kerbasi: (ναυτής)
[personal profile] kerbasi

У френд-стрічці пройшли обміни вербальними стусанами навколо циган. Мої ліво-ліберальні френдеси віртуально спробували пом’яти Негребецького, але більшість свідків, здається, скоріш на його боці. Я Негребецького не вважаю поганою людиною, інакше не читав би. На мою думку, він найбільш майстерно артикулює плекання образ, яке стало дуже популярним після приходу до влади агресивних україноненависників. Спробую пояснити, що до чого. Але пояснення поясненнями, а прихильникам плекання образ слід готуватися до можливих наслідків їхньої позиції.

Я виріс у місті, де циган було дуже багато. Звісно, я здебільшого їх бачив неподалік свого будинку: виключно жінок, які торгували привезеними моряками жуйками (50 копійок за пластинку у другій половині 70-х, щоб діти їх не купляли на заощаджені зі шкільних обідів гроші, батьки казали, що циганки ті жуйки самі роблять та отруту туди підсипають). Напевно, вони ще чимсь торгували, але це дітей не цікавило. А ще ми всі знали, де і в кого купують коноплю та саморобну «ширку» з маку. Передмістя таке є у Миколаєві – Широка Балка, де у населенні частка циган найбільша. І в самому місті траплялися місця, так би мовити, компактного проживання.

Отже, повсякдення сприяло вкоріненню стереотипів, тому можете собі уявити мій подив, коли з іншими циганами я перетнувся у спортивній секції. Нормальні хлопці, одного зі мною віку, після 8-го класу (теперішній 9-й) збиралися піти (і таки пішли) до ПТУ вчитися суднобудівним робітничим фахам. Не з Широкої Балки хлопці, з Варварівки. З Широкої Балки я близько нікого не знав. Батько мене потім познайомив з кількома циганами з їхнього заводу. Звичайні роботяги, нічого особливого. Це він так проти моїх підліткових «фашистських» переконань пробував боротися.

Звісно, існували ще й цигани-асимілянти, які повністю русифікувалися-советизувалися, жили не у своїх районах, а у міських бетонках і зайвий раз не згадували привселюдно про своє походження. І десь далеко, в уявних кришталевих палацах з вежами із слонової кістки існувала циганська творча та гуманітарна еліта з їхніми театрами, ансамблями, дослідженнями циганських діалектів, літературою та епізодичною публіцистикою за дружбу народів.

От що було важко з тими циганами зі спортивної секції, це коли після тренувань ми йшли до відомого у місті магазину «сотка» попити газировки, а там поруч – місце «полювання» гадалок та торгівок. Тут і починалися суперечки, і наші цигани завжди були на боці своїх криміналізованих соплемінників. Звісно, це сприяло закріпленню стереотипу, що скільки цигана не годуй, а він все одне в душі крадій коней, майна та навіть дітей.

Я тепер розумію, чому саме так траплялося. Якщо циган скоїть злочин, його «в’яже» нециганська міліція, розслідує справу нециганський слідчий, судить нециганський суд. В цих умовах психологічно дуже важко пересічному цигану не дивитися на ситуацію через протиставлення «свій – чужий», і це підсилювалося тим, що й оточення ж не було надто приязним до циган. Щоб дивитися на ситуацію не з національно-племінних, а з загальнолюдських позицій потрібна неабияка мудрість та внутрішня сила, якої чекати від випускників ПТУ не варто. А інтелігенція – вона ж у кришталевому палаці з вежею із слонової кістки. На жаль, така поведінка тільки сприяла вкоріненню негативних стереотипів, а позитивний досвід спілкування з циганами перекреслювався негативним, бо начебто самі «позитивні цигани» його ж перекреслювали позірною толерантністю до «своїх» злочинців.

Подібно поводяться тепер і численні українські інтелектуали, що можна спостерігати з наших же суперечок у ЖЖ за останні тижні навколо політ коректності, з «єврейського питання», а тепер ще й через циган. Всі аргументи редукуються до «хто перший почав». На кожну критику ксенофобської ескапади, обов’язково з’явиться «захисник українців» і почне міркування, що, мовляв, українців всі ображають, а відповісти на образи - забороняється, нібито йдеться не про відлуння дуелей в інформаційному просторі між пропагандистами з різних фронтів, а про особисто Кагановича, Валуєва та Єкатерину ІІ, які сидять просто перед ображеними.

