kerbasi: (Default)
[personal profile] kerbasi
... порушену кілька днів тому.

Я постійно шукаю, що послухати, бо я – людина радіо. Останні два тижні перед  російськими виборами вирішив послухати Ехо Москви, бо чомусь ніколи його раніше не слухав. На жаль, виборча тематика спотворила нормальний зміст програм, і по ним тепер важко було судити про якість і інтелектуальну насиченість ефіру. До того ж, за той час, що я існую без російського інформаційного поля, а це вже чимало років, я втратив відчуття пульсу їхніх подій, і основні протагоністи мені тепер не відомі. От довелося, наприклад, гуглити, хто такий Навальний. Насправді, там практично кожне прізвище гуглити потрібно, бо з другої половини 90-х там вже нова генерація виросла.

Наближаючись до Еха Москви, я сподівався, що це буде російським варіант Радіо Свобода, тобто така само якість, така ж інтелектуальна напруга, але на російському матеріалі на відміну від радіостанції, фінансованої Конгресом США. На моє розчарування, ведучим Еха до ведучих РС далеко. З цікавістю був почав слухати Юлію Латиніну, чиї афоризми до мене долітали через різні блоги, але до безпосереднього ознайомлення з її творчістю в мене руки не доходили, але вона виявилася простою тіткою з нерадіофонічним голосом, задиханням, потоком совітсько-інтелігентських банальностей , які викривають брак ерудиції та знань сучасного світу, до того ж промовляє вона свої тексти з  численними повторами, що неабияк дратує. Не вмієш з голови – пиши тези або взагалі читай з листа...

Отже, експеримент з тимчасовим поверненням до російського «непутинського» інформаційно-культурного поля провалився. Що я й передбачав.

На жаль, Україна не має й такого. Все, що має Україна – це «Українська правда», доволі безпринципний ресурс з публіцистикою рівня практиканта молодших курсів журфаку та срачем у коментарях, аморфний «Український тиждень», який як не тужиться видати інтелектуальну публіцистику – виходить тільки емоційний галас, та й він - не дуже переконливий, на рівні поганенького актору. В ефірі ми, взагалі, нічого не маємо.

За таких умов просто смішно сперечатися, на скільки років ми випереджуємо російське суспільство. Та ні на скільки не випереджуємо! Різниця – як різниця між болотами різних кліматичних та географічних зон.  А якщо вимірювати наявність інтелектуальної верстви, її сучасність, світську орієнтацію та урбанізованість – то відстаємо, як би не на півсторіччя. Втім, для багатьох українців те, що я називаю відставанням, є перевагою. На жаль…      

Date: Thursday, 8 December 2011 09:42 am (UTC)
From: [identity profile] henyk.livejournal.com
Ти намагаєшся аналізувати багатовимірний просторовий процес лише в одній площині (проектуєш його на одну координатну вісь), на жаль...

Date: Thursday, 8 December 2011 09:54 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Ця одна вісь - це я сам. З різних причин мені некомфортно як в російському культурному полі, так і в українському. По-різному некомфортно. Там - через імперськість або шмарклі інтелігентів-чистоплюїв, а тут - через архаїчність та шмарклі інтелігентів-народників. Що те, що інше - однаково антицивілізаційні інтенції, від яких мене нудить. Можливо, є якісь інші виміри у цих культурних полях, а я існую не у ЗД, а а у 2Д, але поки що воріт в інші світи-дискурси не знайшов.

