kerbasi: (Default)
[personal profile] kerbasi
У дискусіях навколо програм політичних партій напрочуд великою кількістю коментаторів було висловлено таку думку, що програми партій аналізувати не потрібно, бо ніхто їх виконувати не збирається, оскільки головне в партіях – спонсори-лідери, а програма вже підтягується під електорат (у кращому разі) або просто існує для проформи, бо партія повинна мати програму (у гіршому разі).

Я з цим не погоджуюся і вважаю, що програми партій аналізувати потрібно.

1. Якою б програма не була притягнутою за вуха, вона є індикатором поглядів та системи цінностей засновників партії. Не завжди прямим індикатором, але доволі красномовним.

2. У випадку, якщо партія раптом прийде до влади, її керівники почнуть втілювати ту політику, яку розуміють, і візьмуть її з власних програм, бо іншого просто не буде під рукою. Якщо ви помітили, я у своїх дописах найбільше уваги приділяв саме суто технічним питанням, які пересічного виборця в Україні мало цікавлять, а саме запропонованим податковим змінам та регулюванню зовнішньоекономічної діяльності. Ці пункти й викривають справжній професійний рівень, а також світогляд тих, хто консультує партії, і власне стане у разі перемоги писати постанови, накази, рішення, державні програми тощо.

3. Я, взагалі, не дуже розумію логіки інтелектуала, який чимсь не цікавиться і пояснює це тим, що ніхто не цікавиться. Ну то й що, що ніхто? Ви асоціюєте себе з тим НІХТО? Може, тоді і звати вас НІЯК? Чого тоді дорікати політикам, що вони вас ігнорують, якщо ви самі через соцмережі посилаєте чіткий сигнал політикам, що ви їхніми програмами не переймаєтеся?

Власне роль інтелектуала у суспільстві - формувати добірні меншини на відміну від людей маси і на противагу їм. Самоусування від цієї ролі перетворює інтелектуала на інтелігента совітського штибу, який здатний тільки демонструвати суспільству свої неврози, а не інтелектуальну позицію, і зрештою - перетворюється на людину маси.

Date: Thursday, 23 August 2012 07:22 am (UTC)
From: [identity profile] dubchack.livejournal.com
Це просто дуже зручна позиція - нічим не перейматися, особливо для українця.

Date: Thursday, 23 August 2012 07:56 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Зручна. І часом буває доволі модна і красива: такий собі мудрець "над бійкою".

(no subject)

From: [identity profile] dubchack.livejournal.com - Date: Thursday, 23 August 2012 07:57 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] nehrebeckyj.livejournal.com - Date: Thursday, 23 August 2012 08:31 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] dubchack.livejournal.com - Date: Thursday, 23 August 2012 08:33 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] crema-catalana.livejournal.com - Date: Thursday, 23 August 2012 12:34 pm (UTC) - Expand

Date: Thursday, 23 August 2012 07:27 am (UTC)
From: [identity profile] crema-catalana.livejournal.com
Якщо закид до мене, то я мав на увазі тільки те, що електоральна більшість не осилить читання партійних лозунгів. З чого зовсім не випливає, що аналізувати программні документи, з якими партії йдуть не вибори не реба.

Якщо Бог дав талант бачити крізь написане й донести загалу, то це треба щиро вітати й дякувати. Що я із задоволенням і роблю.

Маю нагоду пропіарити свого френда vla-sta (http://vla-sta.livejournal.com/), який детально аналізує "портфоліо" кандидатів-мажоритарників по 220 округу. От би кожному з нас такої наснаги.
Edited Date: Thursday, 23 August 2012 07:28 am (UTC)

Date: Thursday, 23 August 2012 07:52 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Надихнули не Ваші коменти - це точно))
Вла-ста у мене також у френдах. І я читаю його резюме по партіях, а тепер і по кандидатах. А ще він пише про історію київських вулиць.

(no subject)

From: [identity profile] vla-sta.livejournal.com - Date: Thursday, 23 August 2012 02:06 pm (UTC) - Expand

Date: Thursday, 23 August 2012 07:42 am (UTC)
From: [identity profile] sparrow-hawk.livejournal.com
дуже плюсую до останього абзацу

Date: Thursday, 23 August 2012 07:50 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Дякую!
(deleted comment)

Date: Thursday, 23 August 2012 08:46 am (UTC)
From: [identity profile] bbv-if.livejournal.com
Який толк з того, що хтось буде публікувати щось розумне, якщо ніхто крім активної частини інтернету, купки інтелігенції, не читає? Інтелігенція має йти в маси, чого зараз немає!