На жаль, коли образа болить, досвід інших та свій власний у минулому нічого не вчить. В такому разі варто психологічно готувати себе до наслідків. А наслідком буде подальша фрагментація суспільства, ізоляція україномовної її частини, і підживлення негативних стереотипів про українців, які попри всі старання організованих тролів з Півночі, не дуже прищеплялися російськомовному населенню, але напевно тепер процес піде легше.

Всі необхідні посилання до теми тут:

http://maryxmas.livejournal.com/3308973.html

Ще одна думка до теми:

http://morreth.livejournal.com/1930025.html

Disclaimer: я готовий вживати слово «ром» замість «циган» і періодично, мабуть, буду до нього призвичаюватися. Але обов’язковим для себе вважатиму, якщо почую прохання про це саме з боку циганських громад.

Date: Monday, 14 January 2013 12:57 pm (UTC)
From: [identity profile] morreth.livejournal.com
На жаль, це замкнене коло: неприязнь посилює маргіналізацію, маргіналізація сприяє криміналізаці, криміналізація посилює наприязнь. І da capo.

Date: Monday, 14 January 2013 10:19 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Ніхто ніколи серйозно не вчив тут спілкуватися з не подібними собі. Так, тільки гасла бали. А тепер вже й немає кому і ніхто не слухатиме. Тепер тут ображені домінують.((

Date: Monday, 14 January 2013 01:13 pm (UTC)
From: [identity profile] dniprovska.livejournal.com
Усі ми на когось ображені. От шановного Кербасі, напевно, образив якийсь селюк - і з тих пір він став принциповим противником усіх селюків :))

А взагалі, це не розумно переносити образу з окремої персони/групи персон на всю спільноту.

Date: Monday, 14 January 2013 09:08 pm (UTC)
From: [identity profile] o-teren.livejournal.com
До речі, наштовнули ви мене на "вихід": треба для "поганих циган" придумати якесь узагальнююче найменування, накшталт "селюків", і ганити їх, на чім світ стоїть. А там хай самі цигани переймаються, хто там і що. Тут, головне, щоб назва була не обтічна: не якісь там "наркоторгівці", або "кишенькові злодії", а от саме щоб виключно з циганами асоціювалось. Бо ж ніхто "селюків" з євреями, чи навіть росіянами не асоціює - однозначно ясно, хто ті "селюки" по національності.

(no subject)

From: [identity profile] dniprovska.livejournal.com - Date: Monday, 14 January 2013 09:12 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] o-teren.livejournal.com - Date: Monday, 14 January 2013 09:26 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] dniprovska.livejournal.com - Date: Monday, 14 January 2013 09:44 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] o-teren.livejournal.com - Date: Monday, 14 January 2013 09:55 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] jabogdan.livejournal.com - Date: Monday, 14 January 2013 09:26 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] o-teren.livejournal.com - Date: Monday, 14 January 2013 09:57 pm (UTC) - Expand

Date: Monday, 14 January 2013 10:20 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Я ім проста очінь сільна завідую.)

(no subject)

From: [identity profile] dniprovska.livejournal.com - Date: Monday, 14 January 2013 10:42 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Tuesday, 15 January 2013 08:37 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] jabogdan.livejournal.com - Date: Tuesday, 15 January 2013 09:52 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Tuesday, 15 January 2013 11:51 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] jabogdan.livejournal.com - Date: Tuesday, 15 January 2013 12:39 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Tuesday, 15 January 2013 10:23 pm (UTC) - Expand

Date: Monday, 14 January 2013 01:21 pm (UTC)
From: [identity profile] b-al-u.livejournal.com
Мене завжди дуже смішила поведінка РЛО (http://lurkmore.to/%D0%A0%D0%9B%D0%9E). Отож і український їх аналог не менш цудний та шкідливий.
Edited Date: Monday, 14 January 2013 03:15 pm (UTC)

Date: Monday, 14 January 2013 10:35 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Кумедно, що в умовах України йде змагання між ображеними. Тут що русскіх, що українців, що євреїв, що будь-кого - всіх ображають.