Date: Thursday, 8 December 2011 09:58 am (UTC)
From: [identity profile] henyk.livejournal.com
Зроби паузу... але "твікса" не їж! ;)))

Date: Thursday, 22 December 2011 02:56 pm (UTC)
From: [identity profile] spitfire38.livejournal.com
є не зовсім потужний, але, як на мене, до біса гарний інформресурс для дітей - називається "Професор Крейд", ще такий щомісячний журнал націонал-космополітичного спрямування.
єдиний місцевий інформресурс, що я на нього зробив підписку )))

Date: Thursday, 8 December 2011 10:00 am (UTC)
From: [identity profile] je-suis-la-vie.livejournal.com
Ну я за роки підібрав собі RSS лінію з різною стилістикою, тому я невіть не знаю, про шо ти. Радіо Ера ФМ, може ти зараз сміятимешся, але воно навіть будучи за моїми мірками доволі убогим - не корпуси випереджає Єху Москоу...
Але я не наполягатиму... Як хоч. :)

На ось тобі для розваги почитай (зони сам пододавай, прибравши пробіл і поставивши крапку)

becky-sharpe livejournal.com
artem-akopian livejournal.com (оцей тип дійсно цікавий: типовий руССССкій в першому поколінні :))

Date: Thursday, 8 December 2011 10:12 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Ні, Ера ФМ для мене померла з 2006-го. Як і Радіо Київ. До того ж я не виношу додзвонювачів. На ЕМ хоча б смс-голосування, а не дзвінки придурків з браком спілкування.

Мені, в принципі, є, що слухати. Біда тільки у тому, що скрізь йде деінтелектуалізація, тому розумні передачі всього тижня той самої РС я можу переслухати за один вечір, за другий вечір - BBC World Service. От і вдаюся до розширення географії.

Date: Thursday, 8 December 2011 10:29 am (UTC)
From: [identity profile] je-suis-la-vie.livejournal.com
Це зараз нема, не знаю чого прибрали, але мені ті голосування все одно не істотні, бо як казали ведучі зачитуючи результати смс голосувалок, коли якийсь социк чи коммік приходив туди потусити і голосування було не на його користь з відривом у 95% відсотків: "Ну ви ж розумієте, що це голосування не репрезентативне.".
Деінтелектуалізація - вона й без того скрізь, навіть в книжках. Ти ще скажи, що у кацапів є Дарья Донцова, а у нас - ох горе горе - і такого нема.
Та я щасливий з того, шо й такого нема, а якщо і є, то такі "пІсатєлі" пишуть виключно православним суржиком, - хоч в історії не мараючи української мови такою гидотою. Колись при розкопках через 2000 років, археологи вважатимуть кацапів нацією дикунів та дегенератів, а українців (не знайшовши такої ж літератури українською - нацією геніїв :) Жартую.)
Хтось мудрий не прийняв 1993 році програму підтримки українського кінематографу. Це був хтось ДУУУЖЕ мудрий, хоча я тоді рвав і метав від ненависті, а сьогодні готовий розцілувати того хтося мудрого, інакше мали б ми зараз той убогезний сінематограф а ля "прі паттершке фідіральнава бла-бла-бла"... А відтак у нас буде свій Голівуд (конгломерат приватних кінокомпаній), а у кацапів років через 50 після створення нашого Голівуду... а може й через 100, вони ж без "сильної руки" і туалетного папірця собі не відірвуть.

Date: Thursday, 8 December 2011 10:35 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Я не знаю, що вони там роблять за федеральної підтримки, але уявляю собі, щоб робилося у нас. Як у нас робляться книги за державний кошт, що навіть на обкладинці прапор догори дригом, ми знаємо. Кіно було б таким же.

Голосувалки можна не слухати - їх оголошення, це ж якась хвилинка, але коли на Радіо Ера дзвонять додзвонювачі, то ж зовсім інше:
http://kerbasi.livejournal.com/30470.html

Date: Thursday, 8 December 2011 10:55 am (UTC)
From: [identity profile] je-suis-la-vie.livejournal.com
На ось іще http://skrynia.com

Date: Thursday, 8 December 2011 11:26 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Я знаю. Це музична. Мені розмовні потрібні.

Date: Thursday, 8 December 2011 10:11 am (UTC)
From: [identity profile] smijana.livejournal.com
На радіо "Культура" є цікаві передачі.

