів. Мені дуже подобається анекдот про професію на літеру "б" :) Якби я його не чула, то могла б і сама вигадати, по гарячих слідах спілкування, так би мовити.

Мені шкода книжки роздавати. Я ж іх колись купувала сама, на свої кровні. Ну, або мої батьки. Мабуть, ще не відростила відповідний дзен :)

Date: Sunday, 27 November 2011 03:24 pm (UTC)
From: [identity profile] daf-andrew.livejournal.com
я свої книги успішно розпродав всі. Тепер ними користується хтось інший, кому вони потрібні, і хто був готовий інвестувати в них свої гроші.

Date: Sunday, 27 November 2011 03:25 pm (UTC)
From: [identity profile] daf-andrew.livejournal.com
це я про економічну літературу. художню я просто роздаю всім підряд після того, як закінчив читати, нічого в себе не тримаю.

Date: Sunday, 27 November 2011 05:02 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Вірний підхід! :-)

Date: Sunday, 27 November 2011 03:39 pm (UTC)
From: [identity profile] moy-compas.livejournal.com
ооо, вітаю! Київ таки непоганий, так:)

Date: Sunday, 27 November 2011 05:01 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Дякую!

ці 500 км на північ роблять різниці

Date: Sunday, 27 November 2011 04:02 pm (UTC)
From: [identity profile] bogoeb.livejournal.com
навіть 200 км між хряковим та дніпром -- вже відчувається: Я трішки осоловів свого часу, коли до дніпра у відрядження з`їздив

Re: ці 500 км на північ роблять різниці

Date: Sunday, 27 November 2011 05:01 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
О, так! Харків та Дніпро - це дві різні планети.

Date: Sunday, 27 November 2011 07:32 pm (UTC)
From: [identity profile] k0t1.livejournal.com
та не то шоб вже такі й різні :)
вітаю. Київ дійсно непоганий город. Але мене перебування в ньому трошки втомлює.

Date: Monday, 28 November 2011 05:33 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Хто живе у моря, біля лісів чи у горах не можуть бути однаковими. Навіть подібними бути не можуть.

Date: Sunday, 27 November 2011 08:01 pm (UTC)
From: [identity profile] chita-i.livejournal.com
Вважаю, що Київ не нагірше місто щоб жити. ) З ювілеєм!

Date: Monday, 28 November 2011 05:32 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Дякую!

Date: Sunday, 27 November 2011 11:08 pm (UTC)
From: [identity profile] chumacky-shlyah.livejournal.com
це не столичний снобізм, це жлобізм новоспечених "киян".

Date: Monday, 28 November 2011 05:31 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Можливо, мені пощастило з середовищем, але я на таких не натрапляв. Хіба тільки в інтернеті, але тут більш схоже на фігуру мовлення, а не на позицію.

Date: Sunday, 27 November 2011 11:41 pm (UTC)
From: [identity profile] shepita.livejournal.com
вітаю щиро!
це жахливе місто, у якому буває нестерпно жити. але для мене воно - дім, і я за ним уже страшенно скучила. через тиждень подорожей трохи на захід і більше на схід буду вже нарешті в Києві.

Date: Monday, 28 November 2011 05:30 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Творчі рефлексії з нестерпного життя у жахливому Лондоні породили цілий напрямок в англійській літературі. Може, і в нас щось подібне станеться.

Date: Monday, 28 November 2011 08:11 am (UTC)
From: [identity profile] shepita.livejournal.com
а я сподіваюся, що люди тут навчаться не хамити один одному і з'явиться нормальний громадський транспорт (чи мабуть, логічніше у зворотньому порядку), і жити стане не так нестерпно :)
хоча з напрямками в літературі - це добре.

Date: Monday, 28 November 2011 12:21 pm (UTC)
From: [identity profile] dmytro.livejournal.com
Мені, як киянину, який мандрує переважно Заходом і Центром України, цікаво було б почути більше про південний менталітет :)

Date: Monday, 28 November 2011 12:41 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Тема неосяжна. Розкидана по блогу. Я не є співцем рідного менталітету, бо інакше звідти не поїхав би. Якщо на пальцях, то тамтейший менталітет приблизно так відноситься до менталітету "української України", як менталітет Нового Світу до менталітету Старого Світу. У нас там справжній "плавильний казан", інші принципи формування спільноти, тому ані фольклорні націоналісти, ані етно-націоналісти, ані релігійні консерватори, там не мають перспективи. 200 років - це сива давнина. І корінні там всі, бо 200-300 років там не було нікого. Всі "панаєхалі".
А у побуті, так у нас там культура іскрометних пікіровок, а у киян - культура байок. На моїй першій роботі нас було двоє з Миколаєва і один з Одеси. Ми вранці готували собі кави та обмінювалися "смол ток", а місцеві лякалися, що ми сваримося, і от-от вибухне бійка.
Стосовно кухні - так то, взагалі, як дві різні країни. Помідори та сині в нас ростуть просто під ногами, а картопля - їжа ледачих готувати та приїжджих москалів. На чернігівській трасі купував якось сині в бабусі, так вона мене щиро запитала, а що з них готується. Звісно, ці відмінності з часом стираються, і якщо шкляри, андруховичи та тягнибоки не постараються, то невдовзі вже вся країна буде плавильним казаном.

Date: Monday, 28 November 2011 01:21 pm (UTC)
From: [identity profile] dmytro.livejournal.com
Дякую! До речі, сьогодні таким невеличким реактором, в якому переплавлюється Україна, справді є якраз Київ. Сподіваюся, на виході матимемо європеїзованого, в міру космополітичного, як мінімум тримовного українця...

Date: Wednesday, 30 November 2011 08:43 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Попри все Київ розвивається у напрямку справжньої столиці. І це добре. Хоча багатьом дискомфортно.

Date: Monday, 28 November 2011 01:28 pm (UTC)
From: [identity profile] dmytro.livejournal.com
А от цілу країну переплавити в гомогенну націю, звісно, не вдасться. Надтоми всі різні :) Та й навіщо?)

Date: Wednesday, 30 November 2011 08:45 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Гомогенізувати й не варто та й шкідливо, але якийсь більш виразний спільний знаменник, ніж фольклорний у совкультпросвітівській редакції, потрібний.

Профіль

kerbasi: (Default)
Pro Nihilo

March 2022

S M T W T F S
  12345
6789101112
13141516171819
20 212223242526
2728293031  

Популярні теги

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Sunday, 22 June 2025 05:56 pm
Powered by Dreamwidth Studios