(no subject)

From: [identity profile] b-al-u.livejournal.com - Date: Tuesday, 15 January 2013 06:09 am (UTC) - Expand

Date: Monday, 14 January 2013 01:30 pm (UTC)
From: [identity profile] anoushe.livejournal.com
А що не так зі словом "цигани"? Воно не подобається представникам етносу? Питаю, бо я ніколи не чула, щоб воно саме по собі мало негативний віддінок.

Date: Monday, 14 January 2013 02:01 pm (UTC)
From: [identity profile] b-al-u.livejournal.com
Воно не подобається політкоректним, інтелегентним людям. Циганам, наскільки я знаю, пофіг. Воно приблизно як негр, у америці.

(no subject)

From: [identity profile] nehrebeckyj.livejournal.com - Date: Monday, 14 January 2013 02:08 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] b-al-u.livejournal.com - Date: Monday, 14 January 2013 03:05 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] anoushe.livejournal.com - Date: Monday, 14 January 2013 02:12 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] b-al-u.livejournal.com - Date: Monday, 14 January 2013 03:05 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] maliuk.livejournal.com - Date: Thursday, 17 January 2013 09:27 am (UTC) - Expand

Date: Monday, 14 January 2013 04:34 pm (UTC)
From: [identity profile] candrika.livejournal.com
"Цигани" - то не самоназва, і негативний відтинок має (наскільки я розумію, не лише в українській мові). Те саме з англійським варіантом.
Тут нижче пишуть, що українським байдуже, як їх називають, можливо це й так, але я б не стала поспішати, без якогось ширшого обговорення чи аналізу, бо тема їх назви - не локально-українська, а міжнародна, і питання їх назви в інших країнах стоїть, ними ж і підняте.

Це приблизно як питання про чорних - навіть якщо українським байдуже, якщо їх називатимуть неграми, саме слово негр набуло такої глибини неполіткоректності в міжнародному просторі, що, хоч-не-хоч на український дискурс теж впливає...

Або назва "ескімосів", яка вважається глибоко неполіткоректною, скажімо, в Канаді вже досить довгий час, але частково чи повністю прийнятною досі в деяких інших країнах, де вони живуть і де їм ніби-то байдуже, що їх називають ескімосами.

Тобто, питання часу і свідомості з одного боку, і питання небайдужості чи байдужості зі сторони самих носіїв назви - з іншого. Тобто, як Кербасі слушно зауважив - якщо вони самі проти, щоб їх називали "циганами" - тоді це міняє нагальність зміни назви.

Date: Monday, 14 January 2013 10:24 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Провідні установи з питань коректності, а саме ООН, ЄС та Бібліотека Конгресу США рекомендують "ромів". Детальніше можна у Вікіпедії почитати (англомовній).

(no subject)

From: [identity profile] anoushe.livejournal.com - Date: Tuesday, 15 January 2013 08:16 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Tuesday, 15 January 2013 08:44 am (UTC) - Expand

Date: Monday, 14 January 2013 01:33 pm (UTC)
From: [identity profile] anoushe.livejournal.com
Як побачу таке в пана Негребецького, аж плакати хочеться. Все сподіваюся, що це він так чи жартує, чи іронізує, чи ще щось несерйозне робить...

Date: Monday, 14 January 2013 01:43 pm (UTC)
From: [identity profile] nehrebeckyj.livejournal.com
Ксенофоби не жартують.

(no subject)

From: [identity profile] anoushe.livejournal.com - Date: Monday, 14 January 2013 01:58 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] nehrebeckyj.livejournal.com - Date: Monday, 14 January 2013 02:01 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] anoushe.livejournal.com - Date: Monday, 14 January 2013 02:09 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] nehrebeckyj.livejournal.com - Date: Monday, 14 January 2013 02:13 pm (UTC) - Expand

Даєш лунікізацію України!

From: [identity profile] pan-baklazhan.livejournal.com - Date: Monday, 14 January 2013 02:43 pm (UTC) - Expand

Re: Даєш лунікізацію України!

From: [identity profile] odyn-owl.livejournal.com - Date: Monday, 14 January 2013 06:37 pm (UTC) - Expand

Re: Даєш лунікізацію України!