А на проводовому радіо щоденні 5-10хвлинки "Мить історії" Юрія Шаповала - це взагалі міні-шедеври, завжди так цікаво і свіжо що щелепа відвисає. Відчувається почуття гумору, інтелект, глибока обізнаність (і особиста присутність у інших країнах чи місцях, про які розповідь), рівень культури автора - просто насолода. І жодного зайвого слова чи патетики чи чогось за що стає незручно (перед невідомо ким).
Я не впевнена що такого рівня "миті історії" є в Росії.

Date: Thursday, 8 December 2011 10:19 am (UTC)
From: [identity profile] je-suis-la-vie.livejournal.com
Ням. 100500 плюсів вам. :)

Date: Thursday, 8 December 2011 10:20 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Дротового радіо в мене немає, та й історія України мене не цікавить, а "Культуру" послухаю - дякую! Тільки в них практично немає аудіо-архіву, щоб можна було слухати "он деманд", а не бути рабом програмної сітки. Це - суттєвий мінус.

Date: Thursday, 8 December 2011 11:32 am (UTC)
From: [identity profile] ridah.livejournal.com
Ааааа, лють яка. Вгадайте з 3 разів, кого славив історик Шаповал, коли він був ще радянським а не українським істориком :)

Date: Thursday, 8 December 2011 11:43 am (UTC)
From: [identity profile] smijana.livejournal.com
НєЮ краще вгадайте з трьої разів які я пісеньки співала у своїй радянській школі? :))
пятнадцааать республиик, пятнадцать сестер..
Взвейтесь кострами синие ночи
дан приказ ему на запад
Там вдали за рекой загорались огни..

Ну і що тепер, я гірша українка за тих, хто тоді не співав (бо пощастило вчитися, наприклад, у ГДР) - а тепер не знає і не відчуває ні мови, ні культури, ні історії?..

Для того щоб бути істориком - треба мати вищу освіту. А вищу освіту в срср всі ми отримували в одному місці - в радянській системі освіти. І працювали ВСІ у радянських наукових установах - як математики чи фізики, так і історики та культурологи.
Інша річ - понаднормові "славословія" чи підлабузництво. маєте факти - давайте посилання, а всім закидати хто посмів народитися і працювати в епоху срср - це несерйозно.
Ті люди нічим не гірші і не більш продажні за деяких представників покоління сучасних журналістів, наприклад, яке народилося при незалежності - але за вигідну пропозицію напишуть все що завгодно, аби лише видання оплатило. Кого вони славлять за гроші?.. - сучасних олігархів, акторів, артистів.
Люди завжди однакові, і завжди думають що чаша ця їх омине..

Date: Thursday, 8 December 2011 12:25 pm (UTC)
From: [identity profile] ridah.livejournal.com
Всіх вчили і всі співали, але дехто вистрибував з штанців щоб заспівати голосніше за інших.
http://www.biblus.ru/Default.aspx?auth=69g0a4a0

Date: Thursday, 8 December 2011 01:06 pm (UTC)
From: [identity profile] smijana.livejournal.com
Дякую за інформацію, буду знати про весь його доробок праць, а не лише за останні 20 років.
Відкрити почитати, правда, не вдалося ті його праці про КПРС, але репутацію підмочено, звичайно.

А шкода.. тепер як і Чайковський (хороший же композитор) викликає певне інстинктивне несприйняття (через зайві знання щодо його сексуальних вподобань), так і Шаповал (хороший же ведучий сучасної передачі) буде викликати іншого роду несприйняття.

Date: Friday, 9 December 2011 05:36 pm (UTC)
From: [identity profile] maryxmas.livejournal.com
то, певно, ви тепер і класики не читатимете, і голівудьских фільмів не дивитеметесь?

Date: Monday, 12 December 2011 08:22 am (UTC)
From: [identity profile] smijana.livejournal.com
Та я що - я як всі, як всі ті, хто через "заплямованість репутації в минулому" відкидає професійні чи мистецькі здібності і талант у сучасному. :)

По-правді кажучи, я трохи блефувала. Але в якійсь мірі це і правда: душа відкривається і віриться лише тому митцю, у якого продукт назовні співпадає з його наповненням всередині. Інакше виникає сумнів у щирості і якості, чистоті того, що вкладено в його роботу. Це як кухар, який робить смачний хліб але при цьому не миє руки і є антисанітарійним по запаху і зовнішньому вигляду. Може і смачно і по продукту не відчувається- але бридко, якщо знаєш хто його спік, той хліб.