Пропонуєте не публікувати розумне, а постити котиків?

Date: Thursday, 23 August 2012 08:54 am (UTC)
From: [identity profile] vampirynka.livejournal.com
це добра думка. щось подібне ніби було - Батьківщина робила круглі столи, на які запрошувала лояльних експертів, щоб вони обговорювали і хвалили її програму :) це було десь в травні. а інші партії навіть такого не робили, наскільки я знаю :/

Date: Thursday, 23 August 2012 08:57 am (UTC)
From: [identity profile] none_smilodon (from livejournal.com)
в країні де жоден ВНЗ не входить в топ-500 світу, ніякої інтеліґенції не може бути апріорно.

оскільки всі в країні бидло, то питання лише в тому, щоб тупе бидло читало розумну писанину бидла розумного.

(no subject)

From: [identity profile] dubchack.livejournal.com - Date: Thursday, 23 August 2012 11:35 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] none_smilodon - Date: Saturday, 25 August 2012 06:45 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] dubchack.livejournal.com - Date: Saturday, 25 August 2012 01:51 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] none_smilodon - Date: Saturday, 25 August 2012 02:45 pm (UTC) - Expand

Date: Thursday, 23 August 2012 11:36 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Якби ще знати, що у сучасному світі означає, "йти у маси".
Різночинцям було легше, бо тоді будь-хто чужий, хто приходив до села, справляв на місцевих враження, не менше за Шоу довгоносиків або Шустер-лайф.
А як тепер до себе увагу притягнути, коли Шустер та довгоносики вже зайняли всю вільну операційну пам*ять в головах населення?
(deleted comment)

(no subject)

From: [identity profile] o-teren.livejournal.com - Date: Thursday, 23 August 2012 07:58 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Thursday, 23 August 2012 10:12 pm (UTC) - Expand

Date: Thursday, 23 August 2012 08:55 am (UTC)
From: [identity profile] none_smilodon (from livejournal.com)
мене взагалі радують наші люди. голосуючи за когось, вони голосують "аби не інший". а коли цей не інший приходить до влади, дуже дивуються що той не інший обіцяв робити те саме що й інший, тому це і робить.

справедливо і навпаки. середнє бидло дуже любить верещати про "пакращення" Януковича, але чомусь починає істерику коли ти кажеш "стоп хлопе, ти ось голосував за тимошенко, ось тобі п. 3 "ідеальної країни", а ось особиста заява тимошенко де вона обіцяє робити те, що ти зараз критикуєш в януковичі. ти був на це згоден. ти голосував за це. ти за це агітував. які зараз проблеми?"

Date: Thursday, 23 August 2012 11:42 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Залежить від мотивів голосування. В кожного з політиків знайдеться коло підтримки, якому цей політик прагматично вигідний. Я не приховую, що мені були значно вигідніші помаранчеві, ніж біло-блакитні. Оскільки Ющенко не мав шансів, та я в принципі за вихідців з села не голосую, лишалася тільки Тимошенко. Тепер вже ту ситуацію не повернути, навіть якщо ЮВТ випустити з тюрми та посадити до Маріїнського палацу, тому мені вона більше не цікава.

(no subject)

From: [identity profile] o-teren.livejournal.com - Date: Thursday, 23 August 2012 08:07 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Thursday, 23 August 2012 09:54 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] Василь Мельник - Date: Friday, 24 August 2012 08:54 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] none_smilodon - Date: Saturday, 25 August 2012 06:38 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] Василь Мельник - Date: Saturday, 25 August 2012 07:12 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] none_smilodon - Date: Saturday, 25 August 2012 07:17 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] Василь Мельник - Date: Saturday, 25 August 2012 07:37 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] none_smilodon - Date: Sunday, 26 August 2012 05:26 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] none_smilodon - Date: Saturday, 25 August 2012 06:48 am (UTC) - Expand

Date: Thursday, 23 August 2012 09:52 am (UTC)
From: [identity profile] p-dzikovsky.livejournal.com
:-)

Програми партій - дужже побічний продукт їх життєдіяльности, я би сказав. Відтак, можна, звісно, досліджувати такі "відблиски", але чому не сфокусуватись на основному - на особах політиків і на їх діях? У кожного ж - є цілком конкретний життєпис, який свідчить про всякого діяча куди виразніше, аніж якісь там слова, написані невість звідки взятими референтами.