From: [identity profile] odyn-owl.livejournal.com - Date: Monday, 14 January 2013 07:20 pm (UTC) - Expand

Re: Даєш лунікізацію України!

From: [identity profile] odyn-owl.livejournal.com - Date: Monday, 14 January 2013 07:48 pm (UTC) - Expand

Date: Monday, 14 January 2013 02:31 pm (UTC)
From: [identity profile] ak-possum.livejournal.com
До циган в українців якась особлива любов. Памятаю, десь на початку 90-х (коли ще траплялися у масовій пресі дані про цікаві і нештучні соц-опитування) у якійсь центральній газеті писали про дослідження толерантності українців щодо різних націй. Респондентам пропонувалося оцінити приязнь-неприязнь до "інородця" за 10-бальною шкалою від 1 (віддам дитину заміж) до 10 (на одному полі не присяду). Нації були розкласифіковаі, звичайно, умовно - наприклад, усі чорношкірі були обєднані у клас "негри". Так от. 10-балів толерантні пост-радянські українці не дали нікому. Негри отримали 6 балів. Росіяни - 2. А рекордсменами виявилися - цигани. Вони набрали 7 балів, більше за негрів))). І була там ще одна цікава особливість. Тоді ще (1992 чи 3-й...) за ідеєю соборності "великий українських брат" не слідкував так пильно, і автори опитування розділили українців на два різновиди - "західних" і "східних", і вони у опитуванні йшли різними командами. Так от, західні у східних і східні у західних також набрал по 2 бали (а не 1))) - як росіяни.

Date: Monday, 14 January 2013 03:13 pm (UTC)
From: [identity profile] b-al-u.livejournal.com
А чим негри завинили? Я ще розумію кавказці чи ба араби. Кому вони у ті часи заважали?

(no subject)

From: [identity profile] ak-possum.livejournal.com - Date: Monday, 14 January 2013 04:35 pm (UTC) - Expand

Date: Monday, 14 January 2013 09:25 pm (UTC)
From: [identity profile] o-teren.livejournal.com
Колись знаходив отаке: http://www.saske.sk/cas/archiv/2-2004/panina.html. (Втім розумні люди пишуть, що з цими результатами треба бути досить обережним, бо й методика була придумана не для заміру "ксенофобії", а для ступеня інтегрованості різних нац.груп в американське суспільство, й застосовувати її слід лише для стабільних суспільств і т.п., проте дані все одно цікаві, як на мене.)
Edited Date: Monday, 14 January 2013 10:56 pm (UTC)

(no subject)

From: [identity profile] ak-possum.livejournal.com - Date: Tuesday, 15 January 2013 04:43 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Monday, 14 January 2013 10:25 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] candrika.livejournal.com - Date: Tuesday, 15 January 2013 02:25 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Tuesday, 15 January 2013 08:54 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] candrika.livejournal.com - Date: Tuesday, 15 January 2013 08:25 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Tuesday, 15 January 2013 10:30 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] candrika.livejournal.com - Date: Wednesday, 16 January 2013 12:08 am (UTC) - Expand

Date: Monday, 14 January 2013 06:58 pm (UTC)
From: [identity profile] surikat13.livejournal.com
Мої ліво-ліберальні френдеси віртуально спробували пом’яти Негребецького, але більшість свідків, здається, скоріш на його боці.
бугаг.
ліво-ліберали проти ліво-авторитаристів.
сучасне европейське суспільство in action, а українці все ж таки за більшістю маркерів саме европейське суспільство, жере себе само.
хай жере, посміхаємось й махаємо, махаємо й посміхаємось.
може й збудеться моя мрія і я побачу Україну вільну від лівацької парадигми.


(deleted comment)

Date: Monday, 14 January 2013 09:18 pm (UTC)
From: [identity profile] o-teren.livejournal.com
Як на мене, слушне зауваження: при нормальній роботі міліції (та й взагалі держави), у більшості таких тем запал значно б притух.

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Monday, 14 January 2013 10:27 pm (UTC) - Expand

І мене запишіть у ксенофоби

Date: Monday, 14 January 2013 08:18 pm (UTC)
From: [identity profile] toprunner.livejournal.com
Бачив порядних циган тільки у фільмі про Будулая, особистий досвід завжди був негативним.