Аж так на мене подробиці біографії не впливають, але зізнайтеся, знаючи що ваш добрий знайомий, талановитий профі у котрійсь справі, є водночас домашнім садистом чи сексотом, зробив якусь велику підлість другові чи ще щось таке має у собі, що у Вас особисто викликає категоричне чи дуже сильне несприйняття - значно важче захоплюватися його професійними навичками і талантами. Знаю чоловіків яких буквально трусить від нетрадиційної орієнтації (я ставлюся спокійно, про Чайковського більш іронізувала ніж казала правду, хоч і не зовсім неправду казала :) )
"Ліки" від цього - нечуливість до будь-яких вчинків чи характеристик людей або тотальна повага до всіх, включно зі всіма хто переступає власні уявлення про "честь", "порядність", "людяність" і т.і. - тоді ніщо не впливатиме на сприйняття як мистецтва, так і літератури чи будь-якого іншого інтелектуального продукту, хто би його не видавав: Гітлер, Нерон, Каганович чи Ван Гог.

Date: Monday, 12 December 2011 08:23 am (UTC)
From: [identity profile] smijana.livejournal.com
"то, певно, ви тепер і класики не читатимете, і голівудьских фільмів не дивитеметесь? "

Я роблю так: не читаю ніяких біографій і не лізу у чужу "брудну білизну" та історії з минулого, по можливості.
"Менше знаєш - міцніше спиш". :)

Хоч часто це підводить. Бо минуле людини дозволяє бути уважнішим до її вчинків і у теперішньому і бачити те, що одразу не побачиш якщо нічого про неї не знаєш - як у гарному сенсі так і в негативному.

Date: Friday, 9 December 2011 06:49 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Як сексуальні преференції композитора можуть впливати на настільки абстрактне мистецтво, як музика? Література, живопис, скульптура - я б ще зрозумів...

Date: Friday, 9 December 2011 05:17 pm (UTC)
From: [identity profile] gluk16.livejournal.com
так він працював в Інституті історії КПРС. Дивно було б, якби там працював - і не писав про КПРС "солідні" фоліанти по 16-20 с. Воістину - вистрибував зі штанців: написав чотири зошити по 20 с.

Причому, за період 1978-1988. (Праці 1990-х рр. слід потримати в руках, щоб зрозуміти, про що там йдеться, адже заголовки більш нейтральні). Рахуємо: за 10 років близько 80 сторінок. Тобто в рік - по 8 сторінок. Воістину, славословіє!

Та й середній період між к.і.н. та д.і.н. - 6 років. Рахуємо: 1978 + 6 = 1994. Тобто перепрошую: 1978 + 16 = 1994. 16 років не отримувати доктора наук. А потім отримати? І ще й потім бути запрошуваним в Гарвард, КІУС, Вищу школу соціальних наук (Париж) та інші наукові інститутції буржуазного Заходу показують, що він не просто змінив вивіску. А таки фахівець.

Date: Friday, 9 December 2011 05:23 pm (UTC)
From: [identity profile] ridah.livejournal.com
Так-так, спецслужби відловлювали справжніх патріотів і заганяли силою працювати в Інститут історії КПРС, їхні родини брали в заручники - слав партію, або капець твоїм діточкам і жінці. І патріоти, ковтаючи гіркі сльози, вимучували з себе відповідні твори. Але незламний Шаповал писав 16-20 сторінок, хоча від нього вимагали 25-30.

Date: Friday, 9 December 2011 05:55 pm (UTC)
From: [identity profile] gluk16.livejournal.com
ні, звісно ж патріоти не йшли працювати на цю злочинну владу, а поволі вмирали з голоду, або працювали двірниками.