Date: Thursday, 23 August 2012 09:53 am (UTC)
From: [identity profile] p-dzikovsky.livejournal.com
> У випадку, якщо партія раптом прийде до влади, її керівники почнуть втілювати ту політику, яку розуміють, і візьмуть її з власних програм, бо іншого просто не буде під рукою

:-))) Ой, навряд чи. Візьмуть вони політику зі своєї попередньої практики, скоріш за все.

Date: Thursday, 23 August 2012 11:45 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Я свого часу працював серед чиновників. Запевняю Вас, що вони насправді вірять в фігню, яку їм пишуть референти. Не вірять, може, тільки нові, десь на першому році служби, а потім починають вірити. Людина потребує причин, хоча б вигаданих, для виправдання своїх дій.

(no subject)

From: [identity profile] Василь Мельник - Date: Friday, 24 August 2012 08:55 am (UTC) - Expand

Date: Thursday, 23 August 2012 10:19 am (UTC)
From: [identity profile] div4ysko.livejournal.com
погоджуюсь з Вами.
поки люди не зроблять зусилля щоб прочитати програму партії, вони й не зроблять його щоб вимагати її реалізації.
зусилля, щоб зрозуміти програму партії - це вже вище пересічних можливостей, тому те, що Ви робите - дуже корисна штука.
я розумію, що багатьом байдужою є система оподаткування чи можливість імпорту чи експорту, бо вони не бачать безпосереднього впливу цих факторів на своє життя. але я не розумію, коли з байдужістю до цього ставляться цілком адекватні люди, які голосуючи за "людину і її дії" не хочуть побачити, що та людина обмежена і вище голови не скочить.

Date: Thursday, 23 August 2012 11:50 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
дякую! Ми, здається, на "ти")))

В людей присутнє почуття образи на політиків, тому й поведінка "а я твою програму читати не хочу і не буду". Сентиментально-мрійливий типаж українця продовжує домінувати не зважаючи на те, що життя все ці два десятиліття незалежності било не жартома.

(no subject)

From: [identity profile] chita-i.livejournal.com - Date: Thursday, 23 August 2012 04:33 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] o-teren.livejournal.com - Date: Thursday, 23 August 2012 08:04 pm (UTC) - Expand

Date: Thursday, 23 August 2012 11:59 am (UTC)
From: [identity profile] dniprovska.livejournal.com
=== Власне роль інтелектуала у суспільстві - формувати добірні меншини на відміну від людей маси і на противагу їм.

Добірна меншина не може служити противагою масі, як не може скальпель, або точний прилад служити противагою ломові.

"Люди маси" - надто абстрактний термін. Візьміть масу десь у Великобританії, чи США і масу в Україні. Різниця відчутна, хоча і не абсолютна.

Протиставлення "інтелектуали - маса" непродуктивне. Невміння знайти контакт із людьми з народу, проникнутися їхніми проблемами і комплексами, гидливе відсторонення від "біомаси" перетворює інтелектуалів на гурток самозакоханих снобів, що немає ніякого впливу на суспільні процеси.

Аналіз програм партій, звичайно, має сенс: принаймні, він є індикатором фаховості, якщо не членів партій, то хоча б політтехнологів.

А те, що прийшовши до влади, партія буде витягати перш за все гасла зі своїх програм, я дуже сумніваюся. Перш за все вона почне реалізовувати матеріальні інтереси своїх спонсорів. (І красномовним свідченням є поведінка усіх наших партій. Особливо ПР - ні канікул, ні покращення, ні персій по 1500 грн., натомість покращення для олігархів). Про язик згадали лише перед виборами до ВР.

Спочатку треба аналізувати списки і структуру інтересів тих, хто в них значиться - тоді буде ясно, що з програми партії буде виконуватися, а що - для галочки.

Date: Thursday, 23 August 2012 10:18 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Противагою не у сенсі боротьби, а як менеджмент - працівникам, офіцери - солдатам.

Я на свої власні очі бачив, як створюються деякі програми, і як потім вони роками ходять зі службової записки до службової записки, з постанови до постанови, з рішення до рішення тощо.

ПР насправді виконує всі свої програмні обіцянки. Просто не все одразу. Покращення - річ суб'єктивна. А канікули почекають, як колись скасування прогресивної шкали чекало років п'ять до вирчого 2004-го.