Re: І мене запишіть у ксенофоби

Date: Monday, 14 January 2013 10:28 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
І що тепер, газенваген?

Re: І мене запишіть у ксенофоби

From: [identity profile] toprunner.livejournal.com - Date: Tuesday, 15 January 2013 04:57 am (UTC) - Expand

Re: І мене запишіть у ксенофоби

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Tuesday, 15 January 2013 08:20 am (UTC) - Expand

Date: Monday, 14 January 2013 10:05 pm (UTC)
From: [identity profile] nik-adams.livejournal.com
Цигани- окреме питання. Тут мова йде навіть не про ксенофобію. На відміну від негрів чи азіатів вони співіснують з нами вже багато столітть, Україна для них така ж батьківщина, як і для нас. Вони сприймаються не як чужаки, а, радше, як паразити. І якщо ті ж араби, китайці якось інтегруються в наше суспільство, засновуючи свій бізнес, сплачуючи податки, то ромів цілком задовольняє їх становище. У них нема ні бажання щось змінювати, ні необхідності. Та й українці призвичаїлися до своїх неспокійних сусідів, якім вистачає розуму не красти, де живуть. Найближчим часом надії на те, що щось зміниться нема.

Date: Monday, 14 January 2013 10:32 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Авжеж, а ненавидять паразитів-циган представники народу, який дозволив побудувати на своїй землі клептократичний режим і голосує за гречку. Це якщо вже продовжувати узагальнювати.

(no subject)

From: [identity profile] jabogdan.livejournal.com - Date: Tuesday, 15 January 2013 06:05 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Tuesday, 15 January 2013 08:31 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] jabogdan.livejournal.com - Date: Tuesday, 15 January 2013 12:43 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] jabogdan.livejournal.com - Date: Tuesday, 15 January 2013 03:27 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Tuesday, 15 January 2013 10:32 pm (UTC) - Expand

Так, між іншим

Date: Monday, 14 January 2013 10:20 pm (UTC)
From: [identity profile] docent030.livejournal.com
Цікаво, чому "дойчі" на "німців" не ображаються, а "юдеї" (чи яка там у них самоназва) на "жидів" нерівно дишуть? Про негативну реакцію "ромів" на "циган" не чув.

Re: Так, між іншим

Date: Monday, 14 January 2013 10:33 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Тому що у дойчів немає комплексу національної меншовартості.
А про ромів-циган почитайте в англомовній Вкіпедії, так написано про це питання. Дійсно, ініціатива йде злебільшого не від самих циган.

Re: Так, між іншим

From: [identity profile] candrika.livejournal.com - Date: Tuesday, 15 January 2013 02:04 am (UTC) - Expand

Re: Так, між іншим

From: [identity profile] docent030.livejournal.com - Date: Tuesday, 15 January 2013 08:38 pm (UTC) - Expand

Re: Так, між іншим

From: [identity profile] candrika.livejournal.com - Date: Tuesday, 15 January 2013 08:50 pm (UTC) - Expand

Re: Так, між іншим

From: [identity profile] docent030.livejournal.com - Date: Tuesday, 15 January 2013 09:45 pm (UTC) - Expand

Re: Так, між іншим

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Tuesday, 15 January 2013 10:36 pm (UTC) - Expand

Re: Так, між іншим

From: [identity profile] docent030.livejournal.com - Date: Tuesday, 15 January 2013 10:54 pm (UTC) - Expand

Re: Так, між іншим

From: [identity profile] candrika.livejournal.com - Date: Wednesday, 16 January 2013 02:16 am (UTC) - Expand

Date: Tuesday, 15 January 2013 09:02 pm (UTC)
From: [identity profile] aniol7.livejournal.com
у мене щодо циган дві асоціації:
дитяча - цигани б"ються! і ми дітиська бігли дивитись, нам це видовище компенсувало відсутність у дитинстві трилерів - бились жорстоко, на ножах, до смерті, потім вся вулиця довго була червоною від крові. таке траплялось майже кожного тижня, потім якось минуло;
доросла - пропав мій колишній студент, його шукали роки півтора, казали, що то було викрадення-помста батькові-прокуророві за щось там, врешті знайшли, очевидно теж завдяки тому, що батько займав відповідну посаду і міг натиснути - знайшли на Галицькому ринку у Львові, у стані зомбі - продавав наркоту - його теж відповідно тримали на наркотиках - лікарі казали, ще кілька місяців, і не порятували б,хлопця практично використовували як біомасу, поки б не загнувся. Так що своїм дітям я б наполегливо розповідала про циган страшилки, щоб ті трималися від них подалі, при всій толерантності....