від нього може і вимагали, але після 1991 р. він пише праці по 150+ сторінок. В рік.
Порівнюємо: 8 с./рік проти 100 с./рік. Звісно, що в часи СРСР запродувався, аж шуміло, а от потім - здувся і не знав, що писати.

А тепер серйозно:
а) коли робота трапляється, то від неї відмовлятися варто тільки тоді, коли на грошах не залежить;
б) кожна наукова інституція вимагає певну кількість публікацій в рік. Тобто, щоб не втратити роботу, доводиться писати. (такими є вимоги оцих наукових установ). але писати можна по 100 с./рік, а можна - по 8 с./рік.
Звісно, людина може не писати взагалі - і втратити роботу. А про це йшлося п.1.

Тому легко говорити про СРСР тим, хто в академічних установах СРСР не працював. І осуджувати працівників тих установ.

Всі сучасні прогресивні історики - родоом з СРСР. і у всіх в біографії є такі праці. (навіть у Я. Грицака, який писав про робітничий рух в Бориславі, хоча зараз сам зізнається, що такого руху там не було взагалі. але робота Грицакові була потрібна. Тому писав.)

Date: Friday, 9 December 2011 06:24 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Погуглив трошки. Прочитав наступне:
http://oun-upa.info/articles/shapowal.html
http://www.day.kiev.ua/151439
Здається, людина притомна. Тільки я, як людина, народжена у славному південному місті Миколаєві, маю дещо інші лакмусові папірці, ніж ОУН-УПА. Я вважаю, що усі проблеми від того, що ми живемо у Незалежній Україні під Синьо-Жовтим Прапором, тоді як, наприклад, родина моїх земляків Аркасів (крім діда) мріяла та билася про/за Самостійну Україну під Жовто-Блакитним Прапором. Я поважаю цих галицьких героїв, які були так само дурні, як сучасні свободівці та тризубівці, але дурні щиро. Але ж вони не хлопці з сусідньої вулиці...

От Ви мені скажіть, як людина обізнана, як Шаповал ставиться до трипільської культури?
От це для мене лакмусовий папірець.)))

Date: Monday, 12 December 2011 05:53 am (UTC)
From: [identity profile] gluk16.livejournal.com
про трипільську культуру і Шаповала, на жаль, нічого не знаю :(

Date: Monday, 12 December 2011 08:27 am (UTC)
From: [identity profile] smijana.livejournal.com
Я впевнена що дуже виважено. Хоч і не чула передач на цю тематику, він так далеко не копає, від нього про останні кілька століть можна почути набагато більше набагато цікавішого ніж про такі далекі в часі історичні події.
Що мені і імпонує у ньому - то це виваженість і відсутність "дофантазовувань" чи упереджень, базування винятково на фактах.

Date: Friday, 9 December 2011 06:30 pm (UTC)
From: [identity profile] ridah.livejournal.com
Я нікого не засуджую. Просто не вірю полум'яним патріотам, які походять з комсомольських чи партійних функціонерів, або антирадянським історикам, які походять з радянських.

Date: Monday, 12 December 2011 05:53 am (UTC)
From: [identity profile] gluk16.livejournal.com
тоді Михайло Грушевський - теж радянський історик, бо він був обраний аадеміком АН УРСР.
Але йому вірять - і то заслужено.

Date: Friday, 9 December 2011 04:07 pm (UTC)
From: [identity profile] tin-tina.livejournal.com
Так, так! Яка я рада, що хтось ще слухає цю "Мить історії"!

Date: Monday, 12 December 2011 08:28 am (UTC)

Date: Thursday, 8 December 2011 11:05 am (UTC)
From: [identity profile] ripnyk.livejournal.com
От ви гоните на українських інженерів, але чомусь вимагаєте якісної роботи від українських журіків. Нєтушкі. Якщо деградація - так у всьому

Date: Thursday, 8 December 2011 12:59 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Хотів спочатку не погодитися: написав, що інженер потребує заводів, щоб натренуватися та розкритися, а журналіст працює словом, а для слова потрібна тільки думка, а для думки голова. Але коли написав, сам второпав, що журналісту потрібна редакція, радіо- телестанція тощо. Все впирається в замовника. В того, хто продукує завдання. Які завдання - такі фахівці. От тільки ще б зрозуміти, хто ж є замовником. Ми ж всі нібито не хочемо деградації. Всі є споживачами результатів праці промисловості і журналістики, тільки чомусь замовлення даємо на металобрухт і маячню...