Date: Thursday, 23 August 2012 12:12 pm (UTC)
From: [identity profile] puidra.livejournal.com
єдине, що заслуговує на увагу у партії, це її програма .. можна виглядати дебілом, але впроваджувати правильні речі .. зрештою, у партії, яка прийшла до влади, немає іншого варіанту, крім впроваджувати свою програму .. інше - неповага до свого виборця (безвідповідальність), а за таке варто жорстко карати ..

Date: Thursday, 23 August 2012 02:27 pm (UTC)
From: [identity profile] vla-sta.livejournal.com
треба читати, аналізувати,висловлюватись по програмам.
Будь-яка пропозиція після ії обговорення, стає більш зрозумілою.В ідеалі навіть автори змушені ії трансформувати чи навіть не пропонувати-якщо багато зауважень.

В ідеалі взагалі ми повинні казати чого б нам хотілось би і яким чином це має бути зроблено, а вже партії підхватували б "народні чаєнія".

По 3 пункту.
Кожному своє.
Проте якось соромно починаючи з деякого віку не знати і не цікавитись тим хто нами керує,куди ми йдемо, що можно змінити.

Date: Thursday, 23 August 2012 04:07 pm (UTC)
From: [identity profile] chita-i.livejournal.com
Будь-яка пропозиція після ії обговорення, стає більш зрозумілою

якось соромно починаючи з деякого віку не знати і не цікавитись тим хто нами керує,куди ми йдемо, що можно змінити

Імєнно!
Edited Date: Thursday, 23 August 2012 04:17 pm (UTC)

Класний допис!

Date: Thursday, 23 August 2012 04:06 pm (UTC)
From: [identity profile] chita-i.livejournal.com
Хоча багатьом читати ті програми то є марудна справа, los estudiosos не повинні виправдовуватись якщо їм це цікаво. Тому що насправді, як би не брехали люди, однаково у їхньому «дискурсі», вибачаюсь за лайливе слово, навіть у критиці інших, видні їхні цінності, погляди, страхи, неприйняття, тощо. Тому аналізувати тексти є справою, без сумніву, корисною. Весь час чую що світ змінився, а людей, які б науково могли пояснити, що відбувається і, головне, чому, мало. Дуже багато розгубленої маси та шарлатанських діячів околовсячєскіх наук. Тільки дуже мала частина з них чогось варта. Але ті, хто хоче володарювати, наймають аналістів, бачу просто дурним не скористатися безкоштовними аналізами. Вони, якщо не маніпулятивні чи висосані з пальця, частіше ще кращі. )

Думка не аналізувати програми, тому що вони «всі однакові», а навкруги одне «бидло», садить нас у глибоку інтелектуальну яму, і просто треба припинити копати, якщо вона глибшає.

Позиція бути «над бійкою» то просто звичкове (або символічне) насильство, коли представляється нібито неупереджена об’єктивна думка з поважного телевізору, чи якась «офіційна», у такій формі, що традиція та жертви її хоч частково приймають за авторитетну і нібито мусять рахуватися з цією думкою. Хоча насправді нічого, окрім притаманному усім без винятку суб’єктивізму та прихованої політичної дії у ній нема. Цим грішать і бритоголовий неукраїнський найомний наєм і юркий шустрик та інша інфозагарбницька компанія.

А останній параграф допису просто супер. Щодо думки щоб йти у маси треба подумати. Єдине що я знаю, що коли думки взагалі формулюються і виставляються у ЗМІ (яким є блоги також) вони повільно таки доходять до тих, хто взагалі здібний почути. Бо Ортега-і-Гассет, якого ти мені колись рекомендував, справедливо пише, що масова людина мало взагалі чує, вона хоче бути почутою, яку б тривіальність не мусила сказати. Вона хоче бути популярною і ця задача заважає їй мати авторитети у гарному сенсі цього слова, тільки кумири. Це моя вільна трактровка. ) Тому, ідеї варто публікувати. Ніхто не знає, яка з них стане виграшною. Взагалі розумні люди пишуть для себе, тому що їм подобається це зайняття, тому що то щирий інтерес, а не щоб підзаробити грошенят. Вони писатимуть навіть коли не матимуть особливої підтримки чи кола фанів.