Date: Tuesday, 15 January 2013 10:34 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Науково це називається "етнічне профілювання". На заході суперечки йдуть навколо використання поліцією етнічного профілювання. Чимало аргументів "за" (переважно з практики поліції) і проти (переважно з досвіду постраждалих від помилок профілювання).

Date: Tuesday, 15 January 2013 10:06 pm (UTC)
From: [identity profile] candrika.livejournal.com
Не ображуся, звичайно, - на що тут ображатися? В певних ситуаціях може й за комплімент сприйму.

А про конфліктний досвід - то десь в попередніх гілках вже хтось писав, і я погоджуся, що конфліктних ситуацій в мене найбільше було з нашими рідними биками. То що мені тепер через це погано до всіх україномовних ставитися, чи як?

Це на якій стадії еволюційного розвитку треба перебувати, щоб робити висновки на рівні ворони, і вважати, що це нормально коли ти людина, а не ворона?

Date: Tuesday, 15 January 2013 11:02 pm (UTC)
From: [identity profile] docent030.livejournal.com
==і я погоджуся, що конфліктних ситуацій в мене найбільше було з нашими рідними биками
Та мабуть і в мене (правда я з російськомовного регіону), але це - "внутрівидовий" конфлікт, тут інші правила

==Це на якій стадії еволюційного розвитку треба перебувати
Мавп вам буде достатньо? :)

З вашого дозволу перейду на особистості, - ви за освітою хто?
Ой, та ви ще й дівчина!.. То не ви, часом, Негребецькому тумаків давали

Date: Thursday, 17 January 2013 09:35 am (UTC)
From: [identity profile] sergm.livejournal.com
Все вірно. Цигани, жиди, негри, араби тощо мають більше прав уособлювати наше майбутнє, ніж "зиготи", які будь-яка вільна жінка має повне право нищити, аби не заважали їй спокійно крокувати до власної домовини…
Edited Date: Thursday, 17 January 2013 09:35 am (UTC)

Date: Tuesday, 22 January 2013 02:53 am (UTC)
From: [identity profile] vent-de-la-mer.livejournal.com
// На жаль, така поведінка тільки сприяла вкоріненню негативних стереотипів, а позитивний досвід спілкування з циганами перекреслювався негативним, бо начебто самі «позитивні цигани» його ж перекреслювали позірною толерантністю до «своїх» злочинців.//

Мабуть, щось подібне було з довоєнним антисемітизмом.

А взагалі, боюсь, що це стосується дуже багатьох етнічних та культурних меншин...

Date: Tuesday, 22 January 2013 02:58 am (UTC)
From: [identity profile] vent-de-la-mer.livejournal.com
// А наслідком буде подальша фрагментація суспільства, ізоляція україномовної її частини, і підживлення негативних стереотипів про українців//

Не так давно я намагався висловити схожу думку у статті (http://texty.org.ua/pg/article/editorial/read/34091/) про творчість Шкляра. Але народ образився: як же ж так?! українця "показали героєм", а ти!..

(no subject)

From: [identity profile] iglusha.livejournal.com - Date: Thursday, 31 January 2013 07:57 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] vent-de-la-mer.livejournal.com - Date: Friday, 1 February 2013 01:51 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Friday, 1 February 2013 06:26 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] vent-de-la-mer.livejournal.com - Date: Saturday, 2 February 2013 07:43 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] vent-de-la-mer.livejournal.com - Date: Saturday, 2 February 2013 07:48 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Saturday, 2 February 2013 08:09 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] vent-de-la-mer.livejournal.com - Date: Sunday, 3 February 2013 01:09 am (UTC) - Expand

Профіль

kerbasi: (Default)
Pro Nihilo

March 2022

S M T W T F S
  12345
6789101112
13141516171819
20 212223242526
2728293031  

Популярні теги

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Monday, 11 August 2025 06:24 pm
Powered by Dreamwidth Studios