Date: Thursday, 8 December 2011 01:54 pm (UTC)
From: [identity profile] ripnyk.livejournal.com
Як для нашого перевернутого світу, відповідь хто є замовником для "пішущего цеха" абсолютно чітка та однозначна - власник. А власнику абсолютно не потрібні фахові журналісти. Тому-що з думкою фахового журналіста йому тре рахуватись. А для чого йому весь цей гемор? Тому наприклад один мій знайомий фаховий журналіст з СТБ зараз займається виробництвом документальних фільмів, яких ніхто не дивиться, а на його місті в ньюс румі сидить дівчинка третьокурсниця, яка нічого не петряє, але зробить все, що скаже власник.

Date: Thursday, 8 December 2011 02:22 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Цікаво, як надовго вистачить ресурсів на всі ці мильні бульки. СРСР вистачило на 70 років. Незалежна Україна вже 20 відмотала...

Date: Thursday, 8 December 2011 03:01 pm (UTC)
From: [identity profile] ripnyk.livejournal.com
Доки високі ціни на залізну руду нам немає чого боятись) Є ще ріпак, соняшник і пшениця м'яких сортів...

Date: Thursday, 8 December 2011 04:08 pm (UTC)
From: [identity profile] div4ysko.livejournal.com
Польське радіо "Труйка" - і говірке, і музичне. http://www.polskieradio.pl/9,Trojka
Тиснете "słuchaj" - відкривається плеєр, де є більше 40 каналів і програм: історичні, публіцистичні, аналітичні, різні стилі музики мають по окремому каналі. Є окремий канал про Львів.

Всі решта - від "Єдинки" до "Чвурки" теж варті уваги :)

Date: Thursday, 8 December 2011 05:55 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Дякую! Так, я їх слухаю. Тільки я - з порталу:
http://mojepolskieradio.pl
Крім цих чотирьох, там дуже багато різноманітних, здебільшого музичних каналів.

Date: Friday, 9 December 2011 08:58 am (UTC)
From: [identity profile] div4ysko.livejournal.com
Там класні канали: PR24, Tym żył świat i Giganci literatury.
A ще я дуже люблю Kosmos i Wieczór odkrywców.
Як на мене 36 ток-каналів це хороший показник.

Мить Історії

Date: Thursday, 8 March 2012 07:45 pm (UTC)
From: [identity profile] Андрей Григорчук (from livejournal.com)
До речі про радопередачу "Мить історії" там грає дуже приємна музика на початку і кінця цієї передачі але я не знаю виконавця цієї мелодії, може з вас хто чув цю мелодію та знає хто її виконує? Якщо так то підскажіть.

Date: Saturday, 9 June 2012 10:00 am (UTC)
From: [identity profile] vladmradio.livejournal.com
У Еха дві біди - відсутність голосів і відсутність конкурентів. Доволі потужне, ще років 5 тому, радіо перетворюється на такі собі сімейні посиденьки. У 2008 році Ехо мусило напружуватися і піднімати планку, бо переформатований Маяк став забирати у них слухачів. Але зараз Маяк стух - і Ехо втратило пильність. Тим не менш, радіостанція доволі продумано зроблена, що дозволяє їй триматися на більшій половині програм. Я їх слухаю регулярно. Латиніна, дійсно, останнім часом вже не та, але певен, що це через якісь треті причини, не через профпридатність. Хочуть, до речі, відкриватися у Києві.

Профіль

kerbasi: (Default)
Pro Nihilo

March 2022

S M T W T F S
  12345
6789101112
13141516171819
20 212223242526
2728293031  

Популярні теги

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Tuesday, 27 January 2026 03:35 pm
Powered by Dreamwidth Studios