Але матеріальна підтримка, як у Аргентині опублікованим старим письменникам у 900 доларів щомісяця, то гарний жест уряду, який хоче мати інтелектуальне середовище у країні. Хоча, для совку то отрутою буде, якщо впровадити. Отаке ми задзеркалля.
Edited Date: Thursday, 23 August 2012 04:38 pm (UTC)

Date: Thursday, 23 August 2012 10:34 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Чув такий афоризм, не пам'ятаю авторство, приблизно десь так: той, хто вважає, що не сповідує ніяку філософію, насправді сповідує, тільки далеко не найкращу. З програмами маємо той самий випадок: ті, хто вважають, що програми їх не стосуються, насправді отримують найгіршу з програм собі на шию. Ну, й, звісно, про "проти всіх" так само: вважаєш, що ти не обираєш, а насправді обираєш гіршого.

Погоджуюся з кожним словом твого коментаря (не часто буває - ггггг!)

(no subject)

From: [identity profile] chita-i.livejournal.com - Date: Friday, 24 August 2012 02:49 am (UTC) - Expand

Date: Thursday, 23 August 2012 04:16 pm (UTC)
From: [identity profile] chita-i.livejournal.com
Я вибачаюсь, що мої дописи такі багатословні. Хочу ще додати, що цікавитись краще людьми та списками безвідносно до їхніх програм, то реалізувати ідею, що система хороша, треба тільки правильних людей розставити і все. Що добре підібрана "команда" все нам порішає. Чи хоч претендувати знати, чого чекати від кожної шайки.

Програма (яка б декларативна не була) показує, які зміни взагалі хочуть зробити політики (тобто як модифікувати систему). Інша справа, що список "благих побажань" без розуміння механізмів існування старих схем та конкретної програми перетворень одного на інше, просто говорить по клоунаду тих, хто пнеться нами керувати. Говорить про приховану агенду, незважаючи на всі "податкові канікули" та "покращення життя вже зараз" як приклад.

Ми керуємося не тільки законами. Ми керуємося цінностями. Цікава (не безспорна думка) є у gluk16 (http://gluk16.livejournal.com/174961.html). Кому "нєвмагату" можна зразу перейти до висновків.
Edited Date: Thursday, 23 August 2012 04:21 pm (UTC)

Date: Thursday, 23 August 2012 10:36 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Цікаво, що в цілому дуже модно за кожною обмовкою бачити фрейдистський діагноз, але чомусь цей принцип не розповсюджують на програми. Навіть якщо програма декоративна, вона містить те, на що фантазії не забракло. А от саме у цьому й можна значти правду, яку політсила хотіла б приховати.

(no subject)

From: [identity profile] chita-i.livejournal.com - Date: Friday, 24 August 2012 02:50 am (UTC) - Expand

Date: Thursday, 23 August 2012 10:54 pm (UTC)
From: [identity profile] docent030.livejournal.com
Як завжди - плюси.
Читати й аналізувати програми треба. Але дуже не хочеться. Бо коли читаєш ці програмки виникає
стійке враження, що тебе вважають за ідіота.

Коли Ющенко був кандидатом писали/розповідали, що у нього дуже файні законопроекти задекларовані. І коли він став обраним - вони так і лишилися проектами. А всі чекали на них...

Date: Friday, 24 August 2012 09:00 am (UTC)
From: [identity profile] Василь Мельник (from livejournal.com)
Аналізувати може програми партій може й потрібно, але ж явно не першого десятку, а потім дивуватися з того, що програми однакові й непрофесійні.
Якщо хочете надибати на більш-менш хорошу програму з продуманим економічним блоком, то варто все ж розпочинати читати програми партій другого порядку.

Date: Saturday, 25 August 2012 10:14 am (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
А хто там другого порядку? Морська партія Ківалова?

(no subject)

From: [identity profile] Василь Мельник - Date: Saturday, 25 August 2012 07:39 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com - Date: Saturday, 25 August 2012 07:59 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] Василь Мельник - Date: Monday, 27 August 2012 08:37 am (UTC) - Expand

Date: Wednesday, 12 September 2012 07:51 pm (UTC)
From: [identity profile] vampirynka.livejournal.com
Форбс також вирішив проаналізувати економічні програми партій :) http://forbes.ua/tags/all/5039-ukraina-2017/

Профіль

kerbasi: (Default)
Pro Nihilo

March 2022

S M T W T F S
  12345
6789101112
13141516171819
20 212223242526
2728293031  

Популярні теги

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Tuesday, 27 January 2026 02:44 am
Powered by Dreamwidth